به گزارش سینماسینما، محسن امیریوسفی – نویسنده و کارگردان سینما – ادامه داد: زمانی که میبینیم در همه جای دنیا میتوان با ساخت فیلم در همه زمینهها، فرهنگسازی و الگوسازی گسترده کرد و دغدغههای فراوانی را اشاعه داد، چه بهتر که بحران آب را که مهمترین مسأله جامعه بشری است، با سوژههای بکر، به تصویر بکشیم.
کارگردان فیلم «آتشکار» اظهار کرد: باید کاری کرد که کمتر شاهد هدر رفتن آب به اشکال مختلف باشیم، بعضی مواقع صحنههایی را میبینیم که دل آدم را به درد میآورد، مثلا برخی افراد بهراحتی از چکه کردن شیرآلات خانهشان میگذرند یا از آب به جای جارو استفاده میکنند. فکر میکنم اینگونه اتفاقات به زمان کودکی ما، یعنی دورانی که بحران آب آنچنان بهوجود نیامده بود، برمیگردد.
امیریوسفی بیان کرد: اکنون باید بحران شدید آب را برای خودمان تکرار کنیم و از هدر دادن این نعمت الهی و زندگیبخش جلوگیری کنیم. این کار وظیفه تکتک ما است، چون نعمتهای الهی بهوجود نیامده است که بیهوده مصرف شود.
این کارگردان سینما درباره اهمیت جشنواره فیلم و عکس «گزارش یک نگرانی» نیز گفت: بهطور قطع چنین جشنوارههایی اثرات و بازخوردهای فراوانی بهدنبال دارد، اگر به موبایلی که در دستتان است توجه کنید، یک دوربین فیلمبرداری با امکانات کامل، یک رسانه را شامل میشود، یعنی هر انسان و شهروندی با این ابزار میتواند در دنیای تکنولوژی پیشرفته فعلی، درباره بحران آب مانند یک رسانه عمل کند و اتفاقات مثبتی را رقم بزند، همین که با یک دوربین موبایل و بهسادگی میتوانیم قسمتی از بحران آب را پوشش دهیم، بسیار مفید است.
سیدجواد رضویان – بازیگر و کارگردان – دبیر دومین جشنواره فیلم و عکس «گزارش یک نگرانی» است و شرکتکنندگان میتوانند آثار خود را از طریق سایت جشنواره به نشانی www.twff.ir ارسال کنند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به خاطر یک نقد طنزآمیز؛ شورایعالی تهیهکنندگان از محسن امیریوسفی شکایت کرد
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- «قیف» با رضا عطاران به سینما میآید
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- جشنواره فریبورگ و نمایش ۵ فیلم کوتاه ایرانی
- کتاب محسن امیریوسفی اجازه توزیع در بازار کتاب را پیدا نکرد
- محسن امیریوسفی، مجددا رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران شد
- هیات مدیره جدید کانون کارگردانان سینما انتخاب شدند
- پروانه ساخت یک فیلم سینمایی صادر شد
- در شب محمدعلی نجفی مطرح شد؛ روشنفکری که برای نجات سینما تلاش کرد
- یادداشت محسن امیریوسفی در سوگ عباس اسفندیاری، بازیگر «خواب تلخ»/ مرگ یک سلبریتی خصوصی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





