۱۱ عنوان از فیلمهایی که در جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۸ در بخش پانوراما به نمایش درمی آیند، معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما، فیلمهای معرفی شده برای بخش پانورامای برلین در قالب نخستین برنامهای هدایت میشوند که پاز لازارو رییس جدید این بخش مسئولیت ش را بر عهده گرفته است.
در فیلمهای منتخب این بخش جدیدترین پروژه تیمور بکمامبتوف کارگردان روس-قزاق که فیلم هایی چون «دیده بان شب» و «بن هور» را در کارنامه خود دارد نیز هست. او فیلم «پروفایل» را که محصول مشترک بریتانیا-آمریکا-قبرس است برای نخستین بار در این جشنواره به نمایش درمی آورد. این فیلم درباره روزنامهنگاری بریتانیایی است که به صورت مخفی وارد کانالهای دیجیتال میشود تا بتواند اعضای گروه تروریستی داعش را پیدا کند.
کیوشی کوروساوا کارگردان ژاپنی نیز با فیلم بلند «بدیمن» که فیلمی علمیتخیلی درباره بیگانگانی است که احساسات بشری را در اختیار میگیرند، در جشنواره خواهد بود. این بخش همچنین چهار فیلم بلند از آمریکای لاتین را ارایه می کند.
با توجه به این که ماجراهای هاروی واینستین و سوء استفاده جنسی هنوز اخبار صفحههای اول است، تمهای موضوعی «سیاستهای بدن» و «مقاومت در برابر غرور و خشونت مردانه» در این بخش از برلیناله مورد تمرکز قرار میگیرند.
فهرست فیلمهای منتخب برای این بخش عبارت است از:
«حیوان» از استرالیا؛ به کارگردانی کاتارینا مرکاشتاین/ اولین اکران جهانی
«بیکسا تراوستی» از برزیل؛ به کارگردانی کلادیا پریسیلا و کیکو گویفمن/ اولین اکران جهانی
«اکس شمن» از برزیل؛ به کارگردانی لوییز بولونزی/ اولین اکران جهانی
«مالامبو، مرد خوب» ازآرژانتین؛ به کارگردانی سانتیاگو لوزا/ اولین اکران جهانی
«باروک گنگ» از فرانسه و یونان؛ به کارگردانی اوانجلینا کراینوتی/ اکران جهانی
«فروگذاری» از آرژانتین، هلند، سوییس؛ به کارگردانی سباستین شیایر/ اولین اکران جهانی
«پروفایل» از آمریکا، انگلیس، قبرس/ به کارگردانی تیمور بکمامبتوف/ نخستین اکران جهانی
«لبه رود» از ژاپن؛ به کارگردانی ایساءو کوکی سارا/ نخستین اکران بینالمللی
«آن تابستان» از سوئد، دانمارک، آمریکا؛ به کارگردانی گوران هوگو اولسوت/ اولین اکران اروپایی
«بدیمن» از ژاپن؛ به کارگردانی کیوشی کوروساوا/ نخستین اکران اروپایی
«فرودگاه مرکزی THF» از آلمان، برزیل، فرانسه؛ به کارگردانی کریم آی نوز/ اکران جهانی
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- جشنوارههای سینمایی و کشف استعدادها
- پایان مهلت ثبتنام بخش رسمی جشنواره کن/ فیلمهایی که شیفتگان سینما را مشتاق جشنواره فرانسوی میکند
- ترکیب داوران جشنواره برلین تکمیل شد
- تنها یک فیلم کوتاه، سهم سینمای ایران در برلین؛ فیلمهای جشنواره برلین ۲۰۲۵ اعلام شد
- اختصاصی سینماسینما/ تازهترین فیلم کارگردان افغانی تبار در مسابقهی جشنواره برلین
- معرفی بخشی از فیلمهای جشنواره برلین
- کدام فیلمها برای جشنواره کن ۲۰۲۵ شانس دارند؟
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- تازههایی از هفتاد و هشتمین جشنواره کن
- مدیر جشنواره برلین راهی جشنواره ایتالیایی شد
- معرفی داوران جشنواره برلین ۲۰۲۴
- ۲ فیلم ایرانی در جشنواره برلین
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





