در ادامه اکران جهانی «فروشنده»، ایتالیا و کلمبیا جدیدترین کشورهایی هستند که این فیلم را در سینماهای خود به نمایش گذاشته است.
به گزارش سینماسینما، فیلم اصغر فرهادی در سه روز نخست نمایش خود در ایتالیا بیش از ۲۴۰ هزار دلار درآمد کسب کرده و در رده سیزدهم پرفروشهای گیشه این کشور قرار گرفته است. «فروشنده» در کشور کلمبیا هم دهمین فیلم پرفروش هفته گذشته شد.
«فروشنده» که پیش از این در کشورهایی مثل فرانسه، مجارستان، هلند و پرتغال روی پرده رفته بود، از روز ششم ژانویه در ایتالیا هم به نمایش درآمد. شرکت «لاکی رد» پخش کننده این فیلم در ایتالیا این فیلم را در ۵۶ سالن روی پرده برد و درآمد سه روز اول نمایش این فیلم به ۲۴۱ هزار دلار رسید.
پرفروشترین فیلم گیشه ایتالیا در این هفته «آقای فلیسیتا» بود که در ۵۵۴ سالن اکران شد و ۳ میلیون و ۳۴۸ هزار دلار فروخت.
اما درکشور کلمبیا، شرکت «سینهپلکس» فیلم فرهادی را از روز پنجم ژانویه به نمایش گذاشت و در سه روز اول درآمد این فیلم ۲۸ هزار دلار شد و در رده دهم جدول پرفروشها قرار گرفت. «فروشنده» در ۲۳ سالن این کشور اکران شده است.
نکته جالب توجه درباره اکران جهانی «فروشنده» آن است که این فیلم از روز ۲۴ ژانویه در امریکای شمالی اکران خواهد شد. یعنی درست همان روزی که نامزدهای هشتاد و نهمین دوره اسکار معرفی خواهند شد. با توجه به این که این فیلم در جمع ۹ نامزد اولیه رشته بهترین فیلم خارجی قرار گرفته و شانس بسیار زیادی برای حضور در جمع ۵ نامزد نهایی این رشته دارد، به نظر میرسد اکران این فیلم همزمان با اعلام نامزدهای اسکار تمهیدی برای بالاتر بردن شانس این فیلم در این رقابت است.
این هفته «فروشنده» در جوایز گلدن گلوب رقابت را به فیلم «او» ساخته پل ورهوون واگذار کرد. این در حالیست که فیلم ورهوون جزو نامزدهای اولیه اسکار بهترین فیلم خارجی نیست و بر اساس گمانهزنیها رقابت اصلی در این رشته امسال بین «فروشنده» و فیلم «تونی اردمان» ساخته مارین اده نماینده آلمان در جریان خواهد بود.
منبع: آی سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد شدید محمود گبرلو از برخورد تلویزیون با اصغر فرهادی
- وقتی نگاه هالیوود به زنان مورد انتقاد قرار میگیرد/ نگاهی به فیلم «بلوند»
- «نفس» چطور راهی اسکار شد؟/ گفتوگوی سینماسینما با امیر اسفندیاری درباره انتخاب فیلم آبیار
- واکنش کیهان به رکوردداری «فروشنده» در جشن خانه سینما
- بخش دوم گزارش جشنسینما/ اصغر فرهادی هتتریک کرد، «فروشنده» رکورددار شد
- گام بلند گری اولدمن برای کسب جایزه اسکار با نقش چرچیل
- «به بشقاب من خیره نشو» نماینده کرواسی در اسکار شد
- تایلند با «تاوقتی هوا تاریک میشود» به اسکار میآید
- «فروشنده» راهی آلمان میشود
- اسکار فرهادی به دستش رسید
- «تونی اردمن» باز هم جایزه برد
- نمایش فیلم های برگزیده اسکار ۲۰۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان
- موبایل در پشت صحنه اسکار ممنوع!
- بازسازی رابطه پدر رادیکال و دختر محافظه کار/ نگاهی به فیلم تونی اردمن
- سینمای ایران در سال ۱۳۹۵ / از دومین اسکار تا سوگ درگذشت یاران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





