یکی از رسالت های مهم رسانه ملی سرگرم سازی است تا بتواند از این طریق هم اوقات فراغت مخاطبان را پر کند و هم این که به علم و آگاهی آنها بیفزاید. در همین راستا عوامل سازنده مجموعه های تلویزیونی با دستمایه قرار دادن موضوعات اجتماعی تلاش می کنند تا با ساخت سریال های متنوع بینندگان را سرگرم کنند.
بنابراین از ابتدای نوروز امسال طبق برنامه ریزی صورت گرفته در معاونت سیما، سریال هایی با موضوعات مختلف برای ایام نوروز تولید و پخش شد، بویژه مجموعه پایتخت ۵ به کارگردانی سیروس مقدم در نوروز توانست رضایت اکثر مخاطبان را تامین کند و آنها هر شب با علاقه پای تلویزیون بنشینند. سریال های تعطیلات رویایی و هیات مدیره هم توانست تا حدودی رضایت مخاطبان را جلب کند. گرچه انتقادهای فراوانی هم به این دو سریال وارد بود که نتوانستند خیلی بینندگان را درگیر کنند.
بعد از ایام نوروز هم سریال ایراندخت روانه آنتن شبکه یک شد و نظر مخاطبان را جلب کرد. پخش سه مجموعه سر دلبران، بچه مهندس و رهایم نکن هم در گونه های متفاوت در ایام ماه رمضان پخش شد. نظرسنجی ها هم نشان داد که مردم سریال های این ایام را پیگیری کردند و با وجود این که ایرادهایی به هر یک از مجموعه ها وارد بود، اما این طور نبود که مخاطبان آن را دنبال نکنند. بعد از ماه رمضان جو جامعه به سمت فوتبال رفت و درگیر پخش مسابقات جام جهانی شدیم. به همین دلیل طبیعی است که سریال های الف روانه آنتن نشود، زیرا جو جامعه فوتبالی شده و تمرکز مخاطبان بیش از آن که روی سریال های تلویزیونی باشد روی فوتبال است و مطالبه مردم، پوشش مطلوب بازی های جام جهانی است که تا امروز به بهترین شکل انجام شده است. بویژه این که تیم ایران در این دوره از جام جهانی در گروه مرگ قرار دارد و مردم پیگیر مسابقات فوتبال هستند.
گرچه در این روزها یک مجموعه خارجی از شبکه دو پخش می شود و سریال راه بیراه هم روی
آنتن شبکه یک است، اما هر دو مجموعه های کم فروغی هستند و نمی توانند چنان که باید مخاطبان را سرگرم کند. بنابراین باید تلویزیون برای بعد از پخش مسابقات جام جهانی فکری برای باکس خالی شبانه تلویزیون داشته باشد تا بتواند با پخش مجموعه های متنوع، مخاطبان را سرگرم کند و دوباره باکس شبانه شبکه های مختلف سیما رونق بگیرد تا اوقات فراغت مردم هم به بهترین و مطلوب ترین شکل پر شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسابقه فوتبال ایران و آمریکا، سومین بازی پر بیننده جام جهانی ۲۰۲۲
- مسابقه فوتبال ایران و آمریکا در سینماها اکران میشود
- هدیه همراه اول بهمناسبت اولین برد ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
- بازی ایران ـ انگلیس رکورد BBC را شکست
- رونمایی همراه اول از «ستاره ۲۰۲۲ مربع» با طیف وسیعی از سرویسهای ویژه جامجهانی
- جهانگیر کوثری: فوتبال در سینما اصلا درنمیآید/ تفاوت تماشاگران ورزش و سینما
- ۲۹۲ میلیارد تومان؛ آخرین آمار فروش کل سینمای ایران از ابتدای امسال
- مجریانی که صداوسیما برای جامجهانی انتخاب کرد
- ارائه بستههای رومینگ ویژه جامجهانی قطر توسط همراه اول
- استقبال همراه اول از جام جهانی ۲۰۲۲ با ۱۱ توپ طلا
- مصوبات شورای صنفی نمایش؛ طرح حمایتی برای اکران همزمان با جام جهانی/ پرفروشها محدودیت ندارند
- قیمت بلیت تماشای فوتبال در سینما چقدر میشود؟
- مرور کارتونهای فوتبالی مشهور/ آیا می توان با تولید یک اثر پاسخگوی نیاز علاقهمندان به فوتبال بود؟
- این عشق فیلم های خیابان منوچهری/ گزارش میدانی از حال و روز هنروران تلویزیون و سینما
- گفت و گویی با رزیتا غفاری به مناسبت ایام محرم/ در زمان های قدیم محرم به معنای واقعی محرم بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





