نامزدهای بخش ملی سیوچهارمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در ۸ بخش توسط دبیر جشنواره اعلام شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد اطلاعرسانی جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش پس از آخرین نشست جشنواره سی و چهارم ضمن تشکر از زحمات خبرنگاران به ویژه خبرنگاران نوجوان که در طول جشنواره همراه آن بودند، عنوان کرد: صبح فردا اختتامیه المپیاد و شامگاه فردا ساعت ۱۸:۳۰ برترینهای این دوره از جشنواره معرفی خواهند شد.
او ادامه داد: از هیئت داوران در دو بخش ملی و بینالملل به ویژه از داوران کودک و نوجوانی که چه به صورت حضوری و چه به صورت برخط آثار را داوری کردند، تشکر میکنم.
نامزدهای بخش کرونا روایت
۱- خانه (حسین زاهدی)، ۲- فضای زندگی (ایلیا رمضانی)، ۳- کرونا با ما چه کرد، ما با کرونا چه کردیم (ایلیاد مهشیدی، میعاد مهشیدی، سعیده کستوانی)، ۴- یک ویروس تاجدار (پارسا محمدی)
نامزدهای بخش وب سری
۱- آشمچز (فریاد بیات)، ۲- یک اشتباه دیجیتالی (فریاد بیات)، ۳- پَش مِش (آزاد صادقی)
نامزدهای بخش فیلمهای پویانمایی کوتاه
۱- آی دی (فهیمه قبادی)، ۲- بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر (صادق جوادی)، ۳- گذشته (حمید محمدی)
نامزدهای بخش فیلمهای داستانی کوتاه
۱- برنده (علی کیوان)، ۲- درختان خیابان ولیعصر یا امپرسیون (عماد حسینیفرد)، ۳-علمیات طبقه دوم (محمدحسین تفرشی)، ۴- منم سمیرا (متین رکن)، ۵- وادیار (مرجان خسروی)
نامزدهای بخش فیلمهای بلند داستانی
۱- خبرنگار (ابراهیم فروزش)، ۲- راز قلعه (کریم رناسیان)، ۳- سوییپر (امین شجاعی)
نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران
۱- پسران دریا (بهروز نشان)، ۲- لیپار (سعید خانی)، ۳- میان صخرهها (محمد احمدی)
بهترین کارگردان
۱- افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی برای «پسران دریا»، ۲- حسین ریگی برای «لیپار»، ۳- مختار عبداللهی برای «میان صخرهها»
بهترین فیلمنامه
۱- افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی برای «پسران دریا»، ۲- امیرمحمد عبدی برای «بامبالا»، ۳- حسام فرهمند و حسین ریگی برای «لیپار»
به گفته تابش در سایر بخشها نامزد اعلام نشده و برگزیدگان بخشهای مختلف در مراسم اختتامیه اعلام میشوند.
او اعلام کرد سامانه جشنواره تا ساعت ۱۸ فردا پذیرای آرای داوران کودک و نوجوان است.
دبیر جشنواره در پایان از همه هنرمندان سینمای کودک و نوجوان که در شرایط سخت کرونایی به ارائه اثر پرداختند، تشکر کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سومین جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی به پایان رسید/ برگزیدگان دو بخش سینما و تئاتر معرفی شدند
- گفتوگو با علیرضا تابش درباره سیر تاریخی ساخت فیلم سیاسی در سینمای ایران/ «زمان» یک فیلم اجتماعی را سیاسی میکند
- سینمای ایران در دهه آینده/ به مناسبت روز ملی سینما
- بابک برزویه به خانه ابدی رفت/ بدرقه یک عکاس هنرمند و مسئولیتپذیر تا قطعه هنرمندان
- زنده نگه داشتن امید /به بهانه اکران فیلم جدید بهروز شعیبی در سینماهای کشور
- یکی پاسخگو باشد/ درباره «لایههای دروغ»
- کوچه قهر و آشتی/ جشنواره فیلم فجر و جامعه مدنی
- ماجرای عکس حاشیهای از جشنواره فیلم کودک اصفهان چیست؟/ یادداشت علیرضا تابش
- معرفی برگزیدگان سیوچهارمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان
- گزارش مراسم اختتامیه جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان/ «پسران دریا»، بهترین فیلم بخش ملی
- برگزاری نشست خبری «افسانه بناسان، غول چراغ جادو»/ فیلمی که از صلح میگوید
- گزارش مراسم افتتاحیه جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان/ ادای احترام حاضران به علی لندی
- معرفی آثار بخش بینالملل جشنواره کودک
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد، مسئولان و صنوف سینمایی برای درگذشت فتحعلی اویسی
- اعلام اسامی ۱۸ فیلم کوتاه داستانی جشنواره کودک
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





