گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر با ریاست محمدمهدی حیدریان و با عضویت استادان این حوزه، با حکم علیرضا اسماعیلی، سرپرست این فرهنگستان، تشکیل شد.
به گزارش سینماسینما، به موجب حکم علیرضا اسماعیلی، محمدمهدی حیدریان، تهیه کننده و صاحب نظر سینما، به سمت ریاست گروه سینمایی این فرهنگستان منصوب شد.
حیدریان تاکنون سمتهای در حوزه هنر داشته است که از آن جمله میتوان به عضو شورای ارزشیابی مشاغل هنری، عضو شورای سیاستگذاری جشنوارههای مختلف، عضویت در هیئت امنا بنیادها و موسسات مختلف سینمایی، رئیس گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر و معاون امور هنری این فرهنگستان (در ادوار پیشین)، مشاور رئیس سازمان صدا و سیما، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور سینمایی و سمعی و بصری را نام برد.
همچنین طی حکمی جداگانه، منوچهر طیاب، داریوش مهرجویی، مجید مجیدی، سیدمحمد بهشتی، از اعضای پیوسته فرهنگستان هنر، به عنوان عضو دائمی گروه سینمای فرهنگستان هنر منصوب شدند.
احمد ضابطی جهرمی، مستندساز و تدوینگر؛ منوچهر شاهسواری، تهیه کننده و مدیرعامل خانه سینما؛ امیرمحمد دهستانی، رئیس دپارتمان انیمیشن دانشگاه هنر و نویسنده، کارگردان و انیماتور؛ نادر طالبزاده، کارگردان و تهیهکننده سینما؛ علیرضا قاسمخان، تهیهکننده و مستندساز و محمد شهبا، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر نیز با پیشنهاد محمدمهدی حیدریان، رییس گروه سینما، به مدت دو سال به عضویت این گروه منصوب شدند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- فَرِّ فرهنگستان هنر به هادی حجازیفر رسید
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- ظرفیتهای مشترک سینمای ایران و چین بررسی شد
- بیانیه فرهنگستان هنر درباره لزوم تسریع در واکسیناسیون عمومی
- مجید مجیدی رئیس گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر شد
- علی نصیریان رئیس گروه نمایش و ادبیات نمایشی فرهنگستان هنر شد
- علی نصیریان عضو پیوسته فرهنگستان هنر شد
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





