
به گزارش سینماسینما، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی درباره ادغام موسسههای زیرمجموعه سازمان سینمایی و تاثیر آن در روند عملکرد سازمان گفت: در مورد ادغامها نظری ندارم ولی این را میدانم هر میزان مجموعههایی که به سینما سرویس میدهند چابکتر، قدرتمندتر و کوچکتر باشند امکان تاثیرگذاری در سینما بیشتر میشود.
او افزود: زمانی که سازمانی بزرگ باشد اعتبار و هزینههایی که باید هزینه تولید در سینما شود، صرف هزینه فعالیتهای جاری مجموعه میشود و این به نفع سینما نیست. چابک سازی و تجدید ساختار برای یک حرکت جدی به نفع فعالیتهای سینمایی اتفاق معقولی است که من هم موافق انجام آن هستم.
اربابی در پاسخ به این پرسش که با حذف مجموعههای پژوهشی و آموزشی مانند مدرسه ملی سینما، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمای جوانان زیرساخت علمی سینما تضعیف نمیشود، گفت: فکر نمیکنم مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حذف شود ولی درباره مدرسه ملی سینما باید این نکته را یادآور شوم که از قبل هم این موضوع بارها مطرح بوده است. سابقه مرکز اسلامی فیلمسازی را در گذشته با همین ساختار داشتیم و طبیعتا در سالهای بعد از ۷۵ به این نتیجه رسیدند که این مرکز کارآیی ندارد و ادغام و انحلال آن با توجه به گسترش دانشگاههای سینمایی ضرری به سینما وارد نمیکند.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امور سینمایی درباره سرنوشت کارمندان پس از کوچکسازی و ادغام موسسات گفت: عاطفی و احساسی نباید تصمیم گرفت. احتمالا این مجموعهها دارای کارمندان تازه نفس هستند و میتوانند در مشاغل دیگر به فعالیتهای خود ادامه دهند. اگر قرار است کار مهمی صورت گیرد، نمیشود با این دلایل از انجام آن جلوگیری شود.
اربابی درباه ادغام جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر نیز توضیح داد: من موافق این موضوع نیستم، به این دلیل که ساختار جشنواره به معنای واقعی همین ساختار جشنواره جهانی است ولی ما جشنواره منحصر به فردی به نام جشنواره ملی داریم که این ادغام باعث میشود یک جشنواره به نفع جشنواره دیگر تضعیف شود. هر دو جشنواره میتوانند به تنهایی کار خود را به خوبی انجام دهند.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- حمایت انجمن تهیه کنندگان مستقل از تفکیک جشنواره جهانی و ملی فجر
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- چه بودیم و چه شد!
- علیرضا رضاداد: ادغام بخش ملی و بینالمللی فیلم فجر نیازمند بازنگری است
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری