نامزدهای چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران در رشتههای مختلف معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد خبری جشنواره، اسامی نامزدهای چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران در بخشهای مختلف به شرح زیر اعلام شد:
*بهترین فیلم پویانمایی:
– فاطمه احمدی و انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر اراک برای فیلم «حفره بعدی»
– فاطمه جعفری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای فیلم «ده سالگی»
– زهرا خورشیدی، مهدی رنگرز و حمیدرضا مزرعه خطیری برای فیلم «متورم»
توضیح: این جایزه به صورت مشترک به کارگردان و تهیهکننده حقیقی اثر اهدا میشود.
*بهترین فیلم مستند:
– فاطمه مرزبانی و سازمان صدا و سیما برای فیلم «دیوارههای مرز»
– بهنام بیرُموند و مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برای فیلم «دفک»
– هادی شریعتی و حسین فتحاللهی برای فیلم «سایه سلطان»
توضیح: این جایزه به صورت مشترک به کارگردان و تهیهکننده حقیقی اثر اهدا میشود.
*بهترین کارگردان فیلم تجربی:
– مازیار کاظمی و محمدرضا کاظمی برای فیلم «لطفا خمیازه نکشید»
– رضا دانشپژوه برای فیلم «حجم تراکم»
– کیان زمانی برای فیلم «اشعه جاز»
– محمد کچویی برای فیلم «پا د بوره»
* بخش سینمای ایران:
چهره برگزیده بهترین دستاورد هنری (در بخشهای طراحی صحنه و لباس، چهرهپردازی، موسیقی، طراحی جلوههای ویژه و بازیگری)
– مهدی حسینی و سروش امیرآبادیزاده برای طراحی جلوههای ویژه بصری فیلم «یوفو»
– محمدرضا سامیان برای بازی در فیلم «بازسازی»
– امین جهانی برای طراحی صحنه و لباس فیلم «خودکشی به سبک نیچه»
– بختیار پنجهای برای بازی در فیلم «خودکشی به سبک نیچه»
*بهترین صدای فیلم:
– علیرضا نویننژاد صدابردار و حسن مهدوی صداگذار فیلم «روزی روزگاری سینما»
– سامان شهامت صدابردار و بهنیا یوسفی صداگذار فیلم «تاکسیدرمیست»
– اسماعیل سلطانی صدابردار و علیرضا علویان صداگذار فیلم «زنان لَجمن»
– حامد حسینزاده صدابردار و زهره علیاکبری صداگذار فیلم «تکان»
توضیح: این جایزه به صورت مشترک به صدابردار و صداگذار اثر اهدا میشود.
*بهترین تدوین:
– مجتبی احسانی برای فیلم «خوانا بنویسید»
– حمید نجفیراد برای فیلم «خودکشی به سبک نیچه»
– مصطفی ربانی برای فیلم «روزی روزگاری سینما»
– فؤاد تقیزاده برای فیلم «مدیر مدرسه»
– مهدی حسینی برای فیلم «یوفو»
*بهترین فیلمبرداری:
– علی حسینزاده برای فیلم «بازسازی»
– کیوان شعبانی برای فیلم «خوانا بنویسید»
– بهروز بادروج برای فیلم «خودکشی به سبک نیچه»
– حامد حسینی سنگری برای فیلم «قوتار»
– علی طالبی برای فیلم «یوفو»
– پویان آقابابایی برای فیلم «مدیر مدرسه»
*بهترین فیلمنامه اقتباسی:
– محمدرضا مرادی و گلسا غفاری برای فیلم «افسانه کوه ننوک»
– پیام کردستانی برای فیلم «خودکشی به سبک نیچه»
– مرتضی علیزاده برای فیلم «خوانا بنویسید»
*بهترین فیلمنامه:
– زهرا ترکمنلو برای فیلم «صونا»
– محمد منصوبی برای فیلم «مدیر مدرسه»
– بهروز شمشیری برای فیلم «نیمکت»
– فاطمه باقری برای فیلم «جاذبه غیرنیوتونی»
*بهترین کارگردان فیلم داستانی:
– حمید حسینی و مهدی حسینی برای فیلم «یوفو»
– پیام کردستانی برای فیلم «خودکشی به سبک نیچه»
– علی توکلی برای فیلم «بازسازی»
– علی علیزاده برای فیلم «قوتار»
– محمد علیزادهفرد برای فیلم «شریف»
*بهترین فیلم در بخش سینمای ایران:
– مهدی حسینی، حمید حسینی و انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر بیرجند برای فیلم «یوفو»
– پیام کردستانی و بهمن رضایی برای فیلم «خودکشی به سبک نیچه»
– مجتبی آرشنیا برای فیلم «جاذبه غیرنیوتونی»
– علی علیزاده، میثم جمالی و فریما خلیلی و انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر تهران برای فیلم «قوتار»
– محسن مجیدپور، انجمن سینمای جوانان ایران، موسسه آوینی و مرکز هنری رسانهای نهضت برای فیلم «شریف»
توضیح: این جایزه به تهیهکننده حقیقی اثر تعلق میگیرد.
معرفی نامزدهای بخش بینالملل چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران
*بهترین فیلم داستانی بخش بینالملل:
– مسعود محمدی تاکامی و مهیار صیفوری برای فیلم «آلفا» از ایران
– حسن حکمت روش برای فیلم «همه چیز به نظر آقای کاف بستگی دارد» از ایران
– بسیل وولمین برای فیلم «کمحرفها» از فرانسه
بهترین فیلم مستند بخش بینالملل:
– «برلین کوچک» به کارگردانی کیت مک مولن از فرانسه
– «دیروز امروز فردا» به کارگردانی اورهان دده از ترکیه
– «میراث باد» به کارگردانی نسیم سهیلی از ایران
بهترین فیلم تجربی بخش بینالملل:
– «اکنون» به کارگردانی یو یوان از چین
– «خدایان -۱» به کارگردانی مارکو کینگ از آفریقای جنوبی
– «جریان» به کارگردانی هیرویا ساکورای از ژاپن
بهترین فیلم پویانمایی بخش بینالملل:
– «وقتی جنگ تمام شود» به کارگردانی سیمون ماسی از ایتالیا
– «سوروایکا» به کارگردانی ولاد ایلیچویچی، رادو سی پاپ از رومانی
– «سگ چشم سیاه» به کارگردانی الساندرو سینو زولفانلی از ایتالیا
چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار امروز ۲ آبان ۱۴۰۲ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان میدهد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- جشنواره فیلم کوتاه تهران به ایستگاه پایانی رسید/ معرفی برگزیدگان
- آثار راهیافته به پیچینگ حرفهای جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- فیلمهای راهیافته به مسابقه سینمای بینالملل چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شدند
- عکاسان راهیافته به مسابقه و نمایشگاه عکس «ایران من» اعلام شدند/ معرفی اعضای هیات انتخاب و داوری
- با معرفی هیات انتخاب و داوری؛ آثار مستند راهیافته به چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- آثار تجربی راهیافته به چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد/ معرفی اعضای هیات انتخاب و داوری
- کتاب «چهلسالگی جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران» منتشر میشود؛ تاریخنگاری و فیلمنگاری یک رویداد جوان اما قدیمی
- آثار اقتباسی سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی شد
- فرانسه، اسپانیا و هند در صدر متقاضیان شرکت در جشنواره فیلم کوتاه تهران
- مهلت ارسال آثار در بخش ملی تمدید نمیشود/ ثبت نام ۱۳۱ کشور در سی و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران
- فراخوان سی و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران منتشر شد/ توجه به سینمای بومی با تأکید بر خلاقیت و نوآوری
- سیدصادق موسوی در گفتوگو با خبرگزاری فرانسه: تأیید آکادمی اسکار یک دستاورد بزرگ در حوزه دیپلماسی فرهنگی است
- معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه تهران
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





