پخش بازی فوتبال ایران مراکش در جامجهانی در سینماها بیش از ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشت اما هنوز مشخص نیست که صاحبان فیلم های در حال اکران چگونه از این فروش سهم میبرند.
به گزارش سینماسینما، بازی ایران مراکش از سری بازی های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه که عصر جمعه ۲۵ خرداد در سینماهای ایران نمایش داده شد بیش از ۴۰۰ میلیون تومان فروش کرد.
این بازی با فروش حدود ۲۵ هزار بلیت در ۱۱۰ سالن سینما در کشور نمایش داده شد که حدود ۴۰ تا ۵۰ سالن در شهرستان ها و باقی به تهران تعلق داشت.
پخش اولین بازی فوتبال جام جهانی روسیه در حالی در سینماها بلیت فروشی شد که هنوز مشخص نیست چه میزان از این درآمد به فیلمسازانی تعلق می گیرد که فیلم هایشان در حال اکران است و یک ماه به دلیل جام جهانی و رقابت های فوتبال نمایش فیلم هایشان به سایه خواهد رفت.
هنوز بازی های دیگری نیز در راه است که بلیت های آنها نیز به فروش گذاشته می شود از جمله بازی بعدی ایران و اسپانیا که تاکنون با فروش محدودی که داشته باز هم هفت هزار بلیت توسط مردم خریداری شده است و این سوال را ایجاد می کند که صاحبان فیلم هایی که سانس های آنها در اختیار این بازی ها قرار می گیرد چه نفعی از این اکران می برند و چگونه ضرر این کار برایشان جبران خواهد شد.
در حال حاضر مشخص نیست سهم سینماداران از فروش بلیت تماشای فوتبال در سینما چقدر است و چه سهمی برای صاحبان آثار درنظر گرفته می شود. همچنین مشخص نشده رضایت صاحبان فیلمهای روی پرده چگونه جلب شده است و آنها نیز نمی دانند قرارست به ازای سانس های حذف شده، سانس جدید بگیرند یا پولی به آنها داده شود.
هفته گذشته طبق مصوبه شورایعالی اکران که توسط سازمان سینمایی نهاد زیرمجموعه دولت اطلاع رسانی شد، قرار شد تمهیداتی برای صاحبان فیلم های درحال اکران در ایام جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه در نظر گرفته شود؛ مصوبه ای که جزییات دقیق تر و بیشتری از آن منتشر نشد.
این اتفاقات در حالی رخ می دهد که مسعود اطیابی سخنگوی شورایعالی تهیه کنندگان در پاسخ به این پرسش مهر که چه تمهیداتی برای تهیه کنندگان فیلم ها در نظر گرفته شده است، بیان کرد: تداخل جام جهانی با اکران فیلم ها لطمه زیادی به اکران زده است. البته شادی مردم مهمتر است و این لطمه به این شادی می ارزد اما باید برای صاحبان فیلم ها هم فکری کرد.
وی ادامه داد: در این مدت بعضی از رسانه ها نوشتند که من مخالف نمایش فوتبال در سینماها هستم اینطور نیست اما حقوق هر کاری باید مشخص شود.
اطیابی با اشاره به اینکه هنوز مذاکرات دقیقی در این باره انجام نشده است، گفت: باید یک یا دو هفته فضای جایگزین بعد از جام جهانی برای فیلم های در حال اکران در نظر گرفته شود چون افت شدیدی در فروش فیلم ها داشته ایم.
علی سرتیپی سخنگوی شورایعالی اکران نیز درباره سود فروش بلیت های فوتبال برای صاحبان فیلم ها با مهر مطرح کرد: بحث هایی انجام گرفته است که تا دوشنبه آینده مشخص می شود و هنوز به صورت قطعی تصمیم گیری نشده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- جزییات طرح حمایتی سازمان سینمایی برای بازگشایی سینماها
- آیا تماشاگر خوب، تماشاگر مرده است؟
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





