امروز در پاریس، اعضای آکادمی جوایز لومیر اسامی نامزدهای خود در رشتههای مختلف را اعلام کردند.
به گزارش سینماسینما، اعضای این آکادمی که معادل گلدن گلوب آمریکاست شامل منتقدین شناخته شده غیر فرانسوی است که در پاریس به کار نقد فیلم می پردازند و بازتاب دهنده سینمای فرانسه در رسانه های کشور مبدا خود هستند.
امسال برای دومین بار محمد حقیقت، که درنشریات ماهنامه فیلم، بانی فیلم و سایت سینماسینما قلم میزند در رای گیری این آکادمی دعوت شده بود.
بنا بر گزارش رسیده فیلم بینوایان لاج لی دررشته های گوناگون بیشترین رای را آورده است. این فیلم که دو هفته ای است بر پرده سینماهای فرانسه آمده تا کنون ۹۵۰ هزار تماشاگر داشته واز سوی فرانسه به آکادمی اسکار ۲۰۲۰ معرفی شده است.
نامزدها در رشته های گوناگون به ترتیب زیر اعلام شدند:
نامزد بهترین فیلم های فرانسوی سال : خدارا شکر/ فرانسوا اوزون، متهم میکنم(یک افسر، یک جاسوس)/ رومن پولانسکی، بینوایان/ لاج لی، پرتره دختری د آتش/ سلین سیاما، روبیکس یک نور/ ارنو دپلشن.
نامزدهای بهترین کارگردانی: ارتودپلشن، لام لی، سلین سیاما، رومن پولانسکی ، ژرمی کلاپین.
نامزدهای بهترین هنرپیشه زن: فانی اردان، اناییس دموستیه، اوا گریت، نویمی مارلن، کلرین ویارد.
نامزدهای بهترین بازیگر مرد: دانیل اوتوی، اسون ارولد، ژان دوژاردن، رشدی زم.
نامزدهای بهترین فیلمنامه برای فیلمهای: آلیس وشهردار، عصر طلایی، بینوایان، شکرخدا، متهم میکنم (یک افسر، یک جاسوس).
نامزدهای بهترین فیلم اول کارگردان: آتلانتیک، بینوایان، نوادا، پردیکس.
همچنین آکادمی دررشته های فیلم مستند، کارتون، بهترین موسیقی و بهترین فیلمبرداری نیز جوایزی خواهد داد.
در دور بعدی رای گیری همین اعضای آکادمی برندگان نهایی را انتخاب خواهند کرد که در روز ۲۷ ژانویه طی مراسمی از کانال پلوس فرانسه پخش خواهد شد.
امسال آکادمی جوایز لومیر بیست وپنجمین دور خودرا در سالن المپیا در پاریس جشن میگیرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- فروش فیلمها در فرانسه سقوط کرد
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- نگاهی به فیلم متفاوت همایون غنیزاده؛ رازها و دروغها
- کلود للوش در ۸۸ سالگی سالن سینما ساخت
- فروش بالای فیلم پناهی؛ «یک تصادف ساده» در آستانه رکوردشکنی در فرانسه
- توصیه کارگردان فرانسوی ایرانی تبار؛ قصههای شاهنامه را فیلم کنید
- ستایش دلپذیر یک کارگردان آمریکایی از «موج نو»ی فرانسه
- دنیای پرتلاش برخی از کارگردانان/ بن هنیه فیلم جدیدش را کلید زد
- «منفعت آدام»؛ رای دادگاه برای بچه چهار ساله
- گمانهزنی درباره هفت فیلم معرفیشده به بخش اسکار بینالمللی
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- نامهای عاشقانه به شهر تهران؛ جایزه اصلی بخش روزهای ونیز به فیلم ایرانی رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





