نسخه اولیه فیلم سینمایی «خداحافظ دختر شیرازی» برای بازبینی از سوی هیات انتخاب تحویل دبیرخانه سیوهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر شد.
به گزارش سینماسینما، فرشته طائرپور تهیهکننده فیلم سینمایی «خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی با اشاره به تکمیل فرم درخواست حضور این فیلم در سیوهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر گفت: در حال حاضر این فیلم آخرین مراحل فنی را طی میکند تا برای نمایش در جشنواره آماده شود.
وی در پایان درباره تحویل نسخه اولیه فیلم به دبیرخانه توضیح داد: برای بازبینی فیلم از سوی هیات انتخاب نسخه اولیه بدون صداگذاری نهایی، تحویل شده است و امیدواریم که از سوی این هیات فیلم برای حضور در جشنواره انتخاب شود.
«خداحافظ دختر شیرازی» که به نویسندگی و کارگردانی افشین هاشمی جلوی دوربین رفته، اقتباسی از فیلمنامه نیل سایمون با نام «دختر خداحافظی» است که پیشتر و براساس این فیلمنامه در سال ۱۹۷۷ فیلمی با نام «دختر خداحافظی» به کارگردانی هربت راس در ژانر کمدی رمانتیک ساخته شده بود.
شبنم مقدمی بازیگر اصلی فیلم هاشمی است که در فیلم «خداحافظ دختر شیرازی» نقش کاراکتری را بازی میکند که مارشا میسن در سال ۱۹۷۷ در فیلم کلاسیک «دختر خداحافظی» ایفاکرده بود و ایفای نقش مقابل او را افشین هاشیم برعهده دارد.
در خلاصه داستان «خداحافظ دختر شیرازی» آمده است: «یکی از شیراز، یکی از آبادان، هر ۲ در تهران! مجبورند فعلن با هم سر کنند تا محمودِ نارفیق را پیدا کنند.»
در این فیلم علاوهبر شبنم مقدمی و افشین هاشمی بازیگرانی همچون حسین محب اهری، مونا فرجاد، حسین یاری، هومن برق نورد، هدایت هاشمی، رسول صدرعاملی و … حضور دارند.
عوامل تولید «خداحافظ دختر شیرازی» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی، طراح صحنه و لباس: نازنین توسلی، طراح چهرهپردازی: رضا عربی، دستیار کارگردان و برنامهریز: سیاوش رمضانلو، عکاس: منوچهر مرزبان، مشاور تبلیغات: بیتا موسوی، مسئول ارتباط با رسانه: سپیده حیدرآبادی، مدیر تولید: حسین فرخزاد، مجری طرح: عباس امینی، سعید صفرپور، سرمایهگذار: علی طلوعی، افشین هاشمی، فرشته طائرپور، تهیهکننده: فرشته طائرپور.
پنجمین ساخته افشین هاشمی برای حضور در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده نمایش میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افشین هاشمی در اینستاگرامش نوشت؛ ایدهای که به سرقت رفت، این بار محسن نامجو
- چون نیک بنگری همه تزویر میکنند!/ نگاهی به سریال «داوینچیز»
- در سکوت اهل تاریخ/ نگاهی به سریال «شبکه مخفی زنان»
- اکران دو فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان شارجه
- وزارت ارشاد متن بیلبورد تبلیغاتی «شبکه مخفی زنان» را تغییر داد
- وقتی هاشمی، کودکی و رندی دهه نودیها را به رخ میکشد /«پسران دریا» نمونه ساده سازی شده «باشو غریبه کوچک»
- آغاز اکران «پسران دریا» از فردا/ فیلم افشین هاشمی در جشنواره بوسان نمایش داده میشود
- شب بازیگر پس از وقفهای دو ساله برگزار شد/ علی نصیریان: وقتی حال مردم خوب نیست، نباید جشن بگیریم
- دعوت به مراسم اسیدپاشی و آدامسخوانی؛ رونمایی و نمایشنامهخوانی دو اثر محمد رحمانیان برگزار میشود
- عکسی که نگار آذربایجانی به مناسبت تولد فرشته طائرپور منتشر کرد
- اعلام سه نکوداشت دیگر در «نقش ماندگار» چهلمین جشنواره فیلم فجر/ آغاز بلیت فروشی سینماهای مردمی از صبح فردا
- رضا میرکریمی: «خیلی دور، خیلی نزدیک» تجربه درک حیرانی و بیوزنی نسبت به جهانی بیانتهاست
- نمایش «پسران دریا» در جشنواره بینالمللی فیلم چنای هند
- افشین هاشمی در نشست خبری «پسران دریا»: عمیق بودن منافاتی با ساده بودن ندارد
- جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره عشق آمریکا به مدیر فیلمبرداری «خداحافظ دختر شیرازی» رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست





