طی حکمی از سوی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، قادر آشنا به عنوان معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی منصوب شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، در این حکم آمده است: نظر به دانش، تعهد و تجربه، جنابعالی را به سمت معاون مطالعات و فناوریهای نوین سازمان سینمایی منصوب مینمایم.
سینمای نوین ایران بیش از همیشه به پشتوانههای پژوهشی و مطالعاتی برای رویش، بالندگی، توسعه و رقابت در عرصههای منطقهای و بینالمللی و گام برداشتن در افقهای تازه نیازمند است. در گام دوم انقلاب رسانه سینما به عنوان یکی از پیش نیازهای توسعه ملزم به بازسازی و معماری نوین با تکیه بر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و ظرفیتهای نوظهور و انقلابی است و تحقق این مهم، در گرو تحول در حوزههای مطالعاتی و پژوهشی و فناوریهای دانش بنیان است. رشد و گسترش مطالعات و فناوریهای نوین سینمایی، افزایش دانش کارشناسی و بروز رسانی اندوختههای علمی، توسعه فرصتهای آموزشی مهارتها، ظرفیت شناسی برای ارتقاء کیفیت و روزآمد کردن سینما و زمینه سازی برای توسعه و اعتلای شایسته هنر- صنعت سینمای ایران از طریق گسترش بنیانهای پژوهشی و بسترهای مطالعات تخصصی و گفتمانی مبتنی بر رهیافتهای دانش بنیان یکی از ضرورتهای جدی سینما است که در قلمرو ماموریت معاونت مطالعات و فناوریهای نوین سازمان تعریف و طراحی شده است.
تولید محتواهای مبتنی بر محورهای قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری در سینما، تهیه پژوهشهای راهبردی برای دستیابی به سینمای مبتنی گفتمان انقلاب اسلامی با اهتمام به شاخصهایی چون: اخلاق مداری، آگاهی بخشی و امیدآفرینی، برنامه ریزی و تبیین روشهای اجرایی به منظور تأمین و توسعه دانش فناوری سینمایی و سمعی و بصری، ارتباط با مراکز تحقیقاتی و نمایشگاههای تخصصی (داخلی و خارجی) به منظور شناخت ابداعات و فناوریهای جدید در حوزه تجهیزات و خدمات فنی تولید و نمایش فیلم، تهیه برنامه سالانه نیازهای فنی و تخصصی سینمایی و سمعی و بصری با همکاری دیگر نهادها و موسسات وابسته، ارائه برنامهها و شیوهای اجرایی تشویقی بمنظور افزایش ظرفیتهای نمایش فیلم، همکاری با دیگر نهادهای کشور به منظور توسعه آموزش و پرورش مهارتهای سینمایی و سمعی و بصری، گردآوری و انتقال نتایج تحقیقات بعمل آمده پیرامون ابداعات، دستاوردها و تحولات جدید فنی و حرفهای هنر و صنعت سینما به دست اندرکاران سینما، تولید و انتشار مقالات علمی، تخصصی بمنظور افزایش دانش کارشناسی و بروز رسانی اندوختههای علمی، استانداردسازی فرایند تولید فیلم و خدمات پشتیبانی فنی سینمایی برای حفظ و ارتقای کیفیت تولیدات سینمایی و محصولات سمعی بصری، بررسی و تدوین راهکارهای لازم بمنظور بکارگیری تجهیزات، فناوریهای و قابلیتهای دانش دیجیتال در فرایند فیلمسازی، تولید و نمایش فیلم با هدف رشد فناوری سینمایی و سمعی بصری، امکان سنجی و بررسیهای فنی بمنظور تببین روشهای تشویقی برای طراحی و تولید تجهیزات فنی حوزه تولید و نمایش در داخل کشور توسط صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی، برنامه ریزی برای گسترش فعالیت، سرمایه گذاری و مشارکت بخش غیر دولتی از طریق ارائه تسهیلات و تنظیم برنامهها و شیوههای تشویقی بمنظور بازسازی، توسعه و ارتقاء فناوریهای تجهیزات فنی تولید فیلم و مراکز خدمات پشتیبانی فنی و فضاها و تجهیزات نمایش فیلم، تولید و نشر اطلاعات و محتوای علمی، فنی و تخصصی سینمایی و سمعی بصری متناسب با نیازهای حرفهای و تخصصی، پژوهش و تحقیق به منظور بومی سازی و توسعه دانش و فناوریهای سینمایی و سمعی بصری، تولید محتوا با هدف ارتقاء کیفیت محصولات سینمایی، حمایت از طرحهای آموزشی و پژوهشی در حوزه سینما و… از جمله ماموریتهای معاونت مطالعات و فناوری سینمایی به شمار میآیند.
امیدوارم با تدبیر و برنامه ریزی شایسته، در پرتو همدلی و تعامل مدیران سازمان و مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور شاهد تحولات اساسی در این مسیر باشیم.
شایسته میدانم از تلاشهای ارزشمند و ماندگار آقای محمد رحمتی در این حوزه قدردانی نمایم.
قادر آشنا دارای مدرک دکترای اندیشه سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و علاوه بر سوابق علمی و دانشگاهی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر و مدیرعامل موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران، فعالیت داشته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: پیشنهاد تغییر تاریخ جشنواره جهانی فجر/ ضرورت بازنگری در آییننامههای صدور مجوز
- نصیریان: سینما را از مهرجویی آموختم/ اولین حضور رئیس جدید سازمان سینمایی در میان هنرمندان
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشن «مهر سینمای ایران»؛ رویدادی برای تبدیل شدن به گفتمان
- برگزاری سومین جشن «مهر سینمای ایران» ۲۱ شهریور تا ۱۲ مهر
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی مشخص شد
- ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزیدگانش را شناخت/ خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت است
- ارسال ۱۲۵ اثر به دبیرخانه ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران/ وظیفه ما تولید علم است
- برگزاری «دومین جشن مهر سینمای ایران» در کشور
- واکنش خزاعی به هتک حرمت قرآن؛ خودداری از پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنوارههای ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





