رخشان بنیاعتماد کارگردان سینما با نگارش متنی از مخاطبان خواست فرصت تماشای مجموعه مستند «کارستان» را از دست ندهند.
به گزارش سینماسینما، او در نوشته خود در مورد مستندهای «کارستان» که محسن عبدالوهاب، شیرین برقنورد، مهناز افضلی، بهرام عظیمپور و مهدی گنجی کارگردانی کردهاند، چنین توضیح داد:
«پیشتر از ۱۰ سال پیش ایدهای داشتم که به دلیل تامین نشدن منابع مالی، مثل خیلی از طرحهای دیگر، حسرت ساختاش با من باقی ماند. ساخت فیلمهایی مستند که بتواند تصویر تلاش انسانهای ارزشمندی باشد که بیسودای نام ونشان، نقش موثری در توسعه و ارزش آفرینی در میهنمان را دارند. بازنمایی زندگی و فعالیت زنان و مردانی که میتوانند الگوهای باورپذیری برای جوانان باشند.
یادآوری مفاهیم فراموش شدهای مثل حرمت کار، نوآوری و ریسکپذیری، نه فقط با هدف پولدار شدن که موفقیت خود میتواند به چنین خواستی هم پاسخ دهد ولی نه در مسیر یک شبه رسیدن به …
سالها گذشت و از سال ۹۲ به همت مجتبا میرتهماسب و دوست عزیز و قدیمیام فیروزه صابر در بنیاد توسعه کار آفرینی زنان و نوجوانان و زهرا عمرانی که در همان سالهای دور با هم پژوهش پروژه ناکام! را شروع کرده بودیم، دوباره اراده به زنده شدن و اجرایی کردن این کار گرفتیم، پروژهای که «کارستان» اسم گرفت.
مسیر پرفراز و نشیبی طی کردیم ودر نهایت حامیان گرانقدری به یاری مان آمدند تا موفق به ساخت شش فیلم شدیم. تجربهای بینظیر، در طول سه سال. شش فیلم از شش شخصیت از منظر فیلمسازان مختلف اما با هدفی مشترک.
به ثمر رسیدن آن ایده قدیمی با ساخته شدن این فیلمها از سوی همکاران فیلمسازجوان و با سابقهام و همراهی در این پروژه به عنوان مشاور، تجربه ارزشمندی برایم بود و هست، چون تولید فیلمهای کارستان ادامه خواهد داشت، اگر همراهی حامیان شخصی و فرهیختهمان ادامه داشته باشد …
نمایش این شش فیلم در جشنواره سینما حقیقت، که امیدوارم آغازی باشد برای نمایش و پخش گسترده آنها، تصویر امیدبخشی از جامعه ماست، امید به حضور کسان و گروههایی که در عین رویارویی با چالشهای طاقتفرسا و تنگناهای بازدارنده، چشماندازشان بهبودبخشی حال و آینده این سرزمین است.
فرصت دیدن این فیلم ها را از دست ندهید.
رخشان بنیاعتماد/ آذرماه ۹۵»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاصی سینماسینما/ رخشان بنیاعتماد: هنرمند، مزدور و رعیتِ اربابان پادگانی نیست
- مهدی شامحمدی: اکران آنلاین تاثیری بر تعداد مخاطبان مستند نداشت/ مستند اجتماعی همیشه پر مخاطب است
- بازخوانی یک قتل از پیش طراحی شده/ نگاهی به مستند «ترور سرچشمه»
- گفت آن گلیم خویش بدر میبرد ز موج/ وین جهد میکند که بگیرد غریق را/ نگاهی به مستند «صبیه»
- آبشخورِ آهوانِ تشنه!/ نگاهی به مستند «مُغیسُف»
- نمایش ۶ فیلم مستند ایرانی در برنامه انجمن آسیایی نیویورک
- نوزدهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر پایان یافت/ از وصیت رخشان بنیاعتماد تا جایزه جهانی کیارستمی
- نگاهی به مستند «زیر این چتر باران میبارد»/ چیزی خزنده و مرموز راه پیدا کرده به دفتر مدیری مسئول
- «کاغذپارهها» از اول بهمن اکران عمومی میشود
- خبرهای تازه از «اکران حقیقت»/ نمایش چهار مستند در بهمن ماه
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- عمیق ترین لحظه های محسوس حیات در مستند «ایستوود»
- «بیبی جان»؛ توانمند در قصهگویی و ایجاد تعلیق
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول
- «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند