نسخه جدید فیلم سینمایی «آشغالهای دوست داشتنی» با عنوان «آشغالهای دوست داشتنی اصل» متقاضی حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.
به گزارش سینماسینما، محسن امیریوسفی کارگردان، نویسنده و تهیه کننده این فیلم ضمن تائید این خبر در پاسخ به چگونگی حضور یک فیلم اکران شده در جشنواره گفت: فیلم «آشغالهای دوست داشتنی اصل» ۵۵ دقیقه با نسخه اکران شده تفاوت دارد، این تفاوت شامل پانزده دقیقه سکانسهای اضافه شده و حدود چهل دقیقه پلانهای جایگزین شده با نسخه اکران شده است که جداگانه فیلمبرداری شد. البته فیلمنامه «آشغالهای دوست داشتنی اصل» دقیقا منطبق بر پروانه ساخت فیلم اولیه است و از نظر متن قانونی مشکلی برای ساخت و تولید نداشته است.»
در ادامه امیریوسفی در مورد عجیب بودن این اتفاق و هفتمین تلاشش برای حضور این فیلم در جشنواره افزود: قبول دارم که در تاریخ سی و هشت ساله جشنواره فیلم فجر این اتفاق بی سابقهای است ولی عجیبتر این است که نسخه قبلی هم شش بار در جشنواره ثبت نام کرد ولی حتی به هیئت انتخاب نشان داده نشد! و قرار بود با اکرانش همه چیز کُن فیکون شود ولی نه تنها اتفاقی نیفتاد که با استقبال مردم با هر سلیقه فکری روبرو شد آن هم در بدترین فصل اکران بدون سینماهای حوزه هنری و بدون تبلیغات تلویزیونی!
آن فیلم با پیگیری و شجاعت آقای دکتر انتظامی و دکتر داروغه زاده اکران شد هرچند کسی پاسخگوی شش سال خانه نشینی و کار نکردن من نیست. ولی امیدوارم با حضور نسخه جدید یعنی «آشغالهای دوست داشتنی اصل» در جشنواره این دعوای هفت ساله به شیوه آرام و مسالمت جویانه این فیلم به پایان برسد.
امیریوسفی در پایان در مورد علت نساختن فیلم جدید در شش سال گذشته گفت: شاید همه فکر کنند علت کار نکردن من در شش سال گذشته قهر یا پیگیری اکران «آشغالهای دوست داشتنی» بود ولی واقعیت این است که در آن شش سال سخت، پنج فیلمنامه نوشتم که مشتاق ساخت آنها بودم ولی هر کدام به شیوهای توسط آقایان کنار گذاشته شدند. البته الان پیگیر ساخت فیلمنامه ششم هستم تا شاید بتوانم در دوره هشت ساله آقای روحانی حداقل یک فیلم سینمائی بسازم، البته شاید! ولی دیده شدن «آشغالهای دوست داشتنی اصل» در جشنواره برای من مثل اکران یک فیلم جدید است و مطمئن هستم دیدن این نسخه متفاوت برای مردم و اهالی مطبوعات بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محسن امیریوسفی: آقای تقوایی عزیز! شما هنوز هم ناخدای کشتی سینمای مستقل ایران هستید
- گروتسک و مشکل کتاب «هیولا»/در واکنش به ممنوع شدن پخش مجموعه داستان محسن امیریوسفی
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- بازخوانی اظهارات امیر یوسفی : چه شد که در برابرفاجعه توقیف سنتوری همه سکوت کردیم و چیزی نگفتیم؟
- اولین گردهمایی جوانان کانون کارگردانان سینما برگزار شد/ سینما به سمت حذف کارگردانان صاحب فکر و اندیشه میرود
- گزارش مراسم بزرگداشت ابراهیم وحیدزاده/ کارگردانی وفادار به سینمای کمدی
- در لایو «هنرمندان و مسئولیت اجتماعی» مطرح شد/ امیریوسفی: فضای مجازی تنها مامن این روزهایمان برای تمرین دموکراسی است
- رییس کانون کارگردانان: آقای علیعسگری مسئولیت سریالها را قبول کنید/ تنها راه تعطیلی موقت پروژههاست
- ادامه واکنشها به جلسه شورای صنفی نمایش
- توضیحات معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره انتخابات شورای صنفی نمایش
- هشت کارگردان ایرانی خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدند
- هشدار رئیس کانون کارگردانان/ باید با تعطیلی پروژههای تلویزیونی جلوی یک فاجعه انسانی گرفته شود
- پیام تبریک متفاوت محسن امیریوسفی به بهروز وثوقی به مناسبت زادروزش
- اختصاصی سینماسینما/ محسن امیریوسفی: احضار محمد رسول اف شوکه کننده است
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





