سینماسینما، محمد حقیقت
«جنایت بیدقت»، آخرین فیلم شهرام مکری که ابتدا در بخش افقهای جشنواره ونیز دو سال پیش خوش درخشیده بود و برنده جایزه بهترین فیلمنامه از سوی منتقدان شد، بعدا در بسیاری از دیگر جشنواره های جهانی نیز شرکت کرد و جوایز خوبی هم به دست آورد. این اثر توسط کمپانی Damned Films – پخش کننده آثار قبلی شهرام مکری در فرانسه- پخش میشود که از روز چهارشنبه سوم نوامبر در چندین سینما ی پاریس و شهرستانها به نمایش عمومی در می آید. از جمله در سینما «سن اندره درارت» که یکی از سینماهای مهم هنر وتجربه پاریس محسوب میشود.
شهرام مکری از فیلمسازان بسیار خوش قریحه و متفاوت است که با استایل ویژه میزانسن اش، میتوان او را از کارگردانان برجسته امروز ایران به حساب آورد و همواره امضای ویژه او را میتوان در آثارش ردیابی کرد. در این اثر کارگردان انگشت روی سوژه ای جذاب و مهم (آتش زدن سینما رکس آبادان) گذاشته اثر قابل توجهی با میزانس ویژه و «مکریوار» که آنرا دیدنی کرده است.

خانم نسرین میرشب پخش جهانی فیلم را بر عهده دارد و خانم نگار اسکندرفر تهیه کننده آن است. این فیلم محصول موسسه فرهنگی هنری کارنامه است.
قابل ذکر است که در ماه های نوامبر و دسامبر فیلمهای «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسولاف، «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «خورشید» اثر مجید مجیدی هم در سینماهای فرانسه به نمایش در خواهند آمد. در ضمن اولین فیلم ایرانی که در ابتدای سال ۲۰۲۲ در فرانسه اکران خواهد شد، «کشتارگاه» با نام فرانسوی «بازارسیاه» اثر بسیار خوب عباس امینی خواهد بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» بهترین فیلم جشنواره هاینان چین شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- فیلم شهرام مکری به ۴ جشنواره خارجی میرود
- نگاهی به فیلم متفاوت همایون غنیزاده؛ رازها و دروغها
- نماینده اسکار تاجیکستان به عربستان میرود/ نمایش فیلم شهرام مکری در جشنواره دریای سرخ
- توصیه کارگردان فرانسوی ایرانی تبار؛ قصههای شاهنامه را فیلم کنید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» در راه سنگاپور
- ستایش دلپذیر یک کارگردان آمریکایی از «موج نو»ی فرانسه
- «جنایت بیدقت»؛ طغیانِ زمان، تکرارِ تاریخ و رقصِ سرنوشت در سینمای شهرام مکری
- دنیای پرتلاش برخی از کارگردانان/ بن هنیه فیلم جدیدش را کلید زد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- جشنواره بوسان برگزیدگانش را شناخت/ سه جایزه برای سینماگران ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





