علی خودسیانی، فیلمنامهنویس، معتقد است که بیعلاقگی و عدم استقبال مخاطبان از سریالها خیلی مختص به نوروز و مجموعههایی که برای این ایام ساخته میشوند، نیست.
به گزارش سینماسینما ،او میگوید: این ریزش مخاطب مربوط به همه برنامههای سازمان صدا و سیماست و طبعاً سریالها هم از این قاعده مستثنی نیستند.
وی ادامه میدهد: به نظر من حتی اخبار رسانه ملی نیز همانند قدیم خیلی برای مخاطبان جذابیت ندارد. یک دلیل عمده بروز چنین اتفاقاتی آن است که خیلی از این اخبار توسط شبکههای مجازی در دسترس مردم قرار گرفتهاند. این شبکهها در عین اینکه میتوانند باعث تبلیغ برنامههای مختلف شوند، به همان نسبت نیز میتوانند مانع دیدهشدن این برنامهها شوند. چون از طریق شبکههای مجازی و اینترنت میشود بهراحتی به سریالهای درجه یک خارجی دسترسی پیدا کرد.
نویسنده سریال «رمز خوشبختی» میافزاید: الان رقابت در این زمینه در همه دنیا خیلی سخت شده ولی متأسفانه سازمان صدا و سیمای ما از این رقابت جهانی جا مانده است.
این نویسنده همه این ایرادات را متوجه مدیران ردهبالای صدا و سیما میداند و میگوید: آنها این جسارت را ندارند که بتوانند از شیوههای جدید و کارهای نو استفاده کنند و طبیعی است که بهمرور این ریزش مخاطب بیشتر و بیشتر شود. به نظرم ما به یک حرکت اساسی نیاز داریم. باید این تغییر نگرش در مدیران و سپس در برنامهسازان ایجاد شود.
منبع :قدس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی هیات انتخاب آثار بخش سینمایی بلند و فیلم کوتاه کانون
- گلایه علی خودسیانی از بلاتکلیفی آثار طنز در تلویزیون
- علی خودسیانی: «هیات مدیره» فمینیستی نیست/ عده ای می خواهند زنان در خانه بمانند
- نویسنده سریال نوروزی: «هیات مدیره» پند و اندرز نمیدهد/ نوروز وقت رقابت نیست
- پایان نگارش «هیات مدیره»/ سریالی درباره معضلات آپارتماننشینی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته





