تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۲۶ - ۱۴:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 9844

مدرسه ملی سینمامدرسه ملی سینمای ایران فراخوان پذیرش هنرجو در «دوره ی دوساله ی پرورش سینماگر» را اعلام کرد.

به گزارش سینماسینما، این دوره با هدف کشف و پرورش استعدادها، و انتقال تجربیات ارزنده ی سینماگران نامی کشور به نسل جوان طراحی شده است. بنابر این طرح، متقاصیانی که بتوانند مراحل مختلف گزینش را طی کنند، به عنوان هنرجویان مدرسه ملی پذیرفته شده و با هدایت و راهنمایی مستقیم سینماگران برجسته ی کشور آموزش خواهند دید.

انتخاب هنرجو برای ورود به این دوره، مستلزم گذر از مراحل مختلفی است که طی آن، برترین استعدادهای جوان برگزیده می‌شوند تا به عنوان هنرجوی مدرسه‌ ملی در محضر سینماگران و استادان مدرسه‌ ملی سینمای ایران به «دانایی سینمایی» دست یابند. پس از اتمام دوره‌ و حصول این دانایی که منحصراً وابسته به نظر و تأیید استادان مدرسه است، گواهی مدرسه ملی سینمای ایران، مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرجویان اعطا خواهد شد.

مراحل پذیرش هنرجو:

پذیرش هنرجویان در دو مرحله ‏ انجام می ‏گیرد:

مرحله‌ اول شامل بررسیِ یک فیلم کوتاهِ حداکثر ۳ دقیقه‌ای با موضوع سینما و شیوه‏‌ روایت  داوطلب از یک صحنه از زندگی خود اوست. برگزیدگان این مرحله، بلافاصله به مصاحبه دعوت خواهند شد. مصاحبه‌ها توسط خود استادان سینماگر به همراه گروه کارشناسان مدرسه صورت خواهد گرفت. در پایان این مصاحبه‌ها، هر یک از استادان تعداد محدودی داوطلب را برمی‌گزینند و مبتنی بر نظام استاد-شاگردی، طی دو سال راهنمایی و راهبری می‌کنند.

هنرجویانی که در این مرحله پذیرفته شده و به مدرسه راه یابند، کمک ‏هزینه‌ تحصیلی دریافت خواهند کرد. این کمک ‏ هزینه جهت تأمین هزینه‌های آموزشی و پرورشی هنرجویان دوره‌ دوساله پرداخت می‌شود و این دسته از هنرجویان متعهد می‌ شوند پس از اتمام تحصیل، مبالغ دریافتی را در قالب خدمات آموزشی یا درآمدی که از مشارکت در پروژه‌های سینمایی کسب خواهند کرد پرداخت کنند. ادامه‌‏ تحصیل و تمدید کمک ‏هزینه‌ دو ساله تنها در صورت موفقیت در دوره‌ عمومی امکان‌‏پذیر خواهد بود.

شرایط عمومی داوطلبان شرکت در فراخوان:

الف: حداقل سن ۱۸ و حداکثر سن ۳۰ سال

ب: داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت (برای داوطلبان مرد)

ج: آشنایی با زبان انگلیسی

د: عدم تعهد به اشتغال به تحصیل در سایر نهادهای آموزشی کشور

شرایط اختصاصی داوطلبان شرکت در فراخوان:

الف: ساخت یک فیلم حداکثر سه ‏دقیقه‌ای با موضوعِ «سینما»

ب: نگارش یک صحنه از زندگی شخصی خود (در حداکثر ۲۵۰ کلمه)

ج: پرداخت مبلغ ۴۵ هزار تومان از طریق سامانه‌ اینترنتی مهلت ثبت نام و ارسال آثار

متقاضیان می‌توانند تا پایان روز ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۴ مدارک مورد نیاز و فیلم سه ‏دقیقه‌ای را به شکل اینترنتی ارسال کرده و برای ورود به دوره‌ دوساله‌‏ پرورش سینماگر ثبت ‌نام کنند. فرم ثبت‏ نام از اول بهمن‌ماه در دسترس خواهد بود
علاقمندان می توانند به سایت  www.mmciran.com  مراجعه کنند.

بنابراین گزارش سینمای ایران در دهه‌‏های اخیر و با وجود فراز و فرودهای بسیار، جایگاه ویژه و معتبری در سطح جهانی کسب نموده و توجه کشورهای مختلف را به خود جلب کرده است. حفظ این جایگاه و تبیین و تشریح بنیان‏‏‌های نظری و تأثیر عملی آن در داخل و خارج از ایران، به آموزش‌‏‏ها و پژوهش‌‏‏هایی وابسته است که ضمن توجه به ویژگی‏‌های فرهنگی این مرز و بوم، فاصله‌ی میان دانش و استانداردهای سینمای ایران با جهان را کاهش دهد؛ آموزش‌‏ها و پژوهش‌‏هایی که با توجه به تحولات جهانی آموزش‏‌های سینمایی در دهه‏‏‌های اخیر، در دو حوزه‌ی نظری و عملی نیازمند تحول در روش‌‏‏ها، بنیان‌‏‏ها و ساختارها می‌باشند.

مدرسه ملی سینمای ایران، مرکزی است آموزشی و پژوهشی که تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران و به منظور توسعه‌ی نظام‌مند پژوهش‌ها و آموزش‌های سینمایی کشور تأسیس شده است. این مدرسه با تأکید بر کاربردی کردن آموزش‌ها و پژوهش‌های سینمایی و با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوان کشور، اقدام به تعریف و اجرای فعالیت‌های خود در دو شاخه اصلی «آموزش» و «پژوهش» و در قالب شش گروه آموزشیِ «کارگردانی»، «فیلم‌برداری»، «تدوین»، «فیلم‌نامه‌نویسی»، «تهیه و تولید»، و «صدا» و همچنین گروه پژوهشی «مطالعات سینمایی» کرده است.

آموزش در تمام گروه‌های ذکرشده در اشکال مختلف اعم از کارگاه، سمینار، تک‌درس و غیره، و نیز در زمانبندی‌های متفاوت به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارائه می‌شود. از سوی دیگر، گروه مطالعات سینماییِ بخش پژوهش و پایش مدرسه ملی سینمای ایران، با هدف آسیب‌شناسی و نیازسنجی سینمای کشور، ارتقای پژوهش‌های سینمایی و میان‌رشته‌ای، همکاری مستقیم با بخش آموزش، و نیز بهره‌گیری بیشتر از دستاوردهای نظری جوامع دیگر در حوزه‌ی سینما تأسیس شده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها