مرتضی غفوری مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «ماهورا» ساخته حمید زرگرنژاد از شرایط سخت فیلمبرداری این اثر گفت.
به گزارش سینماسینما، مرتضی غفوری فیلمبردار سینما درباره فیلم سینمایی «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد که به سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر راه یافته است، گفت: «ماهورا» یکی از سخت ترین فیلم هایی بود که در طول زندگی ام از زمان دستیاری تا به حال کار کردم زیرا این فیلم در منطقه هور فیلمبرداری شد که شرایط عجیب و غریب و سختی داشت.

وی با اعلام اینکه در منطقه هور روی آب فیلمبرداری کرده اند، عنوان کرد: هرچند من پیش از این فیلم هایی را روی آب فیلمبرداری کرده ام اما این منطقه شرایط سخت تری داشت و اگر نمی توانستیم یک پلان را به درستی فیلمبرداری کنیم باید ساعت ها وقت می گذاشتیم تا مجدد آن را ضبط کنیم.
غفوری عنوان کرد: هور راه باریکی دارد به طوری که وقتی آب موج برمی داشت باید ساعت ها صبر می کردیم تا آب به حالت اولیه خود برگردد تا مجدد شروع به فیلمبرداری کنیم علاوه بر این ما مواردی مثل انفجار در لا به لای نی ها، شرایط مِه و… هم داشتیم که هرکدام از آنها زمان زیادی می گرفت برای مثال گاهی پیش می آمد که ما سه روز متوالی به لوکیشن می رفتیم اما تنها یک پلان ضبط می کردیم.
این فیلمبردار سینما بیان کرد: «ماهورا» یک داستان واقعی را به تصویر می کشد و با وجود اینکه یک اثر جنگی است عاشقانه ای در دل آن رخ می دهد که فضا را تلطیف می کند و نگاه مخاطب را نسبت به فیلم های دفاع مقدسی تغییر می دهد.
وی در پایان گفت: هر چند آثار من هیچگاه در جشنواره ملی فیلم فجر توسط داوران دیده نشده است اما امیدوارم «ماهورا» دیده شود و مردم هم آن را دوست داشته باشند. این را هم باید بگویم که این روزها مراحل تصحیح رنگ این اثر سپری می شود و من هر پلانی را که می بینم یاد سختی های کار می افتم با این وجود تمام گروه با انرژی برای «ماهورا» زمان گذاشتند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- آغاز اکران آنلاین «بیمادر» از امشب
- تهیهکننده فیلم پس از پخش تلویزیونی مطرح کرد؛ «شماره ۱۰» را بدون سانسور اکران میکنیم/ رویه اشتباه تلویزیون برای افزایش مخاطب
- «شماره ۱۰» در راه فجر ۴۱/ انتشار سکانسی با بازی مجید صالحی
- میترا حجار دستگیر شد
- «موقعیت مهدی» پروانه نمایش گرفت
- «بیمادر»؛ یک فیلم خنثی
- پانتهآ بهرام سفیر «سرای گوهر» شد/ پناهی برای دختران بیسرپناه
- واکنش یک روزنامهنگار به صحنهای از سریال «جزیره»/ چرا اینقدر بیکیفیت و از سر سیری کار میکنید؟
- فیلمبرداری «بیمادر» به پایان رسید
- فیلمبرداری «بیمادر» آغاز شد/ انتشار اولین عکس از این فیلم
- میترا حجار بازیگر «دختری با لباس ارغوانی» شد
- حسام منظور در «جزیره» مقابل دوربین سیروس مقدم رفت
- اکران آنلاین به «جنون» رسید/ داستان یک روانپریش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





