معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری نظر خود را درباره ادغام موسسات زیرمجموعه سازمان سینمایی و ادغام جشنوارههای ملی و جهانی فجر اعلام کرد.
به گزارش سینماسینما، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی درباره ادغام موسسههای زیرمجموعه سازمان سینمایی و تاثیر آن در روند عملکرد سازمان گفت: در مورد ادغامها نظری ندارم ولی این را میدانم هر میزان مجموعههایی که به سینما سرویس میدهند چابکتر، قدرتمندتر و کوچکتر باشند امکان تاثیرگذاری در سینما بیشتر میشود.
او افزود: زمانی که سازمانی بزرگ باشد اعتبار و هزینههایی که باید هزینه تولید در سینما شود، صرف هزینه فعالیتهای جاری مجموعه میشود و این به نفع سینما نیست. چابک سازی و تجدید ساختار برای یک حرکت جدی به نفع فعالیتهای سینمایی اتفاق معقولی است که من هم موافق انجام آن هستم.
اربابی در پاسخ به این پرسش که با حذف مجموعههای پژوهشی و آموزشی مانند مدرسه ملی سینما، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمای جوانان زیرساخت علمی سینما تضعیف نمیشود، گفت: فکر نمیکنم مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حذف شود ولی درباره مدرسه ملی سینما باید این نکته را یادآور شوم که از قبل هم این موضوع بارها مطرح بوده است. سابقه مرکز اسلامی فیلمسازی را در گذشته با همین ساختار داشتیم و طبیعتا در سالهای بعد از ۷۵ به این نتیجه رسیدند که این مرکز کارآیی ندارد و ادغام و انحلال آن با توجه به گسترش دانشگاههای سینمایی ضرری به سینما وارد نمیکند.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امور سینمایی درباره سرنوشت کارمندان پس از کوچکسازی و ادغام موسسات گفت: عاطفی و احساسی نباید تصمیم گرفت. احتمالا این مجموعهها دارای کارمندان تازه نفس هستند و میتوانند در مشاغل دیگر به فعالیتهای خود ادامه دهند. اگر قرار است کار مهمی صورت گیرد، نمیشود با این دلایل از انجام آن جلوگیری شود.
اربابی درباه ادغام جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر نیز توضیح داد: من موافق این موضوع نیستم، به این دلیل که ساختار جشنواره به معنای واقعی همین ساختار جشنواره جهانی است ولی ما جشنواره منحصر به فردی به نام جشنواره ملی داریم که این ادغام باعث میشود یک جشنواره به نفع جشنواره دیگر تضعیف شود. هر دو جشنواره میتوانند به تنهایی کار خود را به خوبی انجام دهند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- نقدی بر فیلمهای کوتاه باکس شیراز در جشنواره جهانی فیلم فجر
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آثار بخشهای چشمانداز و زیتون شکسته معرفی شدند
- برنامه نشستهای چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد
- جشنواره جهانیِ فیلم فجر در شیراز؛ جشنواره ثبات میخواهد
- اعلام آثار راهیافته به ۲ بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر
- دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد: نوری بیلگه جیلان در تیم داوری/ حضور ۸ فیلم ایرانی در بخش رقابتی
- شیراز در آستانه یک آزمون تاریخی؛ ۱۰ مطالبه برای برگزاری یک «جشنواره واقعی»
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





