تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۱۷:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 86923

کارگردان مولف دانمارکی که با فیلم «خانه ای که جک ساخت» بعد از هفت سال به جشنواره کن بازگشته، در گفت‌وگو با سایت سینمایی «سینیوروپا» از واکنش تماشاگران به ساخته جدیدش حرف زده است. لارس فون تریه در اشاره به تماشاگرانی که سالن نمایش فیلم او را ترک کرده‌اند گفته بعید می‌داند به قدر کافی از فیلمش بیزار شده باشند. کارگردان دانمارکی همچنین تاکید کرده اگر یک روز قصد کشتن کسی را داشته باشد، آن شخص حتما یک «خبرنگار» خواهد بود.

فون تریه ۶۲ ساله بالاخره بعد از گذشت چند روز از نمایش فیلم جدیدش در بخش خارج از مسابقه جشنواره کن سکوتش را شکست. دوشنبه شب گذشته، نمایش «خانه‌ای که جک ساخت» با واکنش تماشاگران خشمگین فیلم روبرو شد که بعد از تماشای صحنه تیراندازی شخصیت محوری به سر دو کودک، به نشانه اعتراض کاخ جشنواره را ترک کردند و هنگام خروج از سالن به فون تریه و ساخته جدیدش بد و بیراه گفتند. در پایان نمایش فیلم، تعداد تماشاگران حاضر در سالن به نصف رسیده بود.

فون تریه در فیلم جدیدش داستان یک قاتل سریالی را به تصویر کشیده که عمدتا زنان و کودکان را هدف جنایات بی‌رحمانه‌اش قرار می‌دهد. مت دیلن نقش «جک» شخصیت محوری این درام جنایی را ایفا کرده است. کارگردان دانمارکی در تازه‌ترین مصاحبه‌اش گفته از واکنش تماشاگران به «خانه‌ای که جک ساخت» بسیار راضی است و خیالش آسوده شده است.

فون تریه توضیح داد: «خیلی مهم است که همه آدم را دوست نداشته باشند، چون اگر غیر از این باشد شما شکست خورده‌‌اید. اگرچه مطمئن نیستم به قدر کافی از فیلم بیزار شده باشند. اگر فیلمم زیادی محبوب شود، با این مسئله مشکل خواهم داشت. اما به گمانم تا اینجا میزان استقبال از فیلم درست و منطقی بوده است.»

کارگردان برنده جایزه نخل طلای کن (برای فیلم «رقصنده در تاریکی») شناختش از قاتل‌های سریالی را سطحی توصیف کرد و در ادامه افزود: «شناخت من از روانی‌ها چندان زیاد نیست. خودم هم تا به حال کسی را نکشته‌ام. ولی اگر قرار باشد یک روز مرتکب قتل کسی شوم، احتمالا طرف خبرنگار خواهد بود.»

فون تریه همچنین در اشاره به دوری چند ساله‌اش از جشنواره کن گفت در طول هفت سال گذشته، آدم به مراتب «متواضع‌تری» شده است و بخشی از این تحول درونی را ناشی از درمان اعتیادش به الکل عنوان کرد.

 

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها