مدیر سینما «ماندانا» تهران از رفع پلمپ این مجموعه سینمایی بعد از گذشت ۶۵ روز از اجرای این حکم خبر داد.
به گزارش سینماسینما، محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران و مدیر مجموعه سینمایی «ماندانا»، ضمن اشاره به این موضوع که با رفع پلمپ این سینما، از روز گذشته سهشنبه ۳۱ مرداد، فعالیتهای آن به حالت معمول بازگشته است، گفت: پیرو پیگریهای صورت گرفته و اطلاعرسانی رسانهها، بالاخره دیروز موفق شدیم که حکم رفع پلمپ این سینما را بگیریم. جناب دادستان بالاخره موافقت کردند و پرونده سینما به دادگاه رفت و رأی رفع پلمپ صادر شد. شکر خدا از همین دیروز ساعت ۱۱ صبح که سینما بازگشایی شد، شاهد استقبال مخاطبان هم بودیم. از این اتفاق علاوه بر ما کسبه این مکان هم خوشحال شدند چون باعث رونق کار آنها هم میشود.
وی درباره طولانی شدن پیگیریها برای صدور این حکم هم گفت: مراحل قانونی باید طی میشد. در این مدت مذاکراتی هم با دادستانی مرکز داشتیم تا دادستان ناحیه ۸ هم پرونده ما را به دادگاه فرستاد. دادگاه هم با توجه به مستندات ما حکم رفع پلمپ را صادر کرد. همه پرسنل مجموعه ما هم از دیروز سر کار بازگشتهاند و فعالیت را از سر گرفتهایم. در مدت تعطیلی سینما گردش مالی ما به حداقل رسیده بود چرا که هیچ فعالیت اقتصادی دیگری در این مجموعه نداریم. شخصاً از همه مقامات قضائی و دوستان رسانهای که در این مدت پیگیری کردند تا مشکل این سینما حل شود، سپاسگزارم.
این سینمادار با انتقاد از سکوت «خانه سینما» نسبت به پلمپ سینما ماندانا ادامه داد: واقعیت این است که خانه سینما در رأس هرم صنوف سینمایی قرار گرفته است. از این منظر همه مجموعههای سینمایی به نوعی زیرمجموعه خانه سینما قرار دارند و انتظار این است که در مواردی مشابه، خانه سینما ورود قدرتمندی به میدان داشته باشد و پیگیر رفع مشکلات شود. خانه سینما از نگاه من میتواند قدرتی بیش از وزارت ارشاد هم داشته باشد. من احترام بسیار زیادی برای سرکار خانم برومند قائل هستم و ایشان را یکی از چهرههای برجسته سینمای ایران میدانم اما بهعنوان سینمادار انتظار داشتم در مورد پلمپ سینما ماندانا دوستان تلاشی داشته باشند.
وی افزود: انتظاری که در این مدت از دوستان خانه سینما داشتم، از وزارت ارشاد نداشتم. شجرنامه خانه سینما بر مبنای حمایت از همه صنوف است. اگر این دوستان در این مدت اظهار نظر و پیگیریای داشتهاند بهصورت آشکار نبوده است. تعطیلی ۲ ماهه سینما ماندانا گویی دغدغه این دوستان نبود. از ما که گذشت اما خانه سینما باید بهترین پشتیبان برای دفاع از زیرمجموعه و اعضای خود باشد.
قاصد اشرفی درباره تمهیدات برای پیشگیری از تکرار این اتفاق هم گفت: ما بهعنوان سینمادار ملزم به رعایت همه قوانین هستیم. اطلاعرسانی درباره ضوابط حضور در سالنها، در همه سینماها صورت میگیرد. کمااینکه قبلاً هم ما همه ضوابط و قوانین را رعایت میکردیم. سینما، یک فروشگاه کوچک نیست که تعداد محدودی مشتری داشته باشد.
مدیر سینما «ماندانا» ضمن تأکید مجدد بر بازگشت این مجموعه به چرخه اکران عمومی ادامه داد: در حال حاضر همه فیلمها روی پرده هستند. ضمن اینکه کمی پیش از آنکه سینما پلمپ شود، قرارداد اکران فیلم سینمایی «معجزه عشق» به سرگروهی سینما ماندانا بسته شده بود اما با بسته شدن سینما، این فیلم متضرر شد به همین دلیل به منظور جبران بخشی از ضررها این فیلم را هم به نمایش گذاشتهایم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- آیا کمیته اسکار سینمای ایران به خانه سینما بازگشت؟
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





