یک عضو هیات رییسه شورای عالی تهیهکنندگان سینما خاطر نشان کرد: هر کدام از فیلمهای جشنواره فجر که قرار باشد در موسسات یا وزارتخانهها نمایش داده شوند باید با مجوز تهیهکننده و پرداخت هزینه نمایش همراه باشد.
به گزارش سینماسینما، سید غلامرضا موسوی درباره اینکه آیا برای اکران خصوصی فیلمهای جشنواره محدودیتهایی وجود دارد یا خیر؟ توضیح داد: به طور کلی نمایش فیلمهای جشنواره فجر دو وجه دارد که یکی نمایشهای رسمی جشنواره است و طبعا هر تهیهکننده میپذیرد فیلماش چند نمایش رسمی در جشنواره داشته باشد.
او افزود: اما معمولا همزمان با جشنواره یکسری اکرانهای غیررسمی هم وجود دارد مثل آنچه در خانه سینما یا شورای عالی تهیهکنندگان انجام میشود و در کل هیچ نمایشی بدون موافقت تهیهکننده نیست، یعنی حتی در نمایشهای رسمی هم اگر فیلمی به سانس فوقالعاده رسیده باید با مجوز تهیهکننده نمایش داده شود.
این تهیهکننده سینما ادامه داد: جدا از اینها به طور طبیعی برخی موسسات یا وزارتخانهها هر سال علاقهمند هستند فیلمهای جشنواره را نمایش دهند که باید از تهیهکنندگان یا نمایندگان آنها یا شورای عالی تهیهکنندگان اجازه بگیرند و هزینه نمایش فیلم را هم به تهیهکننده پرداخت کنند. بنابراین معمولا تهیهکنندگان مجاز هستند در صورت تمایل فیلمی را برای نمایش در اختیار قرار دهند و به ازای نمایش آن هزینه دریافت کنند. با این حال نکته مهم در این باره این است که فیلمها باید پروانه نمایش لازم را از سازمان سینمایی داشته باشند.
موسوی همچنین در پایان درباره وضعیت دریافت هزینه نمایش فیلمهای جشنواره در استانهای دیگر هم گفت: در حال پیگیری هستیم تا پیش از تعطیلات نوروز پولی را که باید برای نمایش فیلمهای امسال در جشنواره پرداخت شود از سازمان سینمایی دریافت کنیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گیشه سینماها در اردیبهشت؛ فیلمهای رضا عطاران، امین حیایی و پیمان معادی اکران میشوند
- چند فیلم مجوزدار در صف اکران سینما هستند؟
- ملبورن، ادینبورو، کلگری و نیوزیلند؛ «کیک محبوب من» در چهار جشنواره بینالمللی
- ناامنی ۱۰۰ دستگاه در چرخه اکران/ هشدار امنیتی برای سینماها
- هم اندیشی نمایندگان شورای عالی تهیهکنندگان با هئیت رئیسه و مدیرعامل خانه سینما برگزار شد
- بررسی مسائل مبرم سینما در نشست مشترک شورایعالی تهیهکنندگان و کانون کارگردانان
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: فیلمهای مهم در حسرت گیشه/ صنوف کم کاری میکنند
- صدور پروانه ساخت برای چهار فیلمنامه سینمایی
- غلامرضا موسوی: کرج را از زیر سایه تهران خارج کنید/ لزوم ارتقای زیرساختهای فرهنگی
- سیدغلامرضا موسوی: ثبت جشنواره جهانی فجر در فیاپف به نفع سینمای ایران است
- هشدار سینماگران نسبت به انحصار در نمایش خانگی و اینترنت
- یک تهیهکننده مطرح کرد: توقف حداقل ۵۰ فیلم پشت ترافیک اکران هر سال
- اکران خصوصی فیلم سینمایی «سکوت خبری»
- پوستر ترکیهای «جن زیبا» رونمایی شد/ اکران در ترکیه و جمهوری آذربایجان
- مذاکره برای اکران بهتر گروه «هنر و تجربه»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





