
مصطفی جلالی فخر منتقد سینما در کانال تلگرامی خود نوشت :
اخراج عادل فردوسیپور، یک اشتباه بزرگ استراتژیک است، نه فقط برای رسانهی ملی، بلکه برای حاکمیتی که در بحرانیترین مقطع تاریخی، به همسویی مردم نیازمند است. به نظر نمیرسد آن چه رخ داده، صرفا نتیجهی بیتدبیری و لجبازی یک مدیر جوان باشد. گویا عقبهای ریشهدار در سازمان وجود دارد که تواسته ریاست کل را هم در این زمینه بیتاثیر کند. آنها محبوبترین شخصیت رسانه را به عنوان نشانهای از “مردم” و صرفا به جرم “محبوبیت” و برخلاف تمایل افکار عمومی و اندیشمندان و خردورزان جامعه کنار میگذارند تا به عنوان یک “سیلی”، شبیه گربهکشی در آستانهی حجلهی سال نود و هشت عمل کند. آنها برای اعلام “اقتدار” خود، تعمدا کسی را که برگزیده اخیر مردم شده، کنار میزنند تا بقیهای نامعلوم، حساب کار دستشان بیاید. مدیر جوان به نمایندگی از آن عقبهی ناشناس، به چنین هدفی چنان اصرار دارد که از دست دادن بهترین و تنها برنامهی پرمخاطب رسانه و سرخوردگی بخش مهمی از جامعه برایشان اهمیتی ندارد. تقریبا شبیه هدف – وسیلهای که در ماجرای قتلهای زنجیرهای توسط گروههای خودسر رخ داد و مورد تایید مقامات ارشد نظام نیز نبود. خشونت علیه عادل فردوسیپور/مردم، یک اشتباه محاسباتی بزرگ است که تبعات عمیق و غیرقابل پیشبینی و گاه برگشتناپذیر دارد. شک ندارم که این کار، اهداف طراحان این رفتار شتابزده را نیز تامین نخواهد کرد. این ماجرا فقط یک قدرتنمایی و زور بازو نشان دادن ساده نیست و قربانیاش فقط عادل نیست. جا دارد دلسوزان مملکت به هر نحو ممکن جلوی این “اشتباه بزرگ” را بگیرند، قبل از آن که دیر شود و عواقب این سوءتفاهم عمیق، شبیه یک باتلاق عمل کند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره برنامه عادل فردوسیپور در آپارات
- گزارشگری فردوسیپور ممنوع شد؟/ مدیرعامل فیلیمو فایل صوتی منتشر کرد
- «اقدامات شدید» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- وداع رسمی عادل فردوسیپور با صداوسیما با تیتراژی ۹۰ ثانیهای
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- آقای جبلی! صراحت بیشتری داشته باشید /یک بار برای همیشه تکلیف ۹۰ را مشخص کنید
- چرا فردوسی پور کنار گذاشته شد؟ محمد سرافراز: مدیر شبکه ۳ خواست خودی نشان بدهد ۹۰ را تعطیل کرد
- مدیر مخالف عادل فردوسیپور از شبکه ۳ رفتنی شد؟/ شبکه ۲ یا سیما فیلم در انتظار فروغی
- وقتی فردوسیپورها نباشند…
- عادل که نباشد علیفر الگو می شود!
- چرا عادل فردوسیپور، محبوبِ سینماگران است
- معرفی برگزیدگان جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی ایران/ فوتبال ۱۲۰، بهترین برنامه ورزشی از نگاه مردم
- ساترا اجازه پخش برنامه علی کریمی درباره انتخابات فوتبال را نداد
- فردوسیپور عذرخواهی کرد
- آغاز ماراتن جشنواره سی و نهم فجر / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





