محمد احمدی تهیهکننده «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب از شرایط اکران این اثر گفت.
به گزارش سینماسینما، محمد احمدی تهیهکننده فیلم سینمایی «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب که این روزها روی پرده سینماهاست درباره نحوه اکران این فیلم گفت: این فیلم از جشنواره سی و چهارم فیلم فجر باقی مانده بود و شرایط ما را مجبور کرد که در این بازه زمانی «به دنیا آمدن» را به نمایش بگذاریم چون میدانستیم که در آن زمان خوب اکران نمیشود و فیلم را نگه داشتیم اما بعد متوجه شدیم دیگر برای اکران آن دیر است و مجبور شدیم هرچه زودتر «به دنیا آمدن» را در این شرایط بد به نمایش بگذاریم.
وی ادامه داد: البته من اعتقادی به فصل مرده اکران ندارم هرچند چنین شائبهای وجود دارد ولی هر فیلمی اگر از شرایط خوبی برخوردار باشد میتواند حتی در این زمان هم بفروشد. برای مثال در حال حاضر «سامورایی در برلین» در همین زمان توانسته فروش خوبی داشته باشد. یعنی فیلمی که به قصد گیشه ساخته شده باشد هر موقعی که اکران شود تماشاگران خاص خود را دارد.
احمدی تأکید کرد: واقعیت این است که «به دنیا آمدن» فیلم گیشه نیست هرچند باور دارم که فیلم خوب و سالمی است و ساختار، کارگردانی، بازیها خوب و… دارد و همه ارکان آن استاندارد هستند اما مساله این است که پتانسیل فروش بالا را ندارد. البته مطمئنم که اگر مخاطب به تماشای آن بنشیند حتماً از آن راضی خواهد بود چرا که یک فیلم اجتماعی جدی خوب است اما در مجموع فیلمی نیست که بگوییم هر زمان که اکران شود میتواند به فروش خوبی برسد و ما به این مساله آگاه بودیم به همین دلیل این فیلم حدود سه سال باقی ماند.
وی افزود: فیلمهای اجتماعی جدی شرایط اکران خوبی ندارند و شاید این موضوع نشأت گرفته از جامعه، سلیقه سینمادار، مخاطب و… باشد و در چنین شرایطی این فیلمهای طنز هستند که میتوانند به فروش خوبی برسند. البته قصد ما تنها این بود که فیلممان تنها رنگ پرده به خود بگیرد بلکه دوست داشتم شرایط خوبی برای فیلم مهیا کنیم چنانچه در حال حاضر مشغول انجام تبلیغات خوبی برای «به دنیا آمدن» هستیم چراکه دوست داریم فیلم دیده شود. من اگر میخواستم فیلم تنها رنگ پرده به خود بگیرد در این مدت ۳ مرتبه اکران آن را به تعویق نمیانداختم به طوری که ما ۲ بار با گروه سینمایی ماندانا قرارداد داشتیم و یک بار هم خواستیم در گروه آزاد آن را به نمایش بگذاریم ولی چون دیدیم شرایط خوبی بر اکران حاکم نیست انصراف دادیم. چون معتقد بودم این فیلم باید در فضای خوبی اکران شود و قطعاً شرایط خاص خود را خواهد داشت.
احمدی عنوان کرد: ما فکر کردیم ممکن است این زمان شرایط خوبی برای اکران باشد به ویژه اینکه سرگروه ما سینما فرهنگ است که باعث میشود این نوع فیلمها بهتر بتوانند مخاطبان خود را جذب کنند به همین دلیل در این زمان برای اکران آن اقدام کردیم.
این تهیهکننده با اشاره به تبلیغات «به دنیا آمدن» اظهار کرد: ما در فضای مجازی تبلیغات نسبتاً خوبی داریم، پخش تیزرهای این فیلم در تلویزیون هم آغاز شده است اما به دلیل کم لطفی شهرداری، تبلیغات شهری و بیلبورد نداریم. ضمن اینکه توان این را هم نداریم که بیلبورد تهیه کنیم نداریم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محسن عبدالوهاب: سینمای مستند نیازمند پژوهشی گسترده در مورد تاریخ خود است
- زایش/ نگاهی به فیلم «به دنیا آمدن»
- فروپاشی یک تصویر بینقص/ نگاهی به فیلم “به دنیا آمدن”
- روایت حیرانی/ نگاهی به فیلم «به دنیا آمدن»
- فردای پس از ازدواج فیلمهای فردین
- گفتوگو با محسن عبدالوهاب، کارگردان «به دنیا آمدن»/ شکست آنجایی است که آدم از تجربههایش استفاده نکند
- اکران و نقد «به دنیا آمدن» در فرهنگسرای ارسباران
- یادداشت فخرالسادات محتشمیپور بر فیلم «به دنیا آمدن»/ دعای مادرانه برای پایانی شیرین
- ساکن طبقه متوسط/ گفتوگو با محسن عبدالوهاب، کارگردان «به دنیا آمدن»
- محمد احمدی : «قتل عمد» فیلم جنایی نیست/غریبهای که توسط یک هیولا به قتل میرسد
- اختصاصی سینماسینما/ یادداشت رخشان بنیاعتماد درباره «به دنیا آمدن»؛ از غرور و خوشحالی قد کشیدم
- نگاهی به مستند «طبرستانیها»/ تبادر اندیشه های خلاق
- نگاهی به دو مستند/ جهانی پُرنورتر با بانوان سرزمینمان
- نگاهی به یکی از مستندهای کارستان/ بنیانگذار محک؛ یک تصمیم تاریخی
- نگاهی به مستند «طبرستانیها»/ خمیرکردنِ آهن ِتفته!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





