تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۰:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 40874

عماد افروغعماد افروغ عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر با حضور در برنامه ۳۵ با اجرای فریدون جیرانی فهرستی از فیلم‌هایی را خواند که در میان آن‌ها نام دو فیلم جلب توجه می‌کرد.

به گزارش سینماسینما، افروغ در پاسخ به این پرسش جیرانی که کدام فیلم‌های اول در جشنواره توجه او را جلب کرده است، از روی دفترچه خود اسامی ۳۵ فیلم سینمایی را خواند. تمامی اسامی خوانده شده، یا در بخش مسابقه و یا خارج از مسابقه جشنواره حضور داشتند غیر از دو فیلم: «کار واجار» که نام آن به «یه وا» تغییر کرده و فیلم اول آناهید آباد است و دیگری «کارت پرواز» سومین ساخته سینمایی مهدی رحمانی.

در مجموع ۴۴ فیلم در بخش مسابقه و خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور دارد که این دو فیلم یاد شده در هیچ بخشی از جشنواره نیستند، اما نام آن‌ها از سوی افروغ در کنارا اسامی فیلم‌هایی خوانده شد که اغلب آن‌ها در بخش مسابقه و تعداد اندکی در بخش خارج از مسابقه حضور دارند.

این پرسش مطرح می‌شود که چطور نام آثار این دو سینماگر که اتفاقا فیلم آباد فیلم اول اوست، از فهرست‌های جشنواره بازمانده‌اند؟

اسامی فیلم‌هایی که افروغ خواند به این شرح است: «ایتالیا ایتالیا»، «انزوا»، «سدمعبر»، «چراغ‌های ناتمام»، «ماه‌گرفتگی»، «ویلایی‌ها»، «گشت۲»، «رگ خواب»، «بدون تاریخ، بدون امضا»، «فراری»، «ماجرای نیمروز»، «زیر سقف دودی»،‌ «آذر»، «قاتل اهلی»، «رهایی از بهشت»، «سوفی و دیوانه»، «کمدی انسانی»،‌ «پشت دیوار سکوت»،‌ «کارگر ساده»، «سارا و آیدا»، «مادری»، «نگار»، «خفگی»، «یک روز بخصوص»، «اسرافیل»، «شماره ۱۷ سهیلا»، «تابستان داغ»، «۲۱ روز بعد»، «خوب، بد،‌ جلف»، «کارت پرواز»،‌ «شعله‌ور»، «دعوت‌نامه»، «کارواجار»، «کوپال»، «خانه» و «آباجان».

لینک کوتاه

نظرات شما

  1. سلطان محمدی
    ۳۰, دی, ۱۳۹۵ ۲:۴۶ ب٫ظ

    سلام
    این خبر مفهوم حذف فیلم از جشنواره را نمی دهد. فقط نظر دکتر افروغ درباره فیلمهای دیده شده را بیان می کند که احتمالا در رای گیری نهایی، این فیلم مانده اند. یعنی افروغ دیده فیلمو اما در نهایت انتخاب نشده است.

  2. مازیار شیخ محبوبی
    ۳۰, دی, ۱۳۹۵ ۶:۲۷ ب٫ظ

    بک سوال دارم!؟
    مگرآقای افروغ سخنگو ویا دبیر جشنواره فجر است که اینگونه توضیح می دهد!!!؟
    در هیچ جای دنیا هیئت انتخاب توضیح و تفسیری از نوع فیلم ها ارائه نمی دهد…………………
    واقعا که…………………..

  3. علی اکبر زاده
    ۳۰, دی, ۱۳۹۵ ۹:۵۲ ب٫ظ

    توضیحات آقای افروغ در مورد فهرست راه یافته نیست. آقای جیرانی از کیفیت فیلم اولی ها می پرسد و ایشان با مشارکت آقای جیرانی نظر خود را بیان میکند. سخنگو نیست، اما حق اظهار نظر دارد. در ضمن مگر نظام برده داری است. تمام صحبت هایش را گوش دهید.

نظر شما


آخرین ها