نمایش «بانویی از اسلو» به کارگردانی علی اتحاد و مجید رحیمی جعفری شب گذشته با حضور قطبالدین صادقی اجرا شد. به گزارش سینماسینما، پس از پایان نمایش قطبالدین صادقی در تحلیل این اثر نمایشی که نمایشنامه آن بر اساس «خانه عروسک» ایبسن نوشته شده است، بیان کرد: «خانه عروسک» اثر بزرگی است و در اصل در مورد آزادی زن و به دست آوردن جایگاه زن در جامعه ای است که توسط قدرت مرد ندید گرفته میشود و او در یک بحران در مییابد که باید خودش را پیدا کند. جوزف رزی پس از ساخت فیلمش با جین فوندا در این باره گفته بود با وجود اینکه امروزه زنان جایگاه تعریف شدهای در جوامع دارند و دارای حقوقی مثل کار کردن و حق رای هستند اما هنوز هم «خانه عروسک» مطرح است، زیرا با وجود این موارد ذهنیت آنها هنوز مردانه است و از درون هنوز تغییر نکرده است.
وی افزود: قرائتی که نویسنده و کارگردان نمایش «بانویی از اسلو» امروز در تهران ارائه دادهاند، در واقع در راستای همین معناست با کمی پیچیدگیهای عاطفی و روانی که روانشناسی فردی و کششهای عاطفی بیشتر جایگزین انگیزههای اجتماعی شده است.
صادقی اظهار کرد: طغیان نورا میتوانست بزرگتر از اینها باشد و درس بزرگی به دختران و زنان ما بدهد. تحول از اول تا آخر آنقدر زیاد نبود که شوک را بر جامعه زنان جوان ما وارد آورد ولی در مجموع به نظر من یک اجرای شسته و رفته است با ترفندهای تکنولوژیک و مدرن مثل کاربرد موسیقی، فلاش بک و روایتهای ذهنی.
وی ادامه داد: کلا تلاش گروه مجری این بود که یک رنگ و لعاب امروزیتر در ساختار زیباشناسی جهانی امروز که ما هم از آن بی خبر نیستیم، بدهد. این اثر دارای انسجام و ترکیب خوبی بود و یک بافت تصویری و دراماتیک جذابی داشت که توانست تماشاگر را تا انتها نگه دارد.
نمایش «بانویی از اسلو» به نویسندگی مجید رحیمی جعفری برداشتی آزاد از طرح داستانی «خانه عروسک» هنریک ایبسن است که داستان در حال و هوای ژانر نوآر سینمایی در امروز میگذرد.
این نمایش به کارگردانی مجید رحیمی جعفری و علی اتحاد و تهیه کنندگی کتایون کیخسروی با بازی شهریار صیقلانی، نازنین فراهانی، سوگل قلاتیان، حسام منظور و پیام امیرعبدالهیان هر شب به جز شنبهها ساعت ۲۱ در تالار حافظ بر روی صحنه خواهد رفت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- سالن اصلی برج آزادی تهران میزبان «خانه برناردا آلبا» میشود
- دانیال اربابی «خانه برناردا آلبا» را روی صحنه میبرد/ پایان یک پروسه تمرینی دو ساله
- پوستر «تارا» همزمان با اکران رونمایی شد
- نمایش افتتاحیه «خورشید آن ماه» در جشنواره بینالمللی فیلم هند
- رویا میرعلمی جدیدترین بازیگر «مستوران» شد + عکس
- قطبالدین صادقی مطرح کرد/ هزینه برای یک سالن خاموش/ «سنجرخان» روحیهام را حفظ کرده است
- برگزاری نشست شورای سیاستگذاری چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- نازنین فراهانی بازیگر سریال «مستوران» شد
- بازیگر اثرگذار اما همیشه مهجور/ نگاهی به بازیهای نازنین فراهانی به بهانه حضورش در فیلم «مصلحت»
- فیلم مستند«از نگاه او» در خانه سینما به نمایش در می آید
- احتمال اکران «نبات» با بازی شهاب حسینی در پاییز
- شوخیهای جنسی، رقص و آواز دلیل فروش تئاتر شده است
- گفتوگوی مفصل با کاظم ملایی، کارگردان فیلم «کوپال»/ کارمای یک شکارچی تنها
- نقد روزنامه نگار آمریکایی بر «کوپال»/ فیلمی روانشناسانه درباره یک تاکسیدرمیست چاق
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف






سلام.من مایلم نقدی بر این نمایش بنویسم آیا امکان پذیر است انتشار ان؟