حسین انتظامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر ضرورت ساماندهی و شفافسازی مکاتبات اداری، اعلام کرد: جزئیات و تصاویر کلیه نامههای صادره عادی فاقد طبقهبندی، ظرف ۴۸ ساعت پس از صدور باید بخش شفافسازی وبگاه این وزارتخانه منتشر شود.
به گزارش سینماسینما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی در بخشنامهای با تأکید بر نظمبخشی به مکاتبات اداری، موارد متعددی را برای رعایت در تهیه و انتشار نامههای اداری اعلام کرده است. مهمترین بند این بخشنامه، مربوط به انتشار همه نامههای صادره عادی فاقد طبقهبندی ظرف ۴۸ ساعت در بخش شفافسازی وبگاه وزارتخانه است.
او همچنین تاکید کرده است که برای تسهیل جستجو و دسترسی کاربران، جداول خلاصهای از این نامهها در قالب اکسل ارائه شود.
این بخشنامه ضمن مستثنی کردن نامههایی با مضامین حریم خصوصی و اطلاعات شخصی، تأکید کرده است که اطلاعاتی نظیر کد ملی، شماره تلفن و نشانی در سایر نامهها باید حذف شود. با این حال، مکاتباتی مانند معرفی یک ناشر برای بهرهمندی از تعرفه ویژه برق یا یک مدیر سینما برای اخذ تسهیلات کمبهره، جزو موارد حریم شخصی محسوب نمیشود و باید در روند شفافسازی قرار گیرد.
معاون وزیر فرهنگ در این بخشنامه به موارد دیگر نیز اشاره کرده است که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– در مکاتبات با خطاب به مدیران وزارتخانه از عناوینی چون دکتر یا مهندس استفاده نشود.
– هرگونه تغییر در متن نامهها پس از امضا تنها با صدور اصلاحیه ممکن است.
در پایان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر ضرورت کاهش مکاتبات داخلی تصریح کرده است گزارش هفتگی از مکاتبات صادره تهیه شود تا اصلاحات لازم در رویکردها و فرهنگ سازمانی اعمال شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هومن عظیمی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی شد
- حسین انتظامی معاون توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- واکنشهای فرهنگی به حادثه تروریستی کرمان/ همه فعالیتهای هنری فردا تعطیل خواهد بود
- پیشنهاد انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما؛ نه ساترا، نه ارشاد
- جزئیاتی از مصوبه نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی/ مجلس چهزمانی مصوب میکند؟
- معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ: وزارت فرهنگ و صداوسیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر به صورت توامان وظیفه دارند و اقدام میکنند
- محمد خزاعی: تلاش سازمان سینمایی برای تعدیل حکم سینماگران/ ممنوع از کار نمیکنیم
- فقدان مدیریت استراتژیک/ کرونا چطور به دادِ مسئولین سینمایی بیبرنامه رسید
- آغاز به کار رئیس جدید سازمان سینمایی/ خزاعی: به تحول ساختارها و کالبدشکافی و درون درمانی سینما نیاز داریم
- افتتاح سه هنرستان جدید دخترانه با ایجاد امکان تحصیل در رشته نمایش توسط وزارت ارشاد/ هنرستانهای هنرهای زیبا از ماندگارترین موسسات تمدن نوین در ایران است
- پیامهای تسلیت مدیران و صنوف سینمایی برای درگذشت فرشته طائرپور
- قادر آشنا: کرونا بار دیگر «تئاتر» را تعطیل کرد
- طرح حمایت از اکران فیلمهای جدید تصویب شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





