حمیدرضا آذرنگ میگوید مسعود کیمیایی خیلی خوب سینما را میشناسد و بهشدت درست هم میشناسد.
به گزارش سینماسینما، حمیدرضا آذرنگ نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است.او که در روزهای آخر سال با نمایش “ترن ” به روی صحنه بود و این روزها با “آباجان ” بر پرده نقرهای سینما حضور دارد، مشغول بازی در سریال “آرمان دو ” به کارگردانی احسان عبدی پور است.
او علاوه بر اینها فیلمنامه فیلم “زمان” را بهصورت مشترک با ساناز بیان همسرش به نگارش درآورده که در آخرین روزهای سال ۹۵ موفق به اخذ پروانه ساخت شده است و قرار است علاءالدین پژهان آن را کارگردانی کند.
آذرنگ درباره نگارش فیلمنامه “زمان” گفت: از آنجاییکه با علاءالدین پژهان رفاقت دیرینهای داریم. موضوعی را مطرح کرد و از ما خواست که آن را بنویسیم و ما هم با آغوش باز پذیرفتیم. حدود ۸ ماه است که درگیر نگارش آن هستیم و هنوز هم نیازمند بازنویسی است، اما موفق شده پروانه ساخت را در آخرین جلسات شورای پروانه ساخت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۵ دریافت کند.
وی درباره فضای کار اظهار کرد: فضای کار را نمیتوانم بگویم نوستالژیک است، چراکه هممعنی و هم مفهوم واژه نوستالژی نیست، بلکه یک رجعتها و بازگشتهایی است متعلق به یک شخصیت، درواقع جاماندگیهایی که در یکلحظههای خاص به آدم هجوم میآورند و آن زمانی است که احساس غریب وحشت نبودن، آدم را فرامیگیرد. ازآنجاییکه موضوع خیلی لبه تیغ است، بیش از این نمیتوانم درباره آن توضیحی بدهم. درواقع یک جریان سیال ذهن در اتفاقات زندگی است که مدام در جریان است.
بازیگر ” آبجی” افزود: درباره این اثر عجیبوغریب صحبت کردن، خیلی سخت است و نمیتوان بنمایه و طرح آن را که منتج به نوشتن فیلمنامه شده است بیان کرد. اگر همان قصه یکخطی را بیان کنم بازهم قصه لو میرود و انگار کلیت آن بیان میشود. تنها میتوانم بگویم پژهان زحمت زیادی برای ساخت آن متحمل میشود و با صبوری و تجربیاتی که دارد مطمئن هستم به آن درجه از توفیق کار را خواهد رساند که باعث رضایت شود.
آذرنگ درباره فعالیت این روزهای خود نیز گفت: این روزها مشغول بازی در سریال “آرمان دو” هستم به کارگردانی احسان عبدی پور که ابتدا در مهرشهر کرج کار را شروع کردیم و بهزودی به تهران و شهرک غزالی خواهیم رفت.
وی همچنین به نقش خود اشاره کرد و ادامه داد: من نقش یک هنروری را بازی میکنم که دغدغه سینما دارد و با همنوعان خود زندگی میکند. اتفاقاتی در زندگیاش رخ میدهد که او را در یکجاهایی مجبور به بازی میکند و یکجاهایی نیز مجبور میشود از نقش خود بیرون بیاید.
آذرنگ که لقب پرکارترین بازیگر مرد سال ۹۵ را از آن خودکرده است، درباره انتخاب و میزان رضایتمندیاش از این انتخابها گفت: همه فیلمهایی که من بازی کردم محصول انتخاب خودم بوده است و اگر هرکدام را زیر سؤال ببرم، انگار انتخاب خودم را زیر سؤال میبرم، اما سینما شرایط خاصی دارد، ما فیلمنامهای را میخوانیم و بعد آن ساخته میشود، درنهایت محصولی خروجی کار است که گاهی اوقات آدم را حیرتزده میکند و گاهی مشعوف و هیجانزده. امیدوارم همه کارها در اکران عمومی موفق باشند.
آذرنگ که در “قاتل اهلی” فیلم جنجالی مسعود کیمیایی نیز حضور یافته است، درباره این تجربه اظهار کرد: من فقط میخواستم یک خاطره با مردی که بخشی از تاریخ سینمای ماست و اتفاقات بزرگی را با آثارش در سینمای ما رقمزده است، داشته باشم. این حضور بسیار کوتاهمدت بود اما از این حضور و همکاری لذت بردم. کیمیایی خیلی خوب سینما را میشناسد و سینما را بهشدت درست هم میشناسد. قاببندیها، انتخاب زوایا، قرار گرفتن بازیگر در زوایای مختلف و… اما فرصت اینقدر برای من کوتاه و لذتبخش بود که مجالی برای کسب تجربیات بیشتر نیافتم. آن توقعی که داشتند و خودم داشتم به نظرم برآورده شد و هر دو از این همکاری راضی بودیم.
نویسنده “دولیتر در دولیتر صلح” در ادامه به موفقیت “ترن” اشارهکرده و عنوان کرد: “ترن” به لحاظ جذب مخاطب فوقالعاده بود و با استقبال اقشار مختلف جامعه روبه رو شد، از این بابت بسیار راضی هستم و یک اتفاق خاطرهانگیز برای همه ما رخ داد. خوشحالم که بعد از ۴ سال دوباره این ترن به راه افتاد و توانستیم این خاطره را رقم بزنیم.
وی در ادامه به همکاری با نادر برهانی مرند اشاره کرد و درباره این همکاری اظهار کرد: من و نادر خیلی باهم صمیمی هستیم و اشارههای یکدیگر را هم میفهمیم و به هم ایمان و اعتقادداریم. نادر با تمام زوایای این شخصیت از نزدیک آشناست و نزدیکترین فردی بود که میتوانست در کنار ما باشد و به نظرم نتیجه این همکاری مخاطب را خیلی راضی نگه داشت.
آذرنگ درباره نگارش اثری جدید گفت: همه مابعد از اینهمه سال کار کردن کلی طرح و مضمون ناکام مانده در ذهنمان داریم که امیدواریم آنها را به سرانجام برسانیم. بخشی از آن متعلق به سالیان شکوفاییاش بوده که دیگر وجود ندارد و کنار گذاشته شده است و بخشی از آن تازه است و امیدوارم به سرانجام برسد.
وی در خاتمه درباره سایر فعالیتهای خود در سال ۹۶ بیان کرد: فعلاً درگیر سریال “آرمان دو” هستم و فکر میکنم کار تولید آن ۴ ماه زمان ببرد و برای باقی سال هم هنوز تصمیمی نگرفتم.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسعود کیمیایی: حالم خوب است/۲۰ روز دیگر کار جدیدم را شروع می کنم
- نقد و بررسی «دندان مار» در بنیاد حریری بابل
- متفاوتترین بدمن تاریخ سینمای ایران
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- در سالگرد تولد مسعود کیمیایی/ ادای دین به سینماگر آرمانگرا
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار شد؛ «قیصر» سخنگوی جامعه است/ کیمیایی بهزودی فیلم جدیدش را میسازد
- «قیصر»؛ خندقی در گذر زمان
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- «جسدهای جاندار» در گالری ثالث؛ آثار مسعود کیمیایی تماشایی میشود
- رونمایی از فیلم مستند ساموئل خاچیکیان با پیام مسعود کیمیایی
- تحولات سیاسی و جریان موسوم به موج نو در سینمای ملی/ بهمناسبت روز ملی سینما
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





