مسعود فراستی در برنامه هفت : ما اخیرا داریم فیلمسازها را نازنازی بار می آوریم. و بهروز افخمی نیز به این اتفاق دامن می زند.
به گزارش سینما سینما ،فراستی افزود :ممکن است یک فیلم چندین میلیارد بفروشد اما فیلم بدی باشد. مثل تایتانیک که خیلی فیلم بدی است. توهین به شعور مخاطب یعنی اینکه اگر قرار است یک فیلم کمدی باشد، کمدی نباشد. نباید از وضعیت مخاطب سواستفاده کرد. وضعیت مخاطب این است که او امروز به شدت به خنده نیاز دارد. مخاطب تمرین اجتماعی و باهم بودن ندارد. یک فوتبال دارد و احیانا یک مراسم وفات مثل تشییع مرتضی پاشایی. حال یکی از این محافل سینماست. پس اگر به سینما می آید از یک شوخی ای که ده برابرش را بیرون از این میزانسن نمی خندد اما آنجا می خندد، کمدی نیست.
اصلا فروش متر نیست. اینکه یک فیلم نفروشد موافقم که فیلم خوبی نیست. اما اینکه یک فیلم بفروشد اصلا بدین معنا نیست که فیلم خوب است. فروش این فیلم های به اصطلاح کمدی دلایلی دارد. یک عامل عید بوده، تبلیغات ثانیه ای یکی از شبکه های ماهواره ای به شدت مبتذل بوده، یکی شادمانی عمومی مردمی بوده که امید به حل مشکلات اقتصادی خود بعد از برجام دارند، ضعف برنامه های تلویزیونی و … بوده که سبب شده فیلم ها فروش خوبی کنند.
@Haft_tv3
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فوت تهیهکننده «تایتانیک» و «آواتار»/ جان لاندو درگذشت
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- مستند چینی حادثه «تایتانیک» اکران می شود/ همکاری با جیمز کامرون
- فیلمهایی که ما را عاشق کردند/ تایتانیک
- از پدرخوانده تا هفت سامورایی/ اهالی هالیوود صد فیلم برتر سینما را انتخاب کردند
- «انتقامجویان» رکورد «تایتانیک» را شکست
- هنرپیشه «تایتانیک» مارلون براندو میشود
- مایکل فورد، طراح دکور «تایتانیک» در ۹۰ سالگی درگذشت
- سبقت «فارست گامپ» از «تایتانیک»/ انتخاب بهترین فیلم دهه ۹۰
- دیکاپریو و کیت وینسلت جان مادر مبتلا به سرطان را نجات دادند + عکس
- ثبت ۲۵ فیلم در فهرست میراث ملی سینمایی آمریکا
- افشاگری جیمز کامرون پس از ۲۰ سال درباره «تایتانیک»/ چرا رز، جک را روی تخته جا نداد
- «تایتانیک» پس از ۲۰ سال در قالبی تازه روی پرده میرود
- دفاع جالب ضرغامی از تایتانیک/این فیلم پاسخی به مدعیان برابری جنسی است!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





