تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۲۱:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 127678

کارگردان ایرانی بخش پانورامای برلین ۲۰۲۰ را بشناسیم.

به گزارش سینماسینما، فیلم پری ساخته سیامک اعتمادی، که نخستین فیلم وی محسوب می‌شود، جزو اولین انتخاب های جشنواره برلین آینده برای بخش پانوراما است. پروژه این کارگردان در سال ۲۰۱۷ که به فوند -اروایماژ- ویژه آثار اروپایی از سوی یونان داده شده بود پذیرفته شده و مبلغ ۱۷۰۰۰۰ یورو، کمک هزینه ساخت دریافت کرده بود.  سپس با همکاری کمپانی هایی از فرانسه هلند و بلغارستان بودجه نهایی آن فراهم شد. سرانجام در سال ۲۰۱۹ کار این فیلم به پایان رسید.

سیامک اعتمادی درتهران بدنیا آمده، تحصیلات سینمایی خود را در لندن سپری کرد و به یونان رفته و مقیم آنجا شد. از سال ۲۰۰۱ شروع به ساختن فیلم کوتاه کرد و تا سال ۲۰۱۲ سه فیلم کوتاه ساخت.

درحال حاضر در آتن زندگی و کار می‌کند. جدا از فیلمسازی در تئاتر وتلویزیون بازی می‌کند. او قبلا پروژه ای هم نوشته بود که در آتلیه سینه فونداسیون جشنواره کن بین ۱۵ پذیرفته شده قرار گرفته بود.

ماجرای فیلم پری، مربوط به بابک دانشجوی ایرانی در یونان است که قرار بوده به بدرقه پدر و مادر خود که به فرودگاه رسیده اند برود تا آنها را به آتن ببرد. ولی وی به فرودگاه نمی‌رود. پری وشوهرش که هر دو مسلمان هستند برای اولین بار به سفر خارج برای دیدار پسرشان رفته اند، آنها به جستجوی پسر خود بر می آیند اما به بن بست بر می خورند‌. پری مادر این دانشجو از پا نمی نشیند اگرچه راه بازگشت به وطنش تنها چاره پیش پای اوست. به نظر می آید پسر آنها سرکش بوده و اساسا قطع رابطه کرده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها