راجر دیکینز فیلمبردار برنده اسکار فیلم سینمایی «۱۹۱۷»، نشان شوالیه امپراتوری بریتانیا را دریافت میکند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ددلاین، راجر دیکینز فیلمبردار برنده اسکار، با فیلم سینمایی «۱۹۱۷» در فهرست کسانی قرار گرفت که نشان سال نوی ملکه انگلیس را دریافت میکنند.
دیکینز که با دو فیلم سینمایی «۱۹۱۷» و «بلید رانر» جایزه اسکار دریافت کرده و برای ۱۳ فیلم دیگر نامزد این جایزه شده ست، به خاطر خدماتش در صنعت فیلم عنوان شوالیه را دریافت میکند.
او پیش از این هم نشان فرمانده والا مقام امپراتوری بریتانیا را دریافت کرده بود. لسلی منویل بازیگر نامزد اسکار با فیلم «نخ خیال» و ایفاگر نقش مارگارت در فصل ششم سریال «تاج» نیز این عنوان را برای خدماتش در خیریهها دریافت کرده است. جد مرکوریو خالق سریال «خط وظیفه» نیز نامش در این لیست دیده میشود.
دیکینز که سابقه بردن ۵ جایزه امی را دارد، فیلمبرداری آثار دیگری مثل «جایی برای پیرمردها نیست»، «شهامت واقعی» و «اسکای فال» از مجموعه فیلمهای جیمزباند را انجام داده است.
سال گذشته هم سم مندس کارگردان فیلم «۱۹۱۷» نشان شوالیه را دریافت کرده بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سم مندس پیشنهاد ساخت جیمز باند را رد کرد
- فوت بازیگر سریال «تاج»/ استفن گریف درگذشت
- الیور استون رئیس داوران جشنواره عربستان شد/ یک فیلم ایرانی در رقابت
- سم مندس جایزه کیشلوفسکی را دریافت میکند
- «تاج» و «گامبی وزیر» برنده ۱۱ جایزه امی شدند / جوایز بازیگری برای کیت وینسلت، جین اسمارت و جیسون سودیکیس
- سم مندس بازیگر فیلم جدیدش را انتخاب کرد/ همکاری با اولیویا کولمن
- نامزدهای انجمن بازیگران آمریکا معرفی شدند
- سکانس طلایی/ جادهای به سوی تباهی
- ۱۰ سریال برتر سال ۲۰۲۰ از سوی IMDB معرفی شد
- سرمایهگذاری نتفلیکس برای تولید محصولات بریتانیایی
- پروژه تصویری «تاج» به زودی آماده نمایش میشود
- برگزاری آنلاین هفتادوچهارمین دوره اهدای جوایز «تونی»
- کمک مالی سم مندس به اهالی تئاتر که بر اثر کرونا بیکار شدهاند
- اعطای نشان شوالیه به شهاب حسینی + ویدئو
- جایزه انجمن کارگردانان آمریکا به «۱۹۱۷» رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





