معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری نظر خود را درباره ادغام موسسات زیرمجموعه سازمان سینمایی و ادغام جشنوارههای ملی و جهانی فجر اعلام کرد.
به گزارش سینماسینما، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی درباره ادغام موسسههای زیرمجموعه سازمان سینمایی و تاثیر آن در روند عملکرد سازمان گفت: در مورد ادغامها نظری ندارم ولی این را میدانم هر میزان مجموعههایی که به سینما سرویس میدهند چابکتر، قدرتمندتر و کوچکتر باشند امکان تاثیرگذاری در سینما بیشتر میشود.
او افزود: زمانی که سازمانی بزرگ باشد اعتبار و هزینههایی که باید هزینه تولید در سینما شود، صرف هزینه فعالیتهای جاری مجموعه میشود و این به نفع سینما نیست. چابک سازی و تجدید ساختار برای یک حرکت جدی به نفع فعالیتهای سینمایی اتفاق معقولی است که من هم موافق انجام آن هستم.
اربابی در پاسخ به این پرسش که با حذف مجموعههای پژوهشی و آموزشی مانند مدرسه ملی سینما، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمای جوانان زیرساخت علمی سینما تضعیف نمیشود، گفت: فکر نمیکنم مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حذف شود ولی درباره مدرسه ملی سینما باید این نکته را یادآور شوم که از قبل هم این موضوع بارها مطرح بوده است. سابقه مرکز اسلامی فیلمسازی را در گذشته با همین ساختار داشتیم و طبیعتا در سالهای بعد از ۷۵ به این نتیجه رسیدند که این مرکز کارآیی ندارد و ادغام و انحلال آن با توجه به گسترش دانشگاههای سینمایی ضرری به سینما وارد نمیکند.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امور سینمایی درباره سرنوشت کارمندان پس از کوچکسازی و ادغام موسسات گفت: عاطفی و احساسی نباید تصمیم گرفت. احتمالا این مجموعهها دارای کارمندان تازه نفس هستند و میتوانند در مشاغل دیگر به فعالیتهای خود ادامه دهند. اگر قرار است کار مهمی صورت گیرد، نمیشود با این دلایل از انجام آن جلوگیری شود.
اربابی درباه ادغام جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر نیز توضیح داد: من موافق این موضوع نیستم، به این دلیل که ساختار جشنواره به معنای واقعی همین ساختار جشنواره جهانی است ولی ما جشنواره منحصر به فردی به نام جشنواره ملی داریم که این ادغام باعث میشود یک جشنواره به نفع جشنواره دیگر تضعیف شود. هر دو جشنواره میتوانند به تنهایی کار خود را به خوبی انجام دهند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- نقدی بر فیلمهای کوتاه باکس شیراز در جشنواره جهانی فیلم فجر
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آثار بخشهای چشمانداز و زیتون شکسته معرفی شدند
- برنامه نشستهای چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد
- جشنواره جهانیِ فیلم فجر در شیراز؛ جشنواره ثبات میخواهد
- اعلام آثار راهیافته به ۲ بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر
- دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد: نوری بیلگه جیلان در تیم داوری/ حضور ۸ فیلم ایرانی در بخش رقابتی
- شیراز در آستانه یک آزمون تاریخی؛ ۱۰ مطالبه برای برگزاری یک «جشنواره واقعی»
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





