
سعید مستغاثی با اشاره به اینکه اکران «آشغال های دوست داشتنی» خدشه ای به ارکان نظام وارد نکرده است، گفت: فیلم هایی بسیار بالاتر از این فیلم هم نمی تواند خللی در روند نظام ایجاد کند.
به گزارش سینماسینما ،این منتقد سینما ضمن گفتن این مسئله تاکید کرد: من از سا و کارهای توقیف سر در نمی آورم و نمی دانم چرا فیلم «آشغال های دوست داشتنی» توقیف شد. فیلم به اندازه ای خسته کننده و کسالت بار بود که من در میانه فیلم در سالن سینما خوابم برد! ریتم فیلم بسیار غیر قابل تحمل بود.
مستغاثی ادامه داد: اگر قرار بر توقیف فیلم هایی مانند «آشغال های دوست داشتنی» هست باید به دلیل اینکه سینما نیستند توقیف شوند و مدیران بگویند چون این پدیده به دلیل ساختار، سینما نیست نباید به عنوان یک فیلم به نمایش درآید.
وی تصریح کرد: فیلم برداشتی ساده انگارانه، سطحی و سخیف داشت، البته این ماجرا مختص به «آشغال های دوست داشتنی» نیست و خیلی فیلم های دیگری هم هست که در دوره ای پروانه نمایش نمی گیرد و در دوره دیگری می گیرد، در دوره ای فیلمی که پروانه نگرفته جایزه می گیرد و در دوره دیگری پروانه نمایش فیلمی که جایزه گرفته لغو می شود.
این منتقد در ادامه اذعان داشت: فیلم خواب تلخ و آتشکار محسن امیر یوسفی خیلی بهتر از «آشغال های دوست داشتنی» بود و به نظر من این فیلم نشان از نزول سطح فیلمسازی این کارگردان است و به نظر من ضرر این فیلم تنها برای خود سینما و سالن هایی است که این فیلم را به نمایش در می آورند و البته وقت تماشاگر که به هدر رفته است.
مستغاثی ادامه داد: «آشغال های دوست داشتنی» به اندازه ای کسالت بار بود که دیدنش حس خاصی را ایجاد نمی کرد، تکه پرانی هایی داشت از جنس جملاتی که در این سالها بسیار شنیده ایم. شاید به دلیل اینکه اعتراضات و فتنه سال ۸۸ در حاشیه این فیلم به صورت بسیار جزئی مطرح می شود توقیف شده است، اما اشاره به ماجرای سال ۸۸ در این فیلم خیلی محدود و پیش پا افتاده است و پرداخت های بارزتر از این فیلم به مسائل سال ۸۸ را بارها در تلویزیون و سریال ها و روزنامه داشته ایم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سعید مستغاثی دوباره به امیر اثباتی جواب داد؛ حکایت دفتر کارگاه چرخ طیاره و دستیارش
- پاسخ دوبارهی امیر اثباتی به جواب سعید مستغاثی؛ گفتوگو ادامه دارد
- پاسخ سعید مستغاثی به یادداشت علی زرنگار؛ حکایت پوری فِش فِشو و نگهبانی از دایی جان ناپلئون
- علی زرنگار کارگردان «علت مرگ: نامعلوم»: آقای مستغاثی در حدود تخصصتان سخن بگویید
- پاسخ متقابل سعید مستغاثی به امیر اثباتی؛ اما به تخممرغهایش نیاز دارم!
- واکنش امیر اثباتی به حرفهای سعید مستغاثی/ سینمای ایران گرفتار و قربانیِ همین شوراهاست
- واکنش کارگردان فیلم عزیز به اظهارات سعید مستغاثی در برنامه خط فرضی
- سعید مستغاثی، عضو شوراهای پروانه ساخت و نمایش: ترکیب «سینمای ایران» دو دروغ بزرگ است نه سینماست، نه ایرانی!
- اعضای شورای پروانه ساخت آثار سینمایی معرفی شدند
- واکنش فرمانآرا پس از تماشای «آشغالهای دوست داشتنی»
- در ستایش ماندن
- روزنامه جوان : آشغالهای دوست داشتنی اگر همان سال تولید اکران می شد هم هیچ اتفاق خاصی نمیافتاد
- آشغال هایی که ایران آن ها را دوست دارد/نگاهی به فیلم آشغالهای دوست داشتنی
- محسن امیر یوسفی: فیلمساز توقیفی مثل زن بارداری است که اجازه وضع حمل به او نمیدهند
- دسته گل «آشغالهای دوست داشتنی» برای تحریم حوزه هنری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





