یکی از رسالت های مهم رسانه ملی سرگرم سازی است تا بتواند از این طریق هم اوقات فراغت مخاطبان را پر کند و هم این که به علم و آگاهی آنها بیفزاید. در همین راستا عوامل سازنده مجموعه های تلویزیونی با دستمایه قرار دادن موضوعات اجتماعی تلاش می کنند تا با ساخت سریال های متنوع بینندگان را سرگرم کنند.
بنابراین از ابتدای نوروز امسال طبق برنامه ریزی صورت گرفته در معاونت سیما، سریال هایی با موضوعات مختلف برای ایام نوروز تولید و پخش شد، بویژه مجموعه پایتخت ۵ به کارگردانی سیروس مقدم در نوروز توانست رضایت اکثر مخاطبان را تامین کند و آنها هر شب با علاقه پای تلویزیون بنشینند. سریال های تعطیلات رویایی و هیات مدیره هم توانست تا حدودی رضایت مخاطبان را جلب کند. گرچه انتقادهای فراوانی هم به این دو سریال وارد بود که نتوانستند خیلی بینندگان را درگیر کنند.
بعد از ایام نوروز هم سریال ایراندخت روانه آنتن شبکه یک شد و نظر مخاطبان را جلب کرد. پخش سه مجموعه سر دلبران، بچه مهندس و رهایم نکن هم در گونه های متفاوت در ایام ماه رمضان پخش شد. نظرسنجی ها هم نشان داد که مردم سریال های این ایام را پیگیری کردند و با وجود این که ایرادهایی به هر یک از مجموعه ها وارد بود، اما این طور نبود که مخاطبان آن را دنبال نکنند. بعد از ماه رمضان جو جامعه به سمت فوتبال رفت و درگیر پخش مسابقات جام جهانی شدیم. به همین دلیل طبیعی است که سریال های الف روانه آنتن نشود، زیرا جو جامعه فوتبالی شده و تمرکز مخاطبان بیش از آن که روی سریال های تلویزیونی باشد روی فوتبال است و مطالبه مردم، پوشش مطلوب بازی های جام جهانی است که تا امروز به بهترین شکل انجام شده است. بویژه این که تیم ایران در این دوره از جام جهانی در گروه مرگ قرار دارد و مردم پیگیر مسابقات فوتبال هستند.
گرچه در این روزها یک مجموعه خارجی از شبکه دو پخش می شود و سریال راه بیراه هم روی
آنتن شبکه یک است، اما هر دو مجموعه های کم فروغی هستند و نمی توانند چنان که باید مخاطبان را سرگرم کند. بنابراین باید تلویزیون برای بعد از پخش مسابقات جام جهانی فکری برای باکس خالی شبانه تلویزیون داشته باشد تا بتواند با پخش مجموعه های متنوع، مخاطبان را سرگرم کند و دوباره باکس شبانه شبکه های مختلف سیما رونق بگیرد تا اوقات فراغت مردم هم به بهترین و مطلوب ترین شکل پر شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسابقه فوتبال ایران و آمریکا، سومین بازی پر بیننده جام جهانی ۲۰۲۲
- مسابقه فوتبال ایران و آمریکا در سینماها اکران میشود
- هدیه همراه اول بهمناسبت اولین برد ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
- بازی ایران ـ انگلیس رکورد BBC را شکست
- رونمایی همراه اول از «ستاره ۲۰۲۲ مربع» با طیف وسیعی از سرویسهای ویژه جامجهانی
- جهانگیر کوثری: فوتبال در سینما اصلا درنمیآید/ تفاوت تماشاگران ورزش و سینما
- ۲۹۲ میلیارد تومان؛ آخرین آمار فروش کل سینمای ایران از ابتدای امسال
- مجریانی که صداوسیما برای جامجهانی انتخاب کرد
- ارائه بستههای رومینگ ویژه جامجهانی قطر توسط همراه اول
- استقبال همراه اول از جام جهانی ۲۰۲۲ با ۱۱ توپ طلا
- مصوبات شورای صنفی نمایش؛ طرح حمایتی برای اکران همزمان با جام جهانی/ پرفروشها محدودیت ندارند
- قیمت بلیت تماشای فوتبال در سینما چقدر میشود؟
- مرور کارتونهای فوتبالی مشهور/ آیا می توان با تولید یک اثر پاسخگوی نیاز علاقهمندان به فوتبال بود؟
- این عشق فیلم های خیابان منوچهری/ گزارش میدانی از حال و روز هنروران تلویزیون و سینما
- گفت و گویی با رزیتا غفاری به مناسبت ایام محرم/ در زمان های قدیم محرم به معنای واقعی محرم بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





