بیش از پنج سال از حضور عبدالعلی علیعسگری در ساختمان شیشهای بلندیهای جام جم میگذرد و انتظار میرود در آغاز پنج سال دوم مدیریت او دگرگونیهای اساسی در ترکیب مدیران تلویزیون رخ دهد.
به گزارش سینماسینما ،گرچه در حکم رهبر معظم انقلاب برای انتصاب علیعسگری به ریاست سازمان صدا و سیما به بازه زمانی اشاره نشده اما اگر قرار باشد سنت حضرت آیتالله خامنهای در منصوب کردن رئیسان پیشین این سازمان این بار هم تکرار شود، در آینده دور یا نزدیک حکم ریاست پنج سال دوم رئیس فعلی ابلاغ میشود. علی لاریجانی و سیدعزتالله ضرغامی هر کدام دو دوره پنج ساله رئیس صدا و سیما بودند و البته در این میان محمد سرافراز نتوانست دوره خود را کامل کند و پس از حدود ۱۸ ماه به بهانه بیماری از مسئولیت کنارهگیری کرد.
از آنجا که در هفتههای اخیر نام حمید شاهآبادی در میان گزینههای تصدی وزارت ارشاد دولت سیدابراهیم رئیسی به گوش میرسید، برخی کارشناسان معتقد بودند اگر معاون سیما راهی دولت نشود، شاید در دور دوم ریاست علیعسگری دگرگونیهایی اساسی در زیرمجموعه خود به وجود میآورد. حالا که رئیس دولت سیزدهم محمدمهدی اسماعیلی برای بر عهده گرفتن مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی کرده، در ساختمان شیشهای جامجم شمارش معکوس برای جابهجایی مدیران شبکههای تلویزیونی آغاز شده و در این میان نام یک نفر بیش از همه به گوش میرسد.
گفته میشود شاهآبادی به احتمال فراوان علی فروغی را از جایگاه مدیر شبکه سه برمیدارد و او را به شبکه دو یا مرکز سیمافیلم میبرد. از مهدی رحمتی به عنوان جایگزین احتمالی فروغی در شبکه سه نام برده میشود. هر چند ممکن است تا روز نهایی و صدور احکام مدیریت، گزینهها عوض شوند و نامهای تازهتر به میان بیایند. در هر حال، اگر مدیر شبکه سه برود، شاید راه برای بازگشتن عادل فردوسیپور و برنامه ۹۰ هموار شود. گرچه آن وقت باید دید مدیران تلویزیون با محمدحسین میثاقی و برنامه «فوتبال برتر» او چگونه برخورد میکنند و ساعت پخش ۲۲:۳۰ دوشنبهها به چه کسی میرسد.
منبع :خبر ورزشی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره برنامه عادل فردوسیپور در آپارات
- گزارشگری فردوسیپور ممنوع شد؟/ مدیرعامل فیلیمو فایل صوتی منتشر کرد
- وداع رسمی عادل فردوسیپور با صداوسیما با تیتراژی ۹۰ ثانیهای
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- آقای جبلی! صراحت بیشتری داشته باشید /یک بار برای همیشه تکلیف ۹۰ را مشخص کنید
- چرا فردوسی پور کنار گذاشته شد؟ محمد سرافراز: مدیر شبکه ۳ خواست خودی نشان بدهد ۹۰ را تعطیل کرد
- وقتی فردوسیپورها نباشند…
- عادل که نباشد علیفر الگو می شود!
- چرا عادل فردوسیپور، محبوبِ سینماگران است
- معرفی برگزیدگان جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی ایران/ فوتبال ۱۲۰، بهترین برنامه ورزشی از نگاه مردم
- ساترا اجازه پخش برنامه علی کریمی درباره انتخابات فوتبال را نداد
- فردوسیپور عذرخواهی کرد
- آغاز ماراتن جشنواره سی و نهم فجر / گزارش تصویری
- بغض عادل ما را بس
- در گفتگو با کیوان کثیریان مطرح شد/ چرایی حملات تند به عادل فردوسیپور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت






