مسابقات فوتبال جام جهانی احتمالا با قیمتی بیشتر از فیلمهای در حال اکران فروخته خواهد شد.
به گزارش سینماسینما، سازمان سینمایی و اداره کل نظارت بر عرضه و نمایش اخیرا در نامهای به مدیران کل فرهنگ و اشاد اسلامی استانها دستورالعملی را برای پخش مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در سینماهای کشور تنظیم کرده است.
در این دستورالعمل تاکید شده، پخش مسابقات با استفاده از آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید انجام گیرد و استفاده از شبکههای ماهوارهی ممنوع است.
همچنین تاکید شده با توجه به این که سالنهای سینما طبق برنامه به صورت سانسبندی فعالیت دارند، ضروری است برای احترام به حقوق سایر شهروندان برای حضور در سالنهای نمایش دهنده، ورود و خروج تماشاگران برای دیدن هر مسابقه به سالن سریعا صورت پذیرد و امنیت تماشاگران در فضای درون سینما بر عهده مدیر سینما خواهد بود. دادن شعارهای هنجارشکنانه و غیراخلاقی و جنجال آفرین نیز ممنوع است.
در این نامه قید شده که مدیریت سینما موظف به پرداخت حقالسهم تعیین شدهی صاحبان فیلمهایی است که به دلیل نمایش فوتبال، حق نمایش فیلم آنها مبتنی بر قرارداد مربوط سلب شده است. میزان محاسبه و نحوه پرداخت توسط شورای صنفی نمایش تغیین و اعلام خواهد شد.
بر اساس این دستورالعمل سینماها باید صرفا بر اساس مبلغ تعیین شده فروش بلیت برای نمایش فیلم، اقدام به فروش بلیت برای نمایش فوتبال کنند اما پیگیریهای ایسنا حاکی از این است که شورای صنفی نمایش در حال برررسی قیمت نهایی عرضه بلیت است و بلیت پخش فوتبال با همان مبلغ بلیت فیلمها فروخته نخواهد شد.
روز گذشته در جلسه شورای صنفی نمایش درباره شکل اجرایی پخش مسابقات جام جهانی در سینماها بحث شد و قرار است کار گروهی با حضور اعضای شورای صنفی نمایش، نمایندگانی از انجمن سینماداران، پخشکنندگان، تهیه کنندگان و سازمان سینمایی به زودی در وزارت ارشاد تشکیل شود.
در حال حاضر سقف قیمت بلیت سینماها در سینماهای مدرن ۴۵ هزار تومان است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسابقه فوتبال ایران و آمریکا، سومین بازی پر بیننده جام جهانی ۲۰۲۲
- مسابقه فوتبال ایران و آمریکا در سینماها اکران میشود
- هدیه همراه اول بهمناسبت اولین برد ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
- بازی ایران ـ انگلیس رکورد BBC را شکست
- رونمایی همراه اول از «ستاره ۲۰۲۲ مربع» با طیف وسیعی از سرویسهای ویژه جامجهانی
- جهانگیر کوثری: فوتبال در سینما اصلا درنمیآید/ تفاوت تماشاگران ورزش و سینما
- ۲۹۲ میلیارد تومان؛ آخرین آمار فروش کل سینمای ایران از ابتدای امسال
- مجریانی که صداوسیما برای جامجهانی انتخاب کرد
- ارائه بستههای رومینگ ویژه جامجهانی قطر توسط همراه اول
- یک تهیهکننده و پخشکننده سینما: اکران جام جهانی به نفع سینماداران است نه سینما
- استقبال همراه اول از جام جهانی ۲۰۲۲ با ۱۱ توپ طلا
- مصوبات شورای صنفی نمایش؛ طرح حمایتی برای اکران همزمان با جام جهانی/ پرفروشها محدودیت ندارند
- رییس انجمن سینماداران: اکران بازیهای جامجهانی در سینماها قطعی شد/ یک مسکن موقت برای سینما
- مرور کارتونهای فوتبالی مشهور/ آیا می توان با تولید یک اثر پاسخگوی نیاز علاقهمندان به فوتبال بود؟
- گیشه سرد سینماها در روزهای داغ تیر ماه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





