شانزدهمین جشنواره بینالمللی سینمایی بیروت با مشارکت ۷۶ فیلم از جمله ۳۱ فیلم کوتاه و آثاری از کارگردانان بینالمللی در بیروت پایتخت لبنان آغاز به کار کرد.
به گزارش سینماسینما، اما در این میان تاکنون با نمایش سه فیلم موافقت نشده است. یکی از این سه فیلم، «امور شخصی» ساخته «مها حاج» کارگردان فلسطینی است و از آنجا که این فیلم با حمایت مالی دشمن صهیونیستی ساخته شده است، اجازه اکران نیافت.
تکلیف پخش و یا حذف «شبهای زاینده رود» از «محسن مخملباف» و فیلم «جام جهانی» از برادران ملص هم تاکنون مشخص نیست اما فعلا کنار گذاشته شدهاند.
مدیریت جشنواره سینمایی بینالمللی بیروت با صدور بیانیهای اعلام کرد که مقامات رسمی مربوطه با پخش این فیلمها مخالفت کردهاند.
«طارق الحلبی» رئیس واحد صوت و تصویر در اداره کل امنیت عمومی لبنان هم گفت: نامهای از وزارت اقتصاد به دست ما رسید که در آن نوشته بود دفتر تحریم رژیم صهیونیستی شکایتهایی از فیلم «امور خصوصی» دارد و معتقد است این فیلم در سرزمینهای اشغالی ساخته شده و یک شرکت اسرائیلی آن را تولید کرده است و مشخص شد که این اظهارات صحت دارد.
الحلبی تاکید کرد: قوانین لبنان در این زمینه کاملا واضح است و ورود هرگونه کالاهای ساخت اسرائیل، محصولات هنری و یا غیر هنری به لبنان را ممنوع میکند.
اما درباره فیلم مخملباف، الحلبی گفت: این فیلم در خارج از لبنان به خاطر مسائلی ممنوع شده و بعد از مشاهده فیلم متوجه شدیم که توهینهایی در آن وجود دارد و قانون لبنان اجازه اهانت به کشورهای دوست و برادر را نمیدهد و لازم بود این مسئله را در کمیته مطرح کنیم، کمیته نیز اعلام کرد که باید برخی صحنهها از فیلم حذف شود وگرنه اجازه پخش نمی دهیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمد احمدی، کارگردان و تهیهکننده سینما از سالهای همکاریاش با مخملباف میگوید
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- افغانستان دوباره در مرکز توجه جشنوارهها/ نمایش «سفر قندهار» در جشنواره زوریخ
- “مارگه و مادرش” فیلم سینمایى جدید محسن مخملباف در ایتالیا
- مضحکه تاریخ از برادر محسن تا فیلمساز طاغوتی
- مسعود فراستی :گبه مخملباف یک پست مدرن مزخرف بود
- آیا مارموز درباره احمدی نژاد و یا مخملباف است؟/چرا کره ایها عاشق مارموز شدند
- پاسخ اکبر نبوی به اظهارات بهروز افخمی/ «گبه» مخملباف با توافق جمعی به اسکار رفت
- ماجرای اسکاری که با لابی مخملباف از دست سینمای ایران رفت!
- خاطرات ناگفته درباره مخملباف و همکاری با مهرجویی و فرهادی/ گفتوگوی گادفری چشایر با محمود کلاری
- انتقاد یک سایت اصولگرا از رسانه های ارزشی :چرا می خواهید درماجرای ملک مطیعی همه کاسه کوزه ها را سر مخملباف و میرحسین موسوی بشکنید؟
- چه کسی ناصر ملکمطیعی را ممنوعالتصویر کرد؟ /روایت فارس از موافقت آیت الله خامنه ای با اکران «برزخی ها» تا مقابله خاتمی، میرحسین و مخملباف با نمایش برزخی ها
- تصویر جالبی ازجشنواره فیلم کن سالها قبل:از کیارستمی و مخملباف تا مهرجویی و معتمدآریاو میر کریمی
- وقتی محسن مخملباف خواستار حذف کامل زنان از سینما بود
- طعنه و کنایه امیر حسین علم الهدی به موضع گیری های اخیر مخملباف
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





