مدیر فستیوال «یونیورسال» آمریکا به ایران آمد تا با برگزاری ورک شاپ درباره اقتضائات جشنوارههای خارجی و حضور در آنها برای فیلمسازان ایرانی توضیح دهد.
به گزارش سینماسینما، عباس رافعی کارگردان و مدیرعامل موسسه فیلم نگاران، درباره سفر «بن بهمنی» مدیر فستیوال «یونیورسال» آمریکا به ایران و برگزاری کارگاه آموزشی اینگونه گفت: بن بهمنی مدیر فستیوال «یونیورسال» آمریکا قرار است یک ورکشاپ در تاریخ ۱۶ آذر در ساعت ۱۴ بعدازظهر در موسسه فیلمنگاران برگزار کند.
او افزود: موضوع این ورکشاپ درباره تفاوت جشنواره های آمریکایی با جشنواره های اروپایی است. برای مثال جشنوارههای اروپایی به دنبال فیلمهای سیاه انتقادی یا زیرزمینی هستند اما جشنوارههای آمریکایی به دنبال فیلمهای کلاسیک داستانگو و به تعبیری فیلمهایی که سینما در آن جریان دارند، هستند.
این کارگردان سینما بیان کرد: بن بهمنی قرار است توضیحاتی در مورد شکل و نحوه فیلمسازی در آمریکا و تفاوت جشنوارههای آنها با فیلمهای اروپایی بدهد و بگوید که این جشنوارهها چه مشخصاتی دارند و ورود به آنها، چرخه پخش و اکران چه در سینما و چه در تلویزیونهای آمریکا به چه صورت است. برای مثال یک فیلم باید برای حضور در آنها چند دقیقه باشد.
رافعی ادامه داد: بن بهمنی در این ورک شاپ توضیح میدهد فیلمها از لحاظ فنی و ساختاری باید چه مشخصههایی داشته باشد و تجربیات خود را به فیلمسازان جوان منتقل میکند.
کارگردان «فصل فراموشی فریبا» عنوان کرد: پس از برجام و بهتر شدن روابط ما با آمریکا به نظرم میتوانیم بازارهای سینمایی آمریکا را با حضور افراد مؤثر آن به دست بیاوریم و فیلمسازان خود را با آنها آشنا کنیم.
او گفت: بن بهمنی به دعوت مؤسسه فیلمنگاران ۸ آذرماه به ایران آمده است البته پیش از این هم لوئیچی کامپونیلی مدیر فستیوال سینمایی «سالنتو» ایتالیا به دعوت همین مؤسسه به ایران آمده بود. درواقع ما در تلاش هستیم بستری را فراهم کنیم که فیلمسازان بتوانند به صورت حضوری با مدیران فستیوالهای معتبر گفتگو کنند. من معتقدم نگاه فستیوالهای سیاسی و رویکرد آنها نسبت به فیلمهای ایرانی تغییر کرده است به همین دلیل فیلمسازانی که فکر میکنند باید فیلم سیاه بسازند، اشتباه میکنند زیرا در وهله اول باید به معنای واقعی کلمه فیلم بسازند و بعد فیلمهای آنها مضامین انتقادی داشته باشد.
این کارگردان ادامه داد: فیلمسازان ما ابتدا باید بیاموزند که فیلمهایشان تکنیک داشته باشد این در حالی است که برخی از کارگردانها فکر میکنند با یک موبایل هم میتوانند فیلم بسازند و به جشنوارههای دنیا بفرستند.
رافعی در پایان خاطرنشان کرد: حضور فیلمسازان کوتاه و بلند در این ورکشاپ آزاد است ضمن اینکه آنها میتوانند فیلمهای خود را برای بررسی به این ورکشاپ بیاورند. این را هم باید بگویم که یک ساعت از این ورکشاپ به سخنرانی بن بهمنی و ۲ ساعت آن به پرسش و پاسخ با فیلمسازان اختصاص دارد.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- انتقاد رافعی از شوراهای پروانه ساخت و نمایش/ بحث خودی و غیرخودی در سینما به راه افتاده است
- «غیبت موجه» در مرحله صداگذاری ساخت موسیقی
- گفتوگوی تصویری سینماسینما با عباس رافعی
- تینا آخوندتبار در «بیفروغ» بازی میکند
- گلایه عباس رافعی از تجمع فیلمها در صف اکران/ هر زمان فرصت شد «بهت» را اکران میکنیم
- نمایش «بهت» در جشنوارههای خارجی/ اکران بعد از جام جهانی
- صدور مجوز نمایش برای سه فیلم
- «بهت» با بازی مهتاب کرامتی در راه جشنواره فیلم فجر
- روایت مدرن از «گاو» مهرجویی/ مش حسن را چه کسی بازی میکند؟ + تصویر
- چرا در اربعین برنامههای تکراری پخش میشود؟
- اکران خصوصی اینجا کسی نمی میرد در سینما فرهنگ/ تقدیم فیلم به سربازان میهن
- جایزه جشنواره «سالنتو» برای «فصل فراموشی فریبا»
- عباس رافعی: نباید همه جشنوارههای بینالمللی را با یک چوب راند
- سینماگران برای امام خمینی چه کردند؟/ ساداتیان، شورجه، رافعی، ایل بیگی و باشه آهنگر پاسخ دادند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
آخرین ها
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور