ناهید حسنزاده، فیلمساز مستقل ایرانی در سیامین جشنواره بینالمللی فیلم کلکته داوری میکند.به گزارش سینماسینما، جشنواره بینالمللی فیلم کلکته یکی از مهمترین جشنوارههای الف بوده که همیشه به فیلمهای هنری و مستقل توجه ویژه نشان داده است.
ناهید حسنزاده پیش از این جایزه ببر طلایی بنگال را برای فیلم اولش «زمانی دیگر» در سال ۲۰۱۶ از جشنواره بینالمللی کلکته دریافت کرده و فیلم دوم او در سال ۲۰۲۲ «روحن، شکوه خاموش» موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران برای کارگردانی شده است.
این فیلمساز فیلم کوتاه «حلیمه» را کارگردانی کرده و فیلم داستانی «زمانی دیگر» از او نیز در سینماهای هنر و تجربه اکران شده است. همچنین فیلم سینمایی «روحن شکوه خاموش» به نویسندگی و کارگردانی ناهید حسن زاده و تهیه کنندگی امیرحسین علمالهدی و فری ملک مدنی بیش از دو سال است که منتظر دریافت مجوز اکران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تا کنون وزارت ارشاد با نمایش فیلم موافقت نکرده است.
جشنواره بین المللی فیلم کلکته از تاریخ ۴ تا ۱۱ دسامبر ۲۰۲۴ برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیات داوران جشنواره لوکارنو معرفی شد
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- معرفی هیأت داوران فیلمهای مستند چهل و سومین جشنواره فیلم فجر
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- معرفی هیئت داوران فیلمهای سینمایی بلند سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
- الهه نوبخت داور بخش اصلی جشنواره هلند شد
- معرفی داوران جشنواره برلین ۲۰۲۴
- معرفی داوران بخشهای مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی «سینماحقیقت»
- الهه نوبخت داور جشنواره فیلمهای شرقی ژنو شد
- راهیابی ۱۷ فیلم ایرانی به جشنواره فیلم کلکته
- معرفی داوران جشن مستقل سینمای مستند ایران
- آشپز دستپخت سوژه مستند شد/ حضور «خرگوش سفید را دنبال کن» در جشنواره فیلم کلکته
- گفتوگو با ناهید حسنزاده، کارگردان «زمانی دیگر»/ فیلم من خیلی هم تلخ نیست
- گرامیداشت کیارستمی در کنار شکسپیر و وایدا در جشنواره فیلم کلکته
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





