مدیر مجموعه تئاتر شهر درباره ورود این مجموعه به فضاهای آنلاین گفت: در این زمینه و با درنظر گرفتن اتفاقاتی که رخ داده، مطالعاتی انجام دادهایم. باید توجه داشت هنرمندان همیشه خلاقیتهای فردی خود را دارند ولی ما در مجموعه تئاتر شهر باید با هدفی معین، در این فضا فعالیت کنیم، بویژه که در شرایط فعلی، مباحث حقوقی و بحث مجوزها هم مطرح است.
به گزارش سینماسینما، سعید اسدی ادامه داد: ابتدا ظرفیتهای خود و بخش خصوصی را گردآوری کردیم. یک وجه این ماجرا به تامین امکانات برمیگردد و وجه دیگر هم منوط به استفاده از سایر ظرفیتهاست. ولی در هر حال برایمان مهم است که اعتبار و برند مجموعه تئاترشهر را حفظ کنیم، به این معنا که وارد سلیقه رایج بازار نشویم، چون اعتبار تئاتری از هر نکته دیگری برایمان مهمتر است.
او اضافه کرد: فعلا درخواستهایی را برای تامین اعتبار ارائه کردهایم و پس از تصویب شدن، برای انجام فعالیتهای جدید و با هماهنگی گروههای نمایشی، زمینههای لازم را ایجاد خواهیم کرد.
اسدی از احتمال تولید نمایشهای تازه بر اساس شرایط تئاتر آنلاین خبر داد ولی در عین حال متذکر شد: البته باید با طمانینه و در نظر گرفتن همه جوانب وارد این فضا شویم، ضمن اینکه بخشی از اجرایی شدن این ایده، به تامین اعتبار وابسته است و بخشی دیگر هم به فراهم کردن زمینههای قانونی و حقوقی بویژه درمورد صدور مجوز؛ چراکه در حال حاضر مباحثی درباره صدور مجوز فیلم تئاترها مطرح شده است. به هر حال با هماهنگی اداره کل هنرهای نمایشی، درخواستهایمان را در این زمینهها ارائه کردهایم.
مدیر تئاتر شهر در پاسخ به این پرسش که اگر گروههایی که اجرایشان به دلیل کرونا متوقف شده است، به ادامه اجرا به صورت آنلاین تمایل داشته باشند، آیا چنین امکانی در مجموعه تئاتر شهر فراهم است، توضیح داد: این احتمال هست، ولی به گروه و شرایط پخش آنلاین بستگی دارد. ضمن اینکه برای اجرای آنلاین باید کیفیت هنری را هم در نظر بگیریم. این نکته را هم فراموش نکنیم که اگر اجراهای صحنهای از سر گرفته شود، اجرای آنلاین این نمایشها میتواند بر ریزش مخاطبانشان تاثیرگذار باشد و همه اینها چالشها و پرسشهایی است که باید به آنها بیندیشیم و تصمیم شتابزدهای نگیریم.
اسدی با تاکید بر اینکه ناچاریم با احتیاط قدم برداریم، ادامه داد: تصمیم نهایی درباره این شرایط به اجماع نظر هنرمندان، گروهها و مدیران بستگی دارد. ضمن اینکه باید شرایطی را در نظر بگیریم که مشکلی برای اجرای صحنهای نمایشها پیش نیاید.
او درباره تولید نمایشهای تازه ویژه پخش آنلاین گفت: باید بررسی کرد در چنین شرایطی چه متن، اجرا و چه عواملی میتوانند برای مخاطب جذاب باشند، چون در فضای اینترنت، نسبت ما با مخاطب متفاوت میشود و طبیعتا باید تولیدات جدید متناسب با ویژگیهای این فضا باشد و همانگونه که توضیح دادم، معیارهای کیفی تئاتر هم برای ما اهمیت بسیار دارد.
این مدیر هنری درباره حمایت از گروههایی که اجرایشان در اسفندماه متوقف شده و دیگر گروههایی که در نوبت اجرای فروردین بودهاند با توجه به اطلاعیه دوم مرکز هنرهای نمایشی، توضیح داد: ازآنجاکه مرکز هنرهای نمایشی به شکل متمرکز به همه امور رسیدگی میکند و با توجه به اینکه کارگروهی ویژه رسیدگی به این امور تشکیل شده است، تمام اطلاعات لازم را از طرف مجموعه تئاتر شهر ارائه کردهایم ولی طبیعتا در تصمیمگیریها دخالت مستقیمی نخواهیم داشت.
اسدی افزود: در حال حاضر با گروههای نمایشی و مراجع رسمی در ارتباط مستمر هستیم و مدام مشغول تغییر برنامهایم ولی فعلا بازگشایی سالنها و چگونگی ادامه اجراها مشخص نیست، چراکه در حال حاضر همچنان برپایی تجمعات ممنوع است.
او در عین حال خبر داد که گرچه در حال حاضر هیچ اجرا و تمرینی در تئاتر شهر جریان ندارد ولی فعالیتهای داخلی این مجموعه در زمینه حفظ و نگهداری سالنها و سرکشی به آنها در جریان است و برای مشکلاتی که در حین کار وجود دارد، گامهایی برداشته شده است.
سعید اسدی در پایان گفت: در حال حاضر همکاران ما در بخش اداری به صورت شیفتی در مجموعه حضور دارند تا ضمن رعایت نکات بهداشتی، نگهداری و انجام امور اداری تئاتر شهر دچار اخلال نشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز