«فرانسیس فورد کوپولا» کارگردان سرشناس آمریکایی از اکران تدوین جدیدی از قسمت سوم فیلم «پدرخوانده» خبر داد که آغاز و پایانی متفاوت با نسخه اصلی خواهد داشت.
به گزارش سینماسینما به نقل از پایگاه اطلاعرسانی هالیوود ریپورترز، فرانسیس فورد کوپولا در حال تدوین نسخه جدیدی از قسمت سوم فیلم مافیایی پدرخوانده است که به مناسبت سیامین سالگرد ساخت این فیلم به صورت محدود اکران میشود.
به نقل از شرکت فیلمسازی پارامونت پیکچرز، این نسخه جدید که پدرخوانده، بخش پایانی: مرگ مایکل کورلئونه نام دارد ماه دسامبر (آذر-دی ۹۹) روی پرده میرود و پس از آن نسخه دیجیتال آن در کیفیت بلورِی نیز منتشر خواهد شد.
کوپولا با انتشار بیانیهای در این باره گفت: پدر خوانده، بخش پایانی: مرگ مایکل کارلئونه عنوان مورد ترجیح من و ماریو پوزو و طرح اصلی بود که برای قسمت سوم پدرخوانده در سر داشتیم. برای این نسخه، آغاز و پایان متفاوتی ساختم و برخی از صحنهها، سکانسها و موسیقیها را از نو تنظیم کردم. با وجود این تغییرات که با ترمیم صدا و تصویر همراه شد، به نظر من، این نسخه پایان مناسبتری برای سهگانه پدرخوانده است و از پارامونت تشکر میکنم که اجازه این بازآفرینی را به من داد.
فیلم مافیایی و جنایی پدرخوانده در سال ۱۹۷۲ به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و براساس رمانی به همین نام از ماریو پوزو، ساخته شد. این فیلم که ماجراهای خانواده مافیایی کورلئونه را بین سالهای ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ روایت میکند، با بازی بازیگران مطرحی چون مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دووال، دایان کیتون و جیمز کان روی پرده رفت و با اقبال خوبی از سوی مخاطبان روبهرو شد.
با توجه به استقبال مخاطبان، دو سال بعد دومین قسمت از این مجموعه سینمایی نیز اکران و برنده ۶ جایزه اسکار شد. قسمت پایانی از این سهگانه نیز ۱۶ سال بعد در سال ۱۹۹۰ روی پرده رفت و ۱۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش کرد. این فیلم در ۷ شاخه اسکار نامزد شد؛ اما هیچکدام از این جوایز را به دست نیاورد.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کاپولا یک هتل سینمایی راه انداخت
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- به خاطر یک عمر دستاورد هنری؛ بالاترین نشان موسسه فیلم آمریکا به کاپولا اهدا میشود
- تجلیل جانی دپ در جشنواره فیلم رم/ رد شدن را دوست دارم!
- آل پاچینو چگونه اعتیاد را پشت سر گذاشت تا بازیگر فوقالعادهی ما شود
- نگاهی به «صورت زخمی»(۱۹۸۳) به مناسبت ۸۴ سالگی برایان دی پالما/ دنیا از آنِ توست!
- «مگالوپولیس» در آمریکا اکران میشود
- چهرههای مطرح سینمایی در جشنواره ونیز ۲۰۲۴/ کلونی و پیت با «گرگها» میآیند
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کاپولا در نشست خبری کن: این وظیفه هنرمند است که دنیای معاصر را نشان دهد
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گزارش محمد حقیقت؛ پس از نمایش مگاپولویس، آخرین فیلم فرانسیس فورد کاپولا
- فوت مستندساز و همسر فرانسیس فورد کاپولا/ النور کاپولا درگذشت
- برگزاری نشست رسانهای دبیر جشنواره کن؛ فیلمهای حاضر در کن ۲۰۲۴ معرفی شدند/ فیلم کارگردان ایرانی در بخش مسابقه
- فصل تازهای از زندگی یک دیوانه؛ «مگالوپولیس» خصوصی نمایش داده شد/ یک تجربه تکاندهنده
- گرامیداشت ۱۰۰ سالگی مارلون براندو در جشنواره فیلم تورین
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





