نسخه جدید فیلم سینمایی «آشغالهای دوست داشتنی» با عنوان «آشغالهای دوست داشتنی اصل» متقاضی حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.
به گزارش سینماسینما، محسن امیریوسفی کارگردان، نویسنده و تهیه کننده این فیلم ضمن تائید این خبر در پاسخ به چگونگی حضور یک فیلم اکران شده در جشنواره گفت: فیلم «آشغالهای دوست داشتنی اصل» ۵۵ دقیقه با نسخه اکران شده تفاوت دارد، این تفاوت شامل پانزده دقیقه سکانسهای اضافه شده و حدود چهل دقیقه پلانهای جایگزین شده با نسخه اکران شده است که جداگانه فیلمبرداری شد. البته فیلمنامه «آشغالهای دوست داشتنی اصل» دقیقا منطبق بر پروانه ساخت فیلم اولیه است و از نظر متن قانونی مشکلی برای ساخت و تولید نداشته است.»
در ادامه امیریوسفی در مورد عجیب بودن این اتفاق و هفتمین تلاشش برای حضور این فیلم در جشنواره افزود: قبول دارم که در تاریخ سی و هشت ساله جشنواره فیلم فجر این اتفاق بی سابقهای است ولی عجیبتر این است که نسخه قبلی هم شش بار در جشنواره ثبت نام کرد ولی حتی به هیئت انتخاب نشان داده نشد! و قرار بود با اکرانش همه چیز کُن فیکون شود ولی نه تنها اتفاقی نیفتاد که با استقبال مردم با هر سلیقه فکری روبرو شد آن هم در بدترین فصل اکران بدون سینماهای حوزه هنری و بدون تبلیغات تلویزیونی!
آن فیلم با پیگیری و شجاعت آقای دکتر انتظامی و دکتر داروغه زاده اکران شد هرچند کسی پاسخگوی شش سال خانه نشینی و کار نکردن من نیست. ولی امیدوارم با حضور نسخه جدید یعنی «آشغالهای دوست داشتنی اصل» در جشنواره این دعوای هفت ساله به شیوه آرام و مسالمت جویانه این فیلم به پایان برسد.
امیریوسفی در پایان در مورد علت نساختن فیلم جدید در شش سال گذشته گفت: شاید همه فکر کنند علت کار نکردن من در شش سال گذشته قهر یا پیگیری اکران «آشغالهای دوست داشتنی» بود ولی واقعیت این است که در آن شش سال سخت، پنج فیلمنامه نوشتم که مشتاق ساخت آنها بودم ولی هر کدام به شیوهای توسط آقایان کنار گذاشته شدند. البته الان پیگیر ساخت فیلمنامه ششم هستم تا شاید بتوانم در دوره هشت ساله آقای روحانی حداقل یک فیلم سینمائی بسازم، البته شاید! ولی دیده شدن «آشغالهای دوست داشتنی اصل» در جشنواره برای من مثل اکران یک فیلم جدید است و مطمئن هستم دیدن این نسخه متفاوت برای مردم و اهالی مطبوعات بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محسن امیریوسفی: آقای تقوایی عزیز! شما هنوز هم ناخدای کشتی سینمای مستقل ایران هستید
- گروتسک و مشکل کتاب «هیولا»/در واکنش به ممنوع شدن پخش مجموعه داستان محسن امیریوسفی
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- بازخوانی اظهارات امیر یوسفی : چه شد که در برابرفاجعه توقیف سنتوری همه سکوت کردیم و چیزی نگفتیم؟
- اولین گردهمایی جوانان کانون کارگردانان سینما برگزار شد/ سینما به سمت حذف کارگردانان صاحب فکر و اندیشه میرود
- گزارش مراسم بزرگداشت ابراهیم وحیدزاده/ کارگردانی وفادار به سینمای کمدی
- در لایو «هنرمندان و مسئولیت اجتماعی» مطرح شد/ امیریوسفی: فضای مجازی تنها مامن این روزهایمان برای تمرین دموکراسی است
- رییس کانون کارگردانان: آقای علیعسگری مسئولیت سریالها را قبول کنید/ تنها راه تعطیلی موقت پروژههاست
- ادامه واکنشها به جلسه شورای صنفی نمایش
- توضیحات معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره انتخابات شورای صنفی نمایش
- هشت کارگردان ایرانی خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدند
- هشدار رئیس کانون کارگردانان/ باید با تعطیلی پروژههای تلویزیونی جلوی یک فاجعه انسانی گرفته شود
- پیام تبریک متفاوت محسن امیریوسفی به بهروز وثوقی به مناسبت زادروزش
- اختصاصی سینماسینما/ محسن امیریوسفی: احضار محمد رسول اف شوکه کننده است
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





