مسابقات فوتبال جام جهانی احتمالا با قیمتی بیشتر از فیلمهای در حال اکران فروخته خواهد شد.
به گزارش سینماسینما، سازمان سینمایی و اداره کل نظارت بر عرضه و نمایش اخیرا در نامهای به مدیران کل فرهنگ و اشاد اسلامی استانها دستورالعملی را برای پخش مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در سینماهای کشور تنظیم کرده است.
در این دستورالعمل تاکید شده، پخش مسابقات با استفاده از آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید انجام گیرد و استفاده از شبکههای ماهوارهی ممنوع است.
همچنین تاکید شده با توجه به این که سالنهای سینما طبق برنامه به صورت سانسبندی فعالیت دارند، ضروری است برای احترام به حقوق سایر شهروندان برای حضور در سالنهای نمایش دهنده، ورود و خروج تماشاگران برای دیدن هر مسابقه به سالن سریعا صورت پذیرد و امنیت تماشاگران در فضای درون سینما بر عهده مدیر سینما خواهد بود. دادن شعارهای هنجارشکنانه و غیراخلاقی و جنجال آفرین نیز ممنوع است.
در این نامه قید شده که مدیریت سینما موظف به پرداخت حقالسهم تعیین شدهی صاحبان فیلمهایی است که به دلیل نمایش فوتبال، حق نمایش فیلم آنها مبتنی بر قرارداد مربوط سلب شده است. میزان محاسبه و نحوه پرداخت توسط شورای صنفی نمایش تغیین و اعلام خواهد شد.
بر اساس این دستورالعمل سینماها باید صرفا بر اساس مبلغ تعیین شده فروش بلیت برای نمایش فیلم، اقدام به فروش بلیت برای نمایش فوتبال کنند اما پیگیریهای ایسنا حاکی از این است که شورای صنفی نمایش در حال برررسی قیمت نهایی عرضه بلیت است و بلیت پخش فوتبال با همان مبلغ بلیت فیلمها فروخته نخواهد شد.
روز گذشته در جلسه شورای صنفی نمایش درباره شکل اجرایی پخش مسابقات جام جهانی در سینماها بحث شد و قرار است کار گروهی با حضور اعضای شورای صنفی نمایش، نمایندگانی از انجمن سینماداران، پخشکنندگان، تهیه کنندگان و سازمان سینمایی به زودی در وزارت ارشاد تشکیل شود.
در حال حاضر سقف قیمت بلیت سینماها در سینماهای مدرن ۴۵ هزار تومان است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسابقه فوتبال ایران و آمریکا، سومین بازی پر بیننده جام جهانی ۲۰۲۲
- مسابقه فوتبال ایران و آمریکا در سینماها اکران میشود
- هدیه همراه اول بهمناسبت اولین برد ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
- بازی ایران ـ انگلیس رکورد BBC را شکست
- رونمایی همراه اول از «ستاره ۲۰۲۲ مربع» با طیف وسیعی از سرویسهای ویژه جامجهانی
- جهانگیر کوثری: فوتبال در سینما اصلا درنمیآید/ تفاوت تماشاگران ورزش و سینما
- ۲۹۲ میلیارد تومان؛ آخرین آمار فروش کل سینمای ایران از ابتدای امسال
- مجریانی که صداوسیما برای جامجهانی انتخاب کرد
- ارائه بستههای رومینگ ویژه جامجهانی قطر توسط همراه اول
- یک تهیهکننده و پخشکننده سینما: اکران جام جهانی به نفع سینماداران است نه سینما
- استقبال همراه اول از جام جهانی ۲۰۲۲ با ۱۱ توپ طلا
- مصوبات شورای صنفی نمایش؛ طرح حمایتی برای اکران همزمان با جام جهانی/ پرفروشها محدودیت ندارند
- رییس انجمن سینماداران: اکران بازیهای جامجهانی در سینماها قطعی شد/ یک مسکن موقت برای سینما
- مرور کارتونهای فوتبالی مشهور/ آیا می توان با تولید یک اثر پاسخگوی نیاز علاقهمندان به فوتبال بود؟
- گیشه سرد سینماها در روزهای داغ تیر ماه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





