فیلمبرداری مستند بلند “A_B_C_D” به کارگردانی محسن خانجهانی که دربارهی تاثیرات کرونا بر روند زندگی و جامعه است، به پایان رسید.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلمبرداری این مستند که از روزهای نخست اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران آغاز شده بود، در چهار ماه گذشته ادامه پیدا کرد و طی دو روز اخیر، با ضبط برخی سکانسهای باقیمانده به پایان رسید؛ اگرچه خانجهانی میگوید: «کرونا همچنان ادامه دارد و ما نمیتوانیم بگوییم با ضبط این سکانسها، پرونده تصویربرداری این فیلم بسته شده است.»
وی در خصوص ساخت این فیلم اظهار کرد: تنها میتوانم با اطمینان بگویم سکانسهایی که مدنظرم بود را فیلمبرداری کردم و در این مرحله میتوانم راشهای کلیدیتری را به تدوینگر بسپارم. اگر استثناً در روند تدوین فیلم و با توجه به شرایط پیشرو که پیشبینی درستی از آینده کرونا نداریم، مسالهای پیش بیاید، احتمالا سکانسهای دیگری را در حد چند پلان فیلمبرداری خواهم کرد و به مستندم اضافه میکنم؛ اما هماکنون اطمینان دارم که فیلمبرداری فیلم را به پایان رساندم.
محسن خانجهانی ادامه داد: بزودی تدوینگر فیلم معرفی میشود و امیدوارم فیلم در شرایطی آماده نمایش شود که دیگر درگیر کرونا نباشیم و بتوانیم در یک رویداد سینمایی همچون جشنواره سینماحقیقت و فیلم فجر، با مخاطبان بیشتر فیلم را رونمایی کنیم؛ البته در شرایطی که آمار مبتلاهای کرونا به صفر رسیده باشد.
مستند “A_B_C_D” به تهیهکنندگی کاوه احمدی، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. در این مستند امیر جغتایی (مدیر تصویربرداری)، احمدرضا طایی (صدابردار)، مهیار میرجلالی و محمد حسنی (تصویربرداران) و امیرمهدی صادقی (مدیر تولید) با محسن خانجهانی همکاری داشتهاند.
خانجهانی پیش از این، ساخت مستندهایی چون آزادراه، کلید، کلاه شیشهای، صندلی ۲۵۷، یار دبستانی و… را در کارنامه فیلمسازیاش داشته است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مشق شب کیارستمی در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- موازیکاری در نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی
- گزارشی از نشست بررسی مستند بر سر خاک ساخته محسن خانجهانی در خانه اردیبهشت عودلاجان
- جشنواره سینما حقیقت؛ اثرگذاری اجتماعی و آگاهیبخشی
- رضا تیموری: سهم فیلمبردار در فیلمهای مستند بسیار بیشتر از سینمای داستانیست
- آغاز نمایش مستند «بر سر خاک»/ فیلمی با موضوع محیط زیست
- آغاز ساخت موسیقی «روزهای ناتمام»/ آمادهسازی برای جشنواره سینماحقیقت
- مهلت ارسال اثر به جشنواره سینماحقیقت پایان یافت
- «دوربین شخصی، سینمای ذهنی و فیلم جستار» منتشر شد
- تمدید مهلت ارسال اثر برای حضور در پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»
- پیامهای تسلیت مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و فرهنگستان هنر به مناسبت درگذشت فرشته طائرپور
- راهاندازی سامانه خدمات غیرحضوری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
- آغاز رسمی طرح «اکران حقیقت»/ برگشت سرمایه در سینمای مستند را جدی بگیریم
- آغاز به کار «شبکه تخصصی اکران فیلمهای مستند»/ پنج فیلم در «اکران حقیقت» نمایش داده میشوند
- «سینمای ورنر هرتزوگ» به روایت مستندساز بریتانیایی/ تقصیر ایرانیها بود!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





