تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۲۱:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 31465

غلامرضا آزادی مدیر مسوول شرکت پخش فیلم «فانوس خیال» معتقد است مافیا در سینما مثل سرطان است. به گزارش سینماسینما، آزادی درباره علت کم کاری برخی از شرکت های پخش فیلم در مقابل فعالیت چندبرابر تعداد محدودی شرکت در این حوزه، گفت: «قبول دارم که میزان فعالیت ها نابرابر است، اما توضیح دادن این مسئله آسان نیست. تمام مسائل کشور به همین ترتیب است. تصور کنید انسانی سرطان دارد. وقتی کسی دچار این بیماریست، قوه های دیگرش کار می کند، اما این به معنای سلامت فرد نیست، به هر حال او سرطان دارد. سینما هم دچار سرطان مافیاست و ما نه می دانیم از کجاست و چه کسانی هستند!».

وی گفت:‌«تولید فیلم باید بازده داشته باشد. شرکت های پخش فیلم در جریان این بازه ها هستند. برخی از شرکت ها آمارهای نجومی می دهند و شرایط را به نفع خویش تغییر می دهند. بارها پیش آمده و دیده ایم که با عملکرد این موسسات، سهم فیلمسازان واقعی می سوزد و متاسفانه هیچکس هم پاسخگو نیست و به نظر می رسد قرار هم نیست کاری کنیم».

آزادی گفت: «برخی از شرکت های پخش کننده سینمادار هم هستند که به تولید فیلم هم می پردازند. چنین قدرت هایی به راحتی می توانند فیلم را ببلعند. فعالیت های چند جانبه این شرکت ها از نظر من درست نیست. مقوله تولید فیلم ربطی به مسئله پخش ندارد و من نمی فهمم چطور همه کارها را خودشان انجام می دهند؟! زمانی رسانه هایی که فیلم ها از سازندگان اثر می خریدند، پخش می کردند، شروع کردند به ساخت آثار بی کیفیت در حالی که سینما باید فرهگ را بالاببرد. امروز همه چیز به شکلی پیش می رود که مردم حس می کنند به آنها دورغ می گوییم و اهالی سینما هم مدام ضرر می بینند. اگر بخواهیم حتی محدودیت ایجاد کنیم که هر شرکت در طول سال فقط حق پخش تعداد مشخصی فیلم را برعهده داشته باشد، این شرکت ها آنقدر قدرتمند هستند که بازهم بتوانند کار خودشان را بکنند و حتی به اسم دیگری بازهم مسوولیت پخش را برعهده بگیرند!بنابراین تا افراد خودشان به این نتیجه نرسند که تقسیم کار باید عادلانه باشد و مدام به دنبال قدرت طلبی باشند، اوضاع به همین منوال خواهد بود و عده ای همیشه سود می برند و عده ای ضرر می کنند. در مورد بازیگران هم این اوضاع نامساعد وجود دارد. برخی آنقدر قدرت پیدا کرده اند که با رقم های نجومی هم حاضر به بازی در فیلم نمی شود و همین مافیا این شرایط را ایجاد کرده است. بعد از انقلاب و بعد از دوباره سازی هایی که صورت گرفت، حدود دهه۷۰ شرایط بهتری حاکم بود و افرادی که واقعا یادگار بودند با رفتار و منشی دوستانه کار می کردند که دیگر به خاطره ها پیوسته اند و آن روزها هم دیگر تکرار نمی شود».

 

منبع: بانی فیلم

لینک کوتاه

نظرات شما

  1. حمید لیقوانی
    ۱۲, آبان, ۱۳۹۵ ۹:۱۴ ق٫ظ

    احسنتم..

نظر شما


آخرین ها