او فیلم های درخشان متعددی در تاریخ سینما دارد اما آنچه جهره ی او را ماندگار کرد، بازی در نقش اسپارتاکوس برده ی طغیانگر رومی بود.
داگلاس خود تهیه کننده ی این فیلم در سال ۱۹۶۰ بود و با تغییر کارگردان فیلم در میانه راه و سپردن این سمت به استنلی کوبریک زمینه ساز ظهور یکی از کارگردانان بی همتا در عرصه فیلم سازی شد.
کرک داگلاس بازیگر و تهیه کننده آمریکایی ۹۹ ساله شد.
به گزارش سینماسینما، کرک داگلاس بازیگر نقش بیادماندنی اسپارتاکوس ۹۹ سالگی خود را جشن گرفت.
جشن تولد ۹۹ سالگی او با حضور مایکل داگلاس و کاترینا زتاجونز، پسر و عروسش در لس آنجلس برگزار شد. کرک داگلاس سال ۱۹۱۶ در آمستردام ایالت نیویورک متولد شد. خانواده او یهودی بودند و او ایشور دانیلویچ نام گرفت اما بعد ها نامش به ایسادور دمسکی و سپس کرک داگلاس تغییر کرد.
از مجموع فیلمهایی که داگلاس در مقام بازیگر یا تهیه کننده و کارگردان به نام خود در کارنامه حرفهای خود به ثبت رسانده ۱۸ اثر از ۹۲ فیلم مربوط به سینمای وسترن است. همچنین وی در زمینه سینمای کمدی نیز ۳۴ فیلم بازی کرده است.
کرک داگلاس در طول دوران بازیگری خود ۴ باز نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگری شده است.
داگلاس بخاطر بازی اش در اسپارتاکوس ، در نظر سنجی بنیاد ملی فیلم آمریکا عنوان هفدهمین ستاره دنیای سینما را بدست آورد.
او همچنین بازی های بیاد ماندنی دیگر هم در فیلم های مطرح دهه های ۵۰ و ۶۰ آمریکا داشت که درختان بلند، بد و زیبا، راه های افتخار، تک خال در آستین و … از جمله آنهاست.
منبع: سروش
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





