
بعد از منتفی شدن حضور فیلمهای شهاب حسینی در فجر امسال، حالا می توان دیگر غایب بزرگ این رویداد را رضا عطاران دانست.
به گزارش سینما سینما ،عطاران یا به قول دوستانش «عطا» که امسال با سه فیلم «مصادره»، «هزارپا» و «خانم یایا» به مجموع فروشی در حدود ۵۶٫۵ میلیارد دست یافت، رکورد خودش را هم شکست. با این حال این گیشه گرم هم با اما و اگر هایی مواجه شد؛ تا جایی که فیلم نسبتا قابل دفاع «مصادره» به کمدی سخیفی همچون «هزارپا» منتهی شد و در نهایت با «خانم یایا»، مردم و منتقدان را همزمان کلافه و مایوس کرد.
با این حال او به نظر ضمن تماشای فروش گرم فیلمهایش، در سال جاری از حیث پذیرش پیشنهادها کمی محتاطانه عمل کرده است. او امسال فقط در دو فیلم «زیر نظر»(مجید صالحی) و «آزاد مثل هوا»(عبدالرضا کاهانی) بازی کرد که به نظر نمی رسد بتوان به آنها انگ کمدی سخیف زد. بویژه اگر به حرف کاهانی درباره او اعتماد کنیم که اخیرا گفته:« «آزاد مثل هوا» فیلم رضاعطاران است. او بیش از همیشه همراهم بود و به گمانم نتیجه زحماتش درخشان.پس از سه ماه همکاری مداوم، جدایی از او برایم سخت است. ما داستان عجیب و هیجانانگیزی را ساختیم که سالها دربارهاش فکر کرده بودیم».
مرد خوش خنده و دوست داشتنی سینما امروز دیگر یک متخصص نقشهای کمدی است که از دید تهیه کنندگان و کارگردانان، قابلیت نجات دادن بدترین فیلمنامه ها و نقشها را دارد. شاید همین دیدگاه نسبت به او موجب شده تا خروجی برخی از کارهایش، ذهنیت سینماروها را نسبت به او مخدوش کند. عطاران را باید امروز سرحال ترین و تمام نشدنی ترین کمدین سینمای ایران دانست که چشم خیلی از پروژه ها به جذب اوست. پروژه هایی که متاسفانه با توجه به روند رو به نزول کمدی سازی در سینمای ایران،پتانسیل تبدیل او به یک بازیگر معمولی و کم اهمیت را دارند.
راستی جشنواره بی عطاران امسال هم گویی چیزی کم دارد!
بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «اجل معلق»؛ میان زمین و آسمان
- رضا عطاران با «اجل معلق» به شبکه نمایش خانگی میآید
- آقای عطاران اگر قرار نبود به سوالی جواب دهید پس چرا در نشست خبری شرکت کردید؟
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- «قیف» با رضا عطاران به سینما میآید
- آغاز اکران دو فیلم جدید/ رضا عطاران به سینما بازگشت
- زنگ تفریح یک فیلمساز چیرهدست/ نگاهی به فیلم «ویلای ساحلی»
- آیا رضا عطاران رکوردهای فروش ۱۴۰۲ را میشکند؟
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- «ویلای ساحلی» از مهر اکران میشود
- «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری چه زمانی اکران میشود؟
- آغاز چالشها برای «دفتر یادداشت» رضا عطاران
- اولین عکس و اطلاعات سریال «دفتر یادداشت» رونمایی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





