بهمن فرمان آرا کارگردان ایرانی روز یکشنبه ۹ دسامبر در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم «کرالا» از ۲ فیلمساز دنیا که او را تحت تاثیر قرار داده اند، نام برد.
به گزارش سینماسینما به نقل از منابع خبری هند، بهمن فرمان آرا کارگردان ایرانی روز یکشنبه ۹ دسامبر (۱۸ آذر) در خلال بیست و سومین دوره جشنواره فیلم «کرالا» به رسانه های هندی گفت: ساتیا جیت رای فیلمساز فوق العاده ای است که با حداقل امکانات فیلم های فوق العاده ای تولید کرده است. اسکیل های عظیم در فیلم های جیبت رای در کنار تصاویر واقعی از یک موضوع از فاکتورهایی است که باعث تاثیرگذاری آثارش می شود.
او این سخنان را در یک نشست موسوم به «دیدار با مطبوعات» عنوان کرد.
فرمان آرا در این نشست بیان کرد: اینگمار برگمان و الیور استون فیلمسازانی هستند که روی من تاثیر گذاشته اند.
وی دلیل این تاثیرگذاری را اینگونه تشریح کرد: آنها راوی قصه هایی از مردم و قواعد اجتماعی – اقتصادی هستند و مسایل فرهنگی در نمایی جذاب به تصویر می کشند.
بهمن فرمان آرا امسال با فیلم «حکایت دریا» در بخش مسابقه بین الملل جشنواره فیلم «کرالا» حضور دارد.
بیست و سومین دوره جشنواره فیلم «کرالا» بین روزهای ۷ تا ۱۴ دسامبر (۱۶ تا ۲۳ آذر) در شهر تریواندروم ایالت کرالا کشور هند برگزار میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «همچون در یک آیینه»؛ اکنون در آیینه به شکلی تار میبینیم
- پس از ۱۰ سال؛ الیور استون فیلم داستانی میسازد
- «چشمهایش» کلید خورد
- به کارگردانی بهمن فرمانآرا؛ مهدی پاکدل و لاله مرزبان به «چشمهایش» پیوستند
- پیوستن علی مصفا، صابر ابر و شمس لنگرودی به «چشمهایش»
- بهمن فرمان آرا شاهکار بزرگ علوی را میسازد
- در یک اظهار نظر غیرمنتظره؛ اولیور استون «شرور» را بهترین فیلم ۲۰۲۴ دانست
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- کنارهگیری آگنیشکا هالند؛ ژولیت بینوش ریاست آکادمی فیلم اروپا را بر عهده میگیرد
- عذرخواهی الیور استون از سازندگان «باربی»
- روایت سیدنی لومت از کارکردن با مارلون براندو /وقتی مارلون براندو کارگردان را امتحان می کرد
- ادای احترام جشنواره کرالا به مهرجویی و گلستان
- بدرقه پیکرهای داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر به خانه ابدی
- فوت بازیگر فیلم «نجات سرباز رایان»/ تام سایزمور درگذشت
- الیور استون رئیس داوران جشنواره عربستان شد/ یک فیلم ایرانی در رقابت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





