فیلم کوتاه «مداربسته» به کارگردانی سمیرا کریمی به جشنواره بینالمللی فیلم بولتون انگلیس راه یافت.
به گزارش سینماسینما، فیلم کوتاه «مداربسته» به نویسندگی حسن نجمآبادی و کارگردانی سمیرا کریمی به جشنواره بینالمللی فیلم بولتون انگلیس راه یافت.
جشنواره بینالمللی فیلم بولتون، بزرگترین جشنواره فیلم کوتاه در شمالغربی انگلیس و جزو ۱۰ جشنواره فیلم کوتاه برتر انگلیس است که از رویدادهای مورد تائید بفتا (BAFTA)، بیفا(BIFA) و عضو کنفرانس فیلم کوتاه است.
هشتمین دوره جشنواره فیلم بولتون از ۲ تا ۶ اکتبر (۱۱ تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳) در شهر منچستر انگلیس برگزار میشود.
«مداربسته» داستان دو دختر دبیرستانی را روایت میکند که در مدرسه با مشکلاتی مواجه میشوند.
این فیلم کوتاه پیش از این موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه از نوزدهمین دوره جشنواره فیلم «Dieciminuti» ایتالیا شده و در جشنوارههای بینالمللی فیلم ملبورن استرالیا، کوکی آلمان، مینیمالن نروژ، پکن چین، زنان میلان ایتالیا، جکسون ویل آمریکا، مدیترانه ایتالیا، فیلمهای ایرانی کلن، جشنواره چین کانادا و بیستمین جشنواره دانشجویی نهال حضور داشته است.
مهری آل آقا، پرنیا لرنی، پریسا حبیبی، نگار طاهری، آویشن صدقی، منصوره کریمی، نادر خواهانی، علیرضا مهابادی و سونیا نوری در این فیلم به ایفای نقش پرداختهاند.
این فیلم کوتاه در خانه هنر هور تهیه شده و پخش بینالملل آن بر عهده کمپانی مستقل مورچه است.
عوامل فیلم کوتاه «مداربسته» عبارتتد از: کارگردان: سمیرا کریمی، نویسنده و مشاور کارگردان: حسن نجمآبادی، تهیهکنندگان: فاطمه سلطانزاده و علی کریمی، مجری طرح: غلامحسین شاه علی، مدیر فیلمبرداری: کیوان شعبانی، تدوین: مرجان طبسی، اصلاح رنگ و نور: نیما دبیرزاده، مدیر صدابرداری: مجید امینی، طراحیوترکیب صدا: عبدالرضا حیدری، صداگذار: پروانه جهانگیری، مدیر تولید: حسین عابدین، برنامهریز و دستیار اول کارگردان: نرگس امیراصلانی، منشی صحنه: مهتاب حبیبی، طراحصحنه: مهران مکاری، لباس: الهام موسوی، طراح گریم: بنی محمدی، زیرنویس: رضا تاریوردی، عکاس: نفیسه صالحآبادی، طراح پوستر: متین خیبلی و مشاور رسانهای: علی کشاورز.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با نامزدی در ۳۲ رشته؛ یونیورسال در بفتای ۲۰۲۵ درخشید
- جایزه بفتا به «برندهها» رسید
- فرهادی از جایزه ۲۰۲۲ بفتا بازماند
- «قهرمان» در فهرست اولیه نامزدهای بفتا
- برگزیدگان جوایز تلویزیونی بفتا مشخص شدند
- ماشین بفتا به راه افتاد / «سوگلی» پیشتاز شد
- بفتا تاریخ اهدای جوایز ۲۰۱۹ را اعلام کرد
- رقابت نزدیک «فروشنده» و «او» برای جایزه بفتا
- جایزهای که برای اصلاح صحنههای آزار زنان در فیلمهای بفتا راه افتاد
- رقابت اصغر فرهادی با آنجلینا جولی/ «فروشنده» نامزد بفتا شد
- حضور بازیگران آمریکایی در میان پنج نامزد جایزه بازیگر نوظهور بفتا
- تجلیل بفتا از هیو جکمن
- تجلیل «بفتا» از کریستوفر نولان
- اهدای جایزه افتخاری بفتا به ساموئل ال جکسون
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





