مایکل جاکینو در جوایز جهانی ساندترک جایزه بهترین آهنگساز سال را دریافت کرد.
به گزارش «سینماسینما»، مایکل جاکینو آهنگساز آمریکایی ایتالیاییتبار ۱۰ سال پس از دریافت جایزه «کشف سال» در جوایز جهانی ساندترک، جایزه اصلی این جوایز یا همان جایزه «آهنگساز سال» را از آن خود کرد.
به گزارش ورایتی، این جایزه روز شنبه در پانزدهمین دوره جوایز جهانی ساندترک که در حاشیه چهل و دومین جشنواره فیلم گنت در بلژیک اعطاء میشود، به جاکینو ۴۸ ساله رسید.
او برای دریافت جایزه «آهنگساز سال» رقبای سرسختی پیش روی خود داشت، از جمله الکساندر دپلا فرانسوی که از سال ۲۰۰۷ تاکنون ۹ بار پیاپی نامزد دریافت این جایزه بوده و پنج بار برنده شده است.
جاکینو برای کار خود در انیمیشن موفق «پشت رو» تولید شرکت پیکسار همینطور فیلمهای «دنیای ژوراسیک» و «سحرگاه سیاره میمونها» جایزه «آهنگساز سال» را گرفت. این جایزه به مجموعه کارهای سال گذشته یک آهنگساز میرسد.
جاکینو در ۲۰۱۰ برای فیلم «بالا» دیگر تولید پیکسار برنده اسکار بهترین موسیقی شد و برای «راتاتویی» نیز نامزد اسکار بوده است. او در ۲۰۰۴ برای ساخت موسیقی اپیزود اول سریال «لاست» برنده جایزه امی شد و یک جایزه گلدن گلوب («بالا»)، یک جایزه بفتا («بالا») و سه جایزه گرمی (برای «راتاتویی» و «بالا») نیز در کارنامه دارد.
در دیگر بخشهای جوایز جهانی ساندترک، آنتونیو سانچز برای کار خود در فیلم «بردمن» جایزه بهترین موسیقی اریژینال همینطور جایزه «کشف سال» را دریافت کرد. جایزه بهترین ترانه نیز به «The Apology Song» از فیلم انیمیشن «کتاب زندگی» رسید. موسیقی این ترانه را گوستاوو سانتائولالا از روی شعری از پل ویلیامز ساخته است.
جایزه سابام بهترین آهنگساز جوان به پیر کلاینشمیت آهنگساز آلمانی اعطاء شد و موسیقی جان پائزانوتو برای فیلم «دونده مارپیچ» برنده جایزه «انتخاب مردم» شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود





