نمایش «بانویی از اسلو» به کارگردانی علی اتحاد و مجید رحیمی جعفری شب گذشته با حضور قطبالدین صادقی اجرا شد. به گزارش سینماسینما، پس از پایان نمایش قطبالدین صادقی در تحلیل این اثر نمایشی که نمایشنامه آن بر اساس «خانه عروسک» ایبسن نوشته شده است، بیان کرد: «خانه عروسک» اثر بزرگی است و در اصل در مورد آزادی زن و به دست آوردن جایگاه زن در جامعه ای است که توسط قدرت مرد ندید گرفته میشود و او در یک بحران در مییابد که باید خودش را پیدا کند. جوزف رزی پس از ساخت فیلمش با جین فوندا در این باره گفته بود با وجود اینکه امروزه زنان جایگاه تعریف شدهای در جوامع دارند و دارای حقوقی مثل کار کردن و حق رای هستند اما هنوز هم «خانه عروسک» مطرح است، زیرا با وجود این موارد ذهنیت آنها هنوز مردانه است و از درون هنوز تغییر نکرده است.
وی افزود: قرائتی که نویسنده و کارگردان نمایش «بانویی از اسلو» امروز در تهران ارائه دادهاند، در واقع در راستای همین معناست با کمی پیچیدگیهای عاطفی و روانی که روانشناسی فردی و کششهای عاطفی بیشتر جایگزین انگیزههای اجتماعی شده است.
صادقی اظهار کرد: طغیان نورا میتوانست بزرگتر از اینها باشد و درس بزرگی به دختران و زنان ما بدهد. تحول از اول تا آخر آنقدر زیاد نبود که شوک را بر جامعه زنان جوان ما وارد آورد ولی در مجموع به نظر من یک اجرای شسته و رفته است با ترفندهای تکنولوژیک و مدرن مثل کاربرد موسیقی، فلاش بک و روایتهای ذهنی.
وی ادامه داد: کلا تلاش گروه مجری این بود که یک رنگ و لعاب امروزیتر در ساختار زیباشناسی جهانی امروز که ما هم از آن بی خبر نیستیم، بدهد. این اثر دارای انسجام و ترکیب خوبی بود و یک بافت تصویری و دراماتیک جذابی داشت که توانست تماشاگر را تا انتها نگه دارد.
نمایش «بانویی از اسلو» به نویسندگی مجید رحیمی جعفری برداشتی آزاد از طرح داستانی «خانه عروسک» هنریک ایبسن است که داستان در حال و هوای ژانر نوآر سینمایی در امروز میگذرد.
این نمایش به کارگردانی مجید رحیمی جعفری و علی اتحاد و تهیه کنندگی کتایون کیخسروی با بازی شهریار صیقلانی، نازنین فراهانی، سوگل قلاتیان، حسام منظور و پیام امیرعبدالهیان هر شب به جز شنبهها ساعت ۲۱ در تالار حافظ بر روی صحنه خواهد رفت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- سالن اصلی برج آزادی تهران میزبان «خانه برناردا آلبا» میشود
- دانیال اربابی «خانه برناردا آلبا» را روی صحنه میبرد/ پایان یک پروسه تمرینی دو ساله
- پوستر «تارا» همزمان با اکران رونمایی شد
- نمایش افتتاحیه «خورشید آن ماه» در جشنواره بینالمللی فیلم هند
- رویا میرعلمی جدیدترین بازیگر «مستوران» شد + عکس
- قطبالدین صادقی مطرح کرد/ هزینه برای یک سالن خاموش/ «سنجرخان» روحیهام را حفظ کرده است
- برگزاری نشست شورای سیاستگذاری چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- نازنین فراهانی بازیگر سریال «مستوران» شد
- بازیگر اثرگذار اما همیشه مهجور/ نگاهی به بازیهای نازنین فراهانی به بهانه حضورش در فیلم «مصلحت»
- فیلم مستند«از نگاه او» در خانه سینما به نمایش در می آید
- احتمال اکران «نبات» با بازی شهاب حسینی در پاییز
- شوخیهای جنسی، رقص و آواز دلیل فروش تئاتر شده است
- گفتوگوی مفصل با کاظم ملایی، کارگردان فیلم «کوپال»/ کارمای یک شکارچی تنها
- نقد روزنامه نگار آمریکایی بر «کوپال»/ فیلمی روانشناسانه درباره یک تاکسیدرمیست چاق
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود






سلام.من مایلم نقدی بر این نمایش بنویسم آیا امکان پذیر است انتشار ان؟