فیلمهای ایرانی راهیافته به بخش مسابقه بینالملل سی و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران، ۵ فیلم کوتاه ایرانی داستانی، مستند و پویانمایی به بخش مسابقه بینالملل سی و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران راه یافتند.
آثار پویانمایی «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی و تهیهکنندگی محبوبه کلایی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از قم، «کلاغ» به کارگردانی اهورا شهبازی و تهیهکنندگی اهورا شهبازی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از تهران، فیلم کوتاه مستند «تنها نخواهم ماند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیهکنندگی فریبا عرب، یاسر طالبی و الهه نوبخت از ساری، فیلمهای کوتاه داستانی «کپسول» به کارگردانی امیر پذیرفته و تهیهکنندگی امیر پذیرفته و انجمن سینمای جوانان ایران از رفسنجان و «جان داد» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی و تهیهکنندگی جواد رمضانی و انجمن سینمای جوانان ایران از رودبار، بنابر نظر مشاوران انتخاب و دبیر جشنواره، علاوه بر بخش مسابقه ملی، در بخش مسابقه بینالملل سیوهشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران نیز حضور خواهند یافت. گفتنی است فیلم برگزیده جایزه بزرگ بخش مسابقه بینالملل جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران با تاییدیه آکادمی اسکار از دوره سی و هشتم به بعد به این جایزه معتبر سینمایی معرفی خواهد شد.
سیوهشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰(۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ناکامیهای گیشه؛ ۱۰ شکست بزرگ سینما در سال ۲۰۲۴
- یک جایزه دیگر برای «تنها نخواهم ماند»
- نرگس آبیار داور یک جشنواره ایتالیایی شد
- معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه تهران
- چرا جایزه بازیگری نداریم؟!/ درباره داوری جشنواره فیلم کوتاه تهران
- داوران بخش بینالملل جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- سال درخشیدن بازیگران/ درباره ۳ فیلم مهم جشنواره فیلم کوتاه تاکنون
- معرفی آثار تجربی بخش مسابقه ملی سیوهشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران
- جایزه هیات داوران جشنواره «انیمافست» زاگرب به انیمیشن «دیوار چهارم» رسید
- تولد بیضایی و یک سکانس طلایی (۱۱)/ شهرام اشرف ابیانه
- برشهایی از فیلم «کلاغ» ساخته بهرام بیضایی + ویدئو
- مرور کارنامه بیضایی به بهانه تولدش: چگونه کلاغها با قارقار اسم فیلم را انتخاب کردند
- مرور کارنامه بیضایی به بهانه تولدش: چگونه کلاغها با قارقار اسم فیلم را انتخاب کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





