علی خودسیانی، فیلمنامهنویس، معتقد است که بیعلاقگی و عدم استقبال مخاطبان از سریالها خیلی مختص به نوروز و مجموعههایی که برای این ایام ساخته میشوند، نیست.
به گزارش سینماسینما ،او میگوید: این ریزش مخاطب مربوط به همه برنامههای سازمان صدا و سیماست و طبعاً سریالها هم از این قاعده مستثنی نیستند.
وی ادامه میدهد: به نظر من حتی اخبار رسانه ملی نیز همانند قدیم خیلی برای مخاطبان جذابیت ندارد. یک دلیل عمده بروز چنین اتفاقاتی آن است که خیلی از این اخبار توسط شبکههای مجازی در دسترس مردم قرار گرفتهاند. این شبکهها در عین اینکه میتوانند باعث تبلیغ برنامههای مختلف شوند، به همان نسبت نیز میتوانند مانع دیدهشدن این برنامهها شوند. چون از طریق شبکههای مجازی و اینترنت میشود بهراحتی به سریالهای درجه یک خارجی دسترسی پیدا کرد.
نویسنده سریال «رمز خوشبختی» میافزاید: الان رقابت در این زمینه در همه دنیا خیلی سخت شده ولی متأسفانه سازمان صدا و سیمای ما از این رقابت جهانی جا مانده است.
این نویسنده همه این ایرادات را متوجه مدیران ردهبالای صدا و سیما میداند و میگوید: آنها این جسارت را ندارند که بتوانند از شیوههای جدید و کارهای نو استفاده کنند و طبیعی است که بهمرور این ریزش مخاطب بیشتر و بیشتر شود. به نظرم ما به یک حرکت اساسی نیاز داریم. باید این تغییر نگرش در مدیران و سپس در برنامهسازان ایجاد شود.
منبع :قدس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی هیات انتخاب آثار بخش سینمایی بلند و فیلم کوتاه کانون
- گلایه علی خودسیانی از بلاتکلیفی آثار طنز در تلویزیون
- علی خودسیانی: «هیات مدیره» فمینیستی نیست/ عده ای می خواهند زنان در خانه بمانند
- نویسنده سریال نوروزی: «هیات مدیره» پند و اندرز نمیدهد/ نوروز وقت رقابت نیست
- پایان نگارش «هیات مدیره»/ سریالی درباره معضلات آپارتماننشینی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اجتماعی، جنگی، ملودرام/فهرست لورفته از هیأت انتخاب، چه چشماندازی از جشنواره فیلم فجر امسال ترسیم میکند
- برای کامران قدکچیان و روزهای اوجش
- کمدیهای مشنگ سینمای ایران را به کدام سو میبرد؟
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی» اولین ساخته بهرام افشاری /تراژدی بیپایان فقر در سینمای کمدی
- «خانه عروسک»؛ خودشناسی، خودباوری و رهایی
- تام فورد از حرفه مد بازنشسته میشود
- برگزاری کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری با حمایت همراه اول
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- پروژه آمبولانس متصل در هفدهمین کنگره طب اورژانس ایران رونمایی میشود
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- تبری بهرام بیضایی از شبکه من و تو
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- راجر پرَت درگذشت
- فوت بازیگر کهنه کار سینما و تئاتر مکزیک/ امیلیو اچواریا درگذشت
- «پسر انسان» نقد و بررسی شد؛ شخصیتهایی که از آگاهشدن دیگران از گذشتهشان، هراس دارند
- تفاهمنامهای برای پیشگیری از تخلفات در سینما
- «بایکوت» ایرانی در راه بلغارستان
- کدام فیلمها برای جشنواره کن ۲۰۲۵ شانس دارند؟
- مراسم رونمایی فیلم سینمایی برکه خاموش / گزارش تصویری
- جزئیاتی از ارقام قراردادهای یک سریال منتشر شد؛ پولپاشی VODها/ با این روند سینما ورشکسته میشود
- هشدار انجمن تهیه کنندگان مستقل سینما؛ نقش فروشی در سینمای ایران غیرقانونی است
- پنج جایزه برای «انتقام تیرهروزان» از جشنواره فیلیپینی
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- فیلم کوتاه «پیاده»؛ ایکاش وطن جای بهتری برای ماندن بود
- میزبانی جشنواره تئاتر فجر از ۳ نمایش هنرمندان دارای معلولیت
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- اولین اجرای «مزین السلطنه» تقدیم خبرنگاران میشود/ «ژن زامبی» در راه تماشاخانه هما
- معرفی برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۵؛ پیشتازی «امیلیا پرز» با ۴ جایزه/ بردی کوربت بهترین کارگردان شد
- وقتی از سینمای حرفه ای و اصیل حرف می زنیم