مسعود کیمیایی در افتتاحیه جشنواره «کارگاه آزاد فیلم» بیان کرد که سعید پیردوست و اکبر معززی وارد آن جریانی از سینما که به ایجاد سوپراستارها منجر میشود، نشدند.
به گزارش سینماسینما، دومین دوره جشنواره سراسری کارگاه آزاد فیلم عصر روز شنبه ۲۷ آذر آغاز به کار کرد. مسعود کیمیایی مدیر این موسسه فیلمسازی در ابتدای مراسم گفت: اینجا یک مدرسه کوچک است ولی قرار است آدمهای بزرگ تحویل بدهد، من هم این عقیده و این شوق را دارم و فکر میکنم این اتفاق میافتد و تا به حال هم افتاده است. مدرسه «کارگاه آزاد فیلم» ۱۰ سال است که همراه با آنهایی که با من وارد سینما شدهاند و آنهایی که من با آنها وارد سینما شدهام فعالیت میکند. به هر جهت این مدرسه تمام عشق و علاقه من است، اینکه من چند کارگردان و چند بازیگر بگذارم و بروم و این تمام شوق من است که باعث شده است اینجا بمانم.
وی با اشاره به نسلی که با او به سینما آمدهاند، بیان کرد: از نظر فیلم و سینما همهتان میدانید که چه اتفاقاتی برای نسل ما میافتد، نسلی که به هر جهت یکجور دیگر عادت کرده و یک شکل دیگر عقیدهاش را میگوید پای عقیدهاش هست و روزهای سختی را میگذراند.
پس از آن کیمیایی از سعید پیردوست و اکبر معززی خواست به صحنه بیایند و سپس درباره پیردوست گفت: ما از مدرسه با هم بودهایم، یعنی از اول دبیرستان. فکر کنید از ۱۳-۱۴ سالگی با هم زندگی کردهایم. خیلی از ما نیستند، خیلی از ما به خاک رفتند. خیلیها از خانههایشان دور شدند و چندتایی ماندهایم، این ۲ نفر بسیار بازیگران خوبی هستند و هیچوقت شوق سوپراستار شدن نداشتهاند.
سعید پیردوست در ادامه با اشاره به اینکه بازیگری را از مسعود کیمیایی آموخته است، گفت: این سینما فقط رفاقت را به من داده است و امیدوارم همینطور حفظش کنم. ان شاالله که پابرجا و سرحال باشیم و بتوانیم این رفاقت را سالهای سال حفظ کنیم.
سپس اکبر معززی اظهار کرد: از آنجایی که من در طول زندگی هیچ چیز پنهانی نداشتهام، الان هم باید اقرار کنم که بین ارقام رقمی نیستم که برایم بزرگداشت بگیرند، این رفاقت کیمیایی است که سعی میکند دست من را بالا بگیرد تا به ارقام بزرگتر نزدیک شوم. امیدوارم این «کارگاه آزاد فیلم» تولیدات بیشتری داشته باشد و ستارههای خوبی به جامعه تحویل دهد.
کیمیایی نیز در پایان درباره این ۲ بازیگر بیان کرد: من واقعا از ته دلم میگویم که تکههای بسیار خوبی از سینما متعلق به بازی این ۲ نفر است. یا نخواستند یا نبودند یا بازیگوشی کردند به هر جهت همینقدر از سینما را دوست داشتهاند و هیچوقت نخواستند که سوپراستار باشند یا بیفتند در آن مجرایی که خودتان میدانید. به هر جهت وارد سیرک نشدند.
این جشنواره در بخش مستند، داستانی و انیمیشن با داوری جواد طوسی، پرویز نوری و سیروس الوند از تاریخ ۲۷ آذر تا ۳ دی در پردیس سینمایی ملت برگزار میشود. تعداد آثار ارسالی به دومین دوره جشنواره ۲۵۰ اثر و تعداد آثار راه یافته به بخش داوری ۵۷ اثر بوده است.
در این دوره کارگاههایی چون «کارگردانی فیلم کوتاه» مسعود آب پرور، «زبان فیلم» پرویز جاهد، «دیدگاه فردی-درک بصری» جواد طوسی، «کارگردانی چیست؟» فرزاد موتمن، «فیلمسازی آسان» سامان سالور و «فیلمنامه شخصیتمحور و راههای میانبر» ایوب آقاخانی در طول جشنواره برپا میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رونمایی از فیلم مستند ساموئل خاچیکیان با پیام مسعود کیمیایی
- تحولات سیاسی و جریان موسوم به موج نو در سینمای ملی/ بهمناسبت روز ملی سینما
- عدالت به سبک قیصر مسعود کیمیایی/یادداشتی از کامبیز نوروزی
- از پخش پیام صوتی کیمیایی تا حضور گلچهره سجادیه در نمایش «دندان مار»
- نسخه اصلاح و مرمت شده «دندان مار» در موزه سینما نمایش داده میشود
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
- تشویق طولانی مسعود کیمیایی در «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار»/ کیمیایی از غم نبود مهرجویی گفت
- بدرقه پیکرهای داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر به خانه ابدی
- به بهانه «خائنکشی»؛ کیمیایی از دریچه «قیصر»
- یک فرصت طلایی برای خائن کشی/ به بهانه پخش مینیسریال «خائنکشی»
- منتقد سینما: مسعود کیمیایی نزدیکترین فیلمساز ایرانی به جهان ملویل است
- بدرقه احمدرضا احمدی به خانه ابدی
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- تکملهای بر یادداشت رمانتیسم خونبار
- رمانتیسم خونبار کمونیستی/ بررسی تحلیلی «گوزنها» و انقلاب مسلحانه
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
سلام آقای کیمیایی …. جشنوارت مثل فیلم و موضوع و هدف و پیام فیلمه ، حالا خودت ببین که چطور و چگونه جشنواره رو به پایان میرسونی . میدونی شما و اعضای کابینه ت ، خودتونم داوری میشید . داور جشنواره اگه خودشو بفهمه ، میدونه که بالاتر از هر کس تو جشنواره است . و نیازی نداره که خودشو به فیلمساز و رییس و … نشون بده . داور جشنواره و برگزار کنندگان و خود آقای کیمیایی هم داوری میشوند . آقای کیمیایی شما که تو فیلمتون ، فیلمنامه تون ، هیچوقت در موضوع فیلمنامه نمیگذارید حق خوری بشه، تو موضوع فیلمتون اگه حق خوری رو نشون بدین در آخر فیلم یا حق به حق دار میرسه ، یا حق خور به جزایش میرسد ولی آیا این موضوع رو تو زندگیت رعایت میکنید . آیا تو جشنواره تون این حق رو رعایت میکنید ؟ یا فقط شاگردات رو به معرض نمایش میگذارید … اگه دقت کنید همه ایران شاگرد شماست .
جناب آقای کیمیایی مگر هدف شما پرورش نیست؟ لاقل کسانی که فیلمشون انتخاب شده رو دعوت میکردین تا از ورکشاپها استفاده میکردن …. یا فقط شاگردای خودت مهم هستند .. همانطور که جایزه رو هم به شاگردات میدی نه به فیلم خوب ، مثل داورای بقیه جشنواره ها رابطه سالاری …. لطفا داوران را نیز پرورش کن تا به فیلم خوب رای بدن نه رابطه خوب .