بازیگر سریال «جشن سر برون» درباره تجربه حضور در این سریال و خونهای بسیاری که در روایت تاریخی آن بر زمین ریخته میشود، توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش سینماسینما محمود پاک نیت با اشاره به فعالیت این روزهای خود در سریال «جشن سر برون» به کارگردانی مجتبی راعی عنوان کرد: بازی من در «جشن سربرون» تقریباً در حال اتمام است. حدود ۹ ماه در این سریال بازی داشتم و حالا روزهای پایانی نقش من است.
وی درباره رعایت پروتکلهای بهداشتی سر صحنه سریال و فشار و استرسی که ممکن است بازیگر داشته باشد، بیان کرد: این موارد رعایت میشود اما بیشتر برای عوامل پشت صحنه خوب است، به هر حال همه عوامل سریال میتوانند ماسک بزنند اما بازیگر از صبح باید برای گریم برود که گریمور هم در ارتباطی تنگاتنگ با شما قرار دارد و بعد از گریم هم نباید ماسک بزنید چون ممکن است گریم خراب شود. در این صورت تا شب که به خانه میروید باید فقط به خدا توکل کنید که مشکلی پیش نیاید و دچار بیماری نشوید.
پاک نیت درباره قصه «جشن سربرون» نیز اظهار کرد: این سریال فضایی تاریخی دارد که به دوره قاجار میرسد و من نقش یکی از خوانین فارس را بازی میکنم. شخصیتی منفی و آدمکش است که تجربه ایفای نقش آن برای من بسیار جذاب است.
این بازیگر در ادامه درباره فضای سریال توضیح داد: قصه و فضای سریال بیشتر حول محور همین خانها و قدرتطلبیها و جاهطلبیهای آنها میگذرد. فیلمنامه و متن سریال بسیار جذاب است و من از آنجایی که کار تاریخی را دوست دارم فضای این مجموعه هم برایم جذاب و پرکشش است.
بازیگر سریال «روزی روزگاری» با اشاره بهعنوان «جشن سر برون» و ارتباط آن با قصه هم بیان کرد: وقتی خانوادهای در عشایر میخواهند ازدواج کنند مادر عروس قالیای را برای هدیه دادن به خانواده مرد میبافند و زمانیکه قیچی میاندازند برای بافت آن قالی نوعی جشن میگیرند که جشن «سربرون» نامیده میشود. چون سر قالی را میزنند و در عین حال در این سریال سر بریدنهای زیادی هم رخ میدهد که مرتبط با همان عنوان است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آتش و باد کمکم میگسترد/ نگاهی به سریال «آتش و باد»
- دو سال پس از رونمایی در جشنواره فجر؛ «شین» از چهارشنبه روی پرده میرود
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- روایت مجتبی راعی از آخرین وضعیت سریالش/ با وجود حسین زندباف جشن سربرون دیدنی است
- تصویربرداری سریال «جشن سربرون» در خاوران ادامه دارد
- نجاریان: پخش «جشن سربرون» نیمه دوم سال ۱۴۰۰/ استفاده از برف مصنوعی
- تصاویری از نقشآفرینیهای محمود پاک نیت به مناسبت تولدش
- واکنش فرزند کریم اکبری مبارکه به اظهارات تهیهکننده سریال «جشن سربرون»
- بخشهایی از فیلم «عصر روز دهم» + ویدئو
- اختصاصی سینماسینما/ مجتبی راعی: سینایی انسانی اخلاقمدار و بی ادعا بود
- محمود پاک نیت از دشواریهای بازیگری در دوران کرونا میگوید/ لزوم رعایت کامل فاصله اجتماعی
- با تغییر تهیه کننده، سریال مجتبی راعی وارد مرحله پیشتولید شد
- /اختصاصی /مجتبی راعی در انتظار بودجه برای ساخت یک سریال تاریخی با موضوع پیروزی مشروطه خواهان
- روایت محمود پاکنیت از خاطره رهبر انقلاب از «روزی روزگاری»
- واکنش محمود پاکنیت به سواستفاده برخی سلبریتیها از اعتماد مردم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





