یک عضو هیات رییسه شورای عالی تهیهکنندگان سینما خاطر نشان کرد: هر کدام از فیلمهای جشنواره فجر که قرار باشد در موسسات یا وزارتخانهها نمایش داده شوند باید با مجوز تهیهکننده و پرداخت هزینه نمایش همراه باشد.
به گزارش سینماسینما، سید غلامرضا موسوی درباره اینکه آیا برای اکران خصوصی فیلمهای جشنواره محدودیتهایی وجود دارد یا خیر؟ توضیح داد: به طور کلی نمایش فیلمهای جشنواره فجر دو وجه دارد که یکی نمایشهای رسمی جشنواره است و طبعا هر تهیهکننده میپذیرد فیلماش چند نمایش رسمی در جشنواره داشته باشد.
او افزود: اما معمولا همزمان با جشنواره یکسری اکرانهای غیررسمی هم وجود دارد مثل آنچه در خانه سینما یا شورای عالی تهیهکنندگان انجام میشود و در کل هیچ نمایشی بدون موافقت تهیهکننده نیست، یعنی حتی در نمایشهای رسمی هم اگر فیلمی به سانس فوقالعاده رسیده باید با مجوز تهیهکننده نمایش داده شود.
این تهیهکننده سینما ادامه داد: جدا از اینها به طور طبیعی برخی موسسات یا وزارتخانهها هر سال علاقهمند هستند فیلمهای جشنواره را نمایش دهند که باید از تهیهکنندگان یا نمایندگان آنها یا شورای عالی تهیهکنندگان اجازه بگیرند و هزینه نمایش فیلم را هم به تهیهکننده پرداخت کنند. بنابراین معمولا تهیهکنندگان مجاز هستند در صورت تمایل فیلمی را برای نمایش در اختیار قرار دهند و به ازای نمایش آن هزینه دریافت کنند. با این حال نکته مهم در این باره این است که فیلمها باید پروانه نمایش لازم را از سازمان سینمایی داشته باشند.
موسوی همچنین در پایان درباره وضعیت دریافت هزینه نمایش فیلمهای جشنواره در استانهای دیگر هم گفت: در حال پیگیری هستیم تا پیش از تعطیلات نوروز پولی را که باید برای نمایش فیلمهای امسال در جشنواره پرداخت شود از سازمان سینمایی دریافت کنیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گیشه سینماها در اردیبهشت؛ فیلمهای رضا عطاران، امین حیایی و پیمان معادی اکران میشوند
- چند فیلم مجوزدار در صف اکران سینما هستند؟
- ملبورن، ادینبورو، کلگری و نیوزیلند؛ «کیک محبوب من» در چهار جشنواره بینالمللی
- ناامنی ۱۰۰ دستگاه در چرخه اکران/ هشدار امنیتی برای سینماها
- هم اندیشی نمایندگان شورای عالی تهیهکنندگان با هئیت رئیسه و مدیرعامل خانه سینما برگزار شد
- بررسی مسائل مبرم سینما در نشست مشترک شورایعالی تهیهکنندگان و کانون کارگردانان
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: فیلمهای مهم در حسرت گیشه/ صنوف کم کاری میکنند
- صدور پروانه ساخت برای چهار فیلمنامه سینمایی
- غلامرضا موسوی: کرج را از زیر سایه تهران خارج کنید/ لزوم ارتقای زیرساختهای فرهنگی
- سیدغلامرضا موسوی: ثبت جشنواره جهانی فجر در فیاپف به نفع سینمای ایران است
- هشدار سینماگران نسبت به انحصار در نمایش خانگی و اینترنت
- یک تهیهکننده مطرح کرد: توقف حداقل ۵۰ فیلم پشت ترافیک اکران هر سال
- اکران خصوصی فیلم سینمایی «سکوت خبری»
- پوستر ترکیهای «جن زیبا» رونمایی شد/ اکران در ترکیه و جمهوری آذربایجان
- مذاکره برای اکران بهتر گروه «هنر و تجربه»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





