تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - ۲۰:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 183590

فیلم «همه چیز رو به راه است» ساخته سهراب شهیدثالث، سینماگر تاثیرگذار ایرانی در بخش ویژه فروم جشنواره برلین به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش سینماسینما، فیلم «همه چیز رو به راه است» ساخته سهراب شهیدثالث و محصول سینمای آلمان در سال ۱۹۸۰ در بخش ویژه فروم (Forum Special) هفتاد و سومین جشنواره برلین به نمایش گذاشته می‌شود.

سبک رادیکال سهراب شهیدثالث کارگردان ایرانی در سینمای دهه ۷۰ و ۸۰ آلمان غربی منحصر به فرد بود. فیلم سیاه و سفید «همه چیز رو به راه است»، وضعیت آشفته یک مهندس ساختمانی بیکار را که کاملاً در تضاد با هنجارهای اجتماعی است، تشریح می‌کند.

طبق اعلام پیشین امسال مستند «دروازه‌ رویاها» نخستین ساخته نگین احمدی و محصول مشترک ایران، نروژ و فرانسه، نخستین نمایش جهانی خود را در بخش نسل(Generation ۱۴plus) برلین ۲۰۲۳ تجربه خواهد کرد و انیمیشن «آژیر» به کارگردانی سپیده فارسی هم به عنوان محصول مشترک فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و بلژیک در بخش پانورامای جشنواره حضور خواهد داشت.

فیلم «کیسه برنج» ساخته محمد علی طالبی هم به عنوان یکی از فیلم های بخش مرور آثار هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین به نمایش درمی آید.

هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ فوریه (۲۷ بهمن تا ۷ اسفند) در کشور آلمان برگزار می‌شود و امسال «کریستین استوارت» ریاست هیات داوران بخش اصلی را بر عهده دارد و «استیون اسپیلبرگ» هم خرس طلایی افتخاری جشنواره را دریافت خواهد کرد.

فهرست کامل فیلم‌ها و داوران دوره آتی جشنواره برلین به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا به نقل از سایت رسمی جشنواره برلین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها