محمد نیک بین معتقد است: سرمایه گذار، امنیت سرمایه گذاری می خواهد که در نتیجه بتواند برگشت سرمایه داشته باشد.
به گزارش سینماسینما ،تهیه کننده فیلم «ملی و راههای نرفته اش» درباره ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به سینمای ایران، گفت: ما در شرایطی هستیم که «قانون نیوتن» در کشور ما کار نمی کند! سیب که از درخت می افتد به جای اینکه پایین بیفتد، بالا می رود! سرمایه گذاری طبیعتاً در هر رشته و حرفه ای امری بسیار لازم و مثبت است، ولی کارها باید به صورت درست انجام شود. وقتی به صورت درست انجام نشود طبیعتاً مشکلاتی را تولید می کند که الان در سینمای ایران با چنین مشکلاتی روبه رو هستیم. قطعاً عواقب این سرمایه گذاران جدید چون متأسفانه به صورت درست انجام و اجرایی نشده تا بتوانند برای سینمای ایران مثبت باشند، دامن این سینما را گرفته است.
تهیه کننده فیلم «سوپراستار» درباره اینکه درباره اینکه میزان پیشرفت سینمای ایران از ورود این سرمایه ها چقدر از لحاظ فروش فیلم ها و ارتقای جایگاه هنری به نفع سینما بوده، افزود: نیاز به این است که در زمینه مطالعه کرد و متقن جواب داد. باید به نتیجه خود فیلم ها و رابطه سینماگران با سرمایه گذاران مراجعه کرد، ولی چون من آمار دقیقی در این باره ندارم، در نتیجه نمی توانم به این سوال پاسخگو باشم.
تهیه کننده فیلم «آتش بس» درباره مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در سینما، گفت: سرمایه گذار امنیت سرمایه گذاری می خواهد که در نتیجه بتواند برگشت سرمایه داشته باشد. در نتیجه حرفه هایی که آن امنیت را نمی توانند گارانتی کنند، شرایط سرمایه گذاری و پیدا کردن سرمایه گذار در آنها خیلی سخت می شود. ما به دلیل اینکه در سینما درباره یک سری مسائل به صورت سلیقه ای تصمیم گیری می شود، این مشکل را داریم. پروژه ای که مجوز ساخت بگیرد، هیچ گارانتی ای نیست که مجوز پخش هم بگیرد. اینکه شما به سرمایه دارتان نمی توانید قول بدهید که حتماً این سرمایه ای که گذاشته برگشت خواهد داشت، این اولین مشکل اساسی است که داریم. گرچه مشکلات دیگر هم وجود دارند، اما این پررنگ ترین مسئله است و یا گرفتن زمان اکران مناسب که آن هم یک مشکل دیگر است که شما نمی توانید نسبت به آن به سرمایه گذار گارانتی دهید.
تهیه کننده فیلم «دو زن» در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد منابع مالی بخش خصوصی فقط در اختیار یک سری تهیه کننده هاست که اتفاقاً نگاه منفی به سینما دارند و اهدافشان در راستای صنعت سینما نیست، گفت: پاسخ دادن به این نوع سوالات یک مقدار سخت است. طبیعتاً یک سری اتفاقات ناگواری روی داده و شرایط کار کردن در سینمای ایران را سخت تر کرده، ولی اینکه چه کسی و با چه هدفی سرمایه گذاری کرده، نمی توانیم بگوییم همه سرمایه گذاری ها بدین صورت بوده، اما می توان گفت بخشی از سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری هایی بوده که برای سینمای ایران نتایج منفی در پی داشته است.
تهیه کننده فیلم «واکنش پنجم» در خصوص ارزیابی اش نسبت به اینکه در این میان عده ای هستند که چون دسترسی به سرمایه های کلان ندارند، دیگران را متهم به پولشویی می کنند گفت: من آمار و اطلاعات دقیق در این مورد ندارم و در نتیجه نمی توانم درباره آن دقیق صحبتی کنم. این صحبت ها را من هم شنیده ام و یک سری از دوستان این ادعا را می کنند، ولی تا مطمئن نباشم و دلایل و فَکت های کافی نداشته باشم، نمی توانم چیزی درباره آن بگویم.
بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میلانی :امیدوارم با واکسینه شدن اهالی سینما، ساخت سریال میانبر را بطور جدی آغاز کنیم
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- محمد نیکبین خبر داد/ تولید «پازل» پس از کرونا/ ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی
- گفتوگو با محمد نیکبین: از ماجرای افزایش دستمزدهای بازیگران سینما تا گروه هنروتجربه
- گفت وگوی سینماسینما با محمد نیکبین درباره توقیف دوفیلم در کرمان و قم
- نیک بین:حیدریان شروع خوبی داشت امابه بحران هایی برخوردکردکه عملکردش را تحت الشعاع قرار داد
- نیک بین :افزایش دلارروی زندگی مردم اثر بسیار وحشتناکی می گذارد/فیلمسازانی که به جشنواره های خارجی می روند با شرایط بدی مواجه شده اند
- محمد نیک بین :پیش تولید فیلم ها را جدی بگیریم
- گلایه محمد نیکبین از فراهم نشدن شرایط ساخت «تنهایی پرهیاهو»
- قصد ندارم پا در کفش عکاسها کنم / تهمینه میلانی از سینما و عکسهایش میگوید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





