مسعود کیمیایی در افتتاحیه جشنواره «کارگاه آزاد فیلم» بیان کرد که سعید پیردوست و اکبر معززی وارد آن جریانی از سینما که به ایجاد سوپراستارها منجر میشود، نشدند.
به گزارش سینماسینما، دومین دوره جشنواره سراسری کارگاه آزاد فیلم عصر روز شنبه ۲۷ آذر آغاز به کار کرد. مسعود کیمیایی مدیر این موسسه فیلمسازی در ابتدای مراسم گفت: اینجا یک مدرسه کوچک است ولی قرار است آدمهای بزرگ تحویل بدهد، من هم این عقیده و این شوق را دارم و فکر میکنم این اتفاق میافتد و تا به حال هم افتاده است. مدرسه «کارگاه آزاد فیلم» ۱۰ سال است که همراه با آنهایی که با من وارد سینما شدهاند و آنهایی که من با آنها وارد سینما شدهام فعالیت میکند. به هر جهت این مدرسه تمام عشق و علاقه من است، اینکه من چند کارگردان و چند بازیگر بگذارم و بروم و این تمام شوق من است که باعث شده است اینجا بمانم.
وی با اشاره به نسلی که با او به سینما آمدهاند، بیان کرد: از نظر فیلم و سینما همهتان میدانید که چه اتفاقاتی برای نسل ما میافتد، نسلی که به هر جهت یکجور دیگر عادت کرده و یک شکل دیگر عقیدهاش را میگوید پای عقیدهاش هست و روزهای سختی را میگذراند.
پس از آن کیمیایی از سعید پیردوست و اکبر معززی خواست به صحنه بیایند و سپس درباره پیردوست گفت: ما از مدرسه با هم بودهایم، یعنی از اول دبیرستان. فکر کنید از ۱۳-۱۴ سالگی با هم زندگی کردهایم. خیلی از ما نیستند، خیلی از ما به خاک رفتند. خیلیها از خانههایشان دور شدند و چندتایی ماندهایم، این ۲ نفر بسیار بازیگران خوبی هستند و هیچوقت شوق سوپراستار شدن نداشتهاند.
سعید پیردوست در ادامه با اشاره به اینکه بازیگری را از مسعود کیمیایی آموخته است، گفت: این سینما فقط رفاقت را به من داده است و امیدوارم همینطور حفظش کنم. ان شاالله که پابرجا و سرحال باشیم و بتوانیم این رفاقت را سالهای سال حفظ کنیم.
سپس اکبر معززی اظهار کرد: از آنجایی که من در طول زندگی هیچ چیز پنهانی نداشتهام، الان هم باید اقرار کنم که بین ارقام رقمی نیستم که برایم بزرگداشت بگیرند، این رفاقت کیمیایی است که سعی میکند دست من را بالا بگیرد تا به ارقام بزرگتر نزدیک شوم. امیدوارم این «کارگاه آزاد فیلم» تولیدات بیشتری داشته باشد و ستارههای خوبی به جامعه تحویل دهد.
کیمیایی نیز در پایان درباره این ۲ بازیگر بیان کرد: من واقعا از ته دلم میگویم که تکههای بسیار خوبی از سینما متعلق به بازی این ۲ نفر است. یا نخواستند یا نبودند یا بازیگوشی کردند به هر جهت همینقدر از سینما را دوست داشتهاند و هیچوقت نخواستند که سوپراستار باشند یا بیفتند در آن مجرایی که خودتان میدانید. به هر جهت وارد سیرک نشدند.
این جشنواره در بخش مستند، داستانی و انیمیشن با داوری جواد طوسی، پرویز نوری و سیروس الوند از تاریخ ۲۷ آذر تا ۳ دی در پردیس سینمایی ملت برگزار میشود. تعداد آثار ارسالی به دومین دوره جشنواره ۲۵۰ اثر و تعداد آثار راه یافته به بخش داوری ۵۷ اثر بوده است.
در این دوره کارگاههایی چون «کارگردانی فیلم کوتاه» مسعود آب پرور، «زبان فیلم» پرویز جاهد، «دیدگاه فردی-درک بصری» جواد طوسی، «کارگردانی چیست؟» فرزاد موتمن، «فیلمسازی آسان» سامان سالور و «فیلمنامه شخصیتمحور و راههای میانبر» ایوب آقاخانی در طول جشنواره برپا میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسعود کیمیایی: حالم خوب است/۲۰ روز دیگر کار جدیدم را شروع می کنم
- نقد و بررسی «دندان مار» در بنیاد حریری بابل
- متفاوتترین بدمن تاریخ سینمای ایران
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- در سالگرد تولد مسعود کیمیایی/ ادای دین به سینماگر آرمانگرا
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار شد؛ «قیصر» سخنگوی جامعه است/ کیمیایی بهزودی فیلم جدیدش را میسازد
- «قیصر»؛ خندقی در گذر زمان
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- «جسدهای جاندار» در گالری ثالث؛ آثار مسعود کیمیایی تماشایی میشود
- رونمایی از فیلم مستند ساموئل خاچیکیان با پیام مسعود کیمیایی
- تحولات سیاسی و جریان موسوم به موج نو در سینمای ملی/ بهمناسبت روز ملی سینما
- عدالت به سبک قیصر مسعود کیمیایی/یادداشتی از کامبیز نوروزی
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم






سلام آقای کیمیایی …. جشنوارت مثل فیلم و موضوع و هدف و پیام فیلمه ، حالا خودت ببین که چطور و چگونه جشنواره رو به پایان میرسونی . میدونی شما و اعضای کابینه ت ، خودتونم داوری میشید . داور جشنواره اگه خودشو بفهمه ، میدونه که بالاتر از هر کس تو جشنواره است . و نیازی نداره که خودشو به فیلمساز و رییس و … نشون بده . داور جشنواره و برگزار کنندگان و خود آقای کیمیایی هم داوری میشوند . آقای کیمیایی شما که تو فیلمتون ، فیلمنامه تون ، هیچوقت در موضوع فیلمنامه نمیگذارید حق خوری بشه، تو موضوع فیلمتون اگه حق خوری رو نشون بدین در آخر فیلم یا حق به حق دار میرسه ، یا حق خور به جزایش میرسد ولی آیا این موضوع رو تو زندگیت رعایت میکنید . آیا تو جشنواره تون این حق رو رعایت میکنید ؟ یا فقط شاگردات رو به معرض نمایش میگذارید … اگه دقت کنید همه ایران شاگرد شماست .
جناب آقای کیمیایی مگر هدف شما پرورش نیست؟ لاقل کسانی که فیلمشون انتخاب شده رو دعوت میکردین تا از ورکشاپها استفاده میکردن …. یا فقط شاگردای خودت مهم هستند .. همانطور که جایزه رو هم به شاگردات میدی نه به فیلم خوب ، مثل داورای بقیه جشنواره ها رابطه سالاری …. لطفا داوران را نیز پرورش کن تا به فیلم خوب رای بدن نه رابطه خوب .